Může být i náklaďák hezký?

Do nedávna byl nákladní automobil jen stroj. Designéři světových automobilek ale dokazují, že i na tento dopravní prostředek se můžeme dívat jako na výtvarné dílo – stejně, jako na zdařilý osobní vůz.

Nákladní automobil totiž není jen točivý moment, koňské síly a válce. Na pocitu, který má řidič, usedne-li za volant takového stroje, se významnou měrou podílí celá řada na první pohled nenápadných detailů. Například ve firmě Scania má Kristofer Hansén, vedoucí oddělení designu, návrhářství a automobilové ergonomiky, k ruce osm specializovaných designérů a stejný počet poradců. V týmu je například specialista, který se soustřeďuje výhradně na barevné ladění výrobků. Než se vyrobí třeba takové zpětné zrcátko, je třeba učinit řadu přípravných kroků. Jedním z prvních je nutnost vzít v úvahu ekonomické faktory. Design je tu ale i proto, aby pomohl upoutat pozornost na vnitřní kvality vozů. To, že je automobil vybaven  motorem se sílou 580 koní by mělo být vidět i navenek.

Dnešní konkurence v oboru způsobuje, že všechny značky nákladních vozů jsou vysoce kvalitní a v zásadě nabízejí i stejnou užitnou hodnotu. To, čím se dnes nákladní vozy nejvíce liší je subjektivní pocit, který řidič má potom, co usedne za volant.

 

 
Práce designérů nabízí stále více a více variant vnějšího i vnitřního
vzhledu vozidel, u nichž stále hlavním měřítkem zůstává užitnost.

 
Podobný vůz byl donedávna ještě nemyslitelný – dnes je
to realita velmi blízké budoucnosti.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků