Muž zůstal uvězněn v autě 13 hodin. Prý nevěděl, jak si nouzově otevřít dveře

Ke kurióznímu případu museli vyrazit hasiči v americkém Clevelandu. Zdejší důchodce zůstal uvězněn ve svém autě přes 13 hodin a nemohl se dostat ven.

Peter Pyros, 75letý důchodce přežil rakovinu, mrtvici a úspěšně podstoupil devět operací, konec svého života prý ale nedávno viděl uvnitř Cadillacu XLR z roku 2006. Když se v pátek 31. srpna rozhodl svůj kabriolet s pevnou skládací střechou vytáhnout z garáže, nevěděl, že uvnitř vozu stráví asi 13 hodin a bude bojovat o život.

Pyros dle informací novin Washington Post ráno nasedl do auta v garáži, zavřel dveře auta, pokusil se nastartovat, ale motor nenaskočil. Jakmile chtěl vystoupit a zkontrolovat baterii vozu, už se bohužel nemohl dostat z vozu ven. XLR totiž používá elektrické ovládání dveří. Ke všemu byla pevná elektronicky skládací střecha nahoře a Pyros neměl stažená okénka.

Řidičce se auto propadlo do země. Naštěstí zachránila alespoň sebe

Řidičce se auto propadlo do země. Naštěstí zachránila alespoň sebe

Americký důchodce v tu chvíli neměl u sebe mobil, dříve nikomu v okolí neřekl, že se chystá odjet, a zůstal tak uvězněn v autě v otevřené garáži u svého domu. Ačkoliv se nakonec ukázalo, že východisko bylo z této nepříjemné situaci naprosto jednoduché, stařík začal panikařit.

Neuvěřitelně, Pyros v autě zůstal zavřený na 13 hodin, během nichž se snažil volat o pomoc či rozbít boční okno Cadillacu. K jakékoliv fyzické akci mu však po chvíli došly síly, jelikož v autě bylo stále větší horko. Také u sebe neměl žádné ostré předměty či nářadí, kterými se pokusil dveře vypáčit/rozebrat. V jednu chvíli se prý důchodce smířil se svým osudem a na kus papírku napsal svá poslední slova, aby si jeho nálezci nemysleli, že spáchal sebevraždu.

Ošklivá nehoda na Nordschleife: Řidičská chyba, nebo selhání ABS?

Ošklivá nehoda na Nordschleife: Řidičská chyba, nebo selhání ABS?

Pyros během svého uvěznění několikrát omdlel a znovu se probudil, v jednu chvíli musel v autě vykonat i potřebu. Tlumené mlácení do oken a palubní desky koneckonců až v pozdních večerních hodinách zaslechl soused. Rozhodl se hledat zdroj zvuku, načež si všiml stále otevřené garáže Pyrose. Soused tedy přeskočil plot, našel vysíleného staříka v jeho autě a ihned zavolal hasiče.

Po připojení startovacích kabelů a nastartování auta se Pyros konečně dostal z Cadillacu ven bez větších zdravotních problémů. A jak už to v USA chodí, vyděšený důchodce bude celý případ řešit přes své právníky.

Unikátní pohled hasičů: Zaklíněného řidiče na D1 vyprošťovali hodinu!

Unikátní pohled hasičů: Zaklíněného řidiče na D1 vyprošťovali hodinu!

Koncern General Motors, pod něhož spadá Cadillac, však k nešťastné situaci vydal zcela jednoduché prohlášení: „Výrobci u svých vozů vždy poskytují náhradní způsob, jak manuálně otevřít dveře v případě vybité baterie vozu či klíčku. Jelikož se tento způsob u různých modelů liší, majitelé by si měli vždy pročíst uživatelský manuál vozu a jeho sekci o uzamykání vozu. Díky tomu budou vědět, co v takové situaci dělat. V případě XLR se páčky k manuálnímu otevření dveří nachází na podlaze u sedaček.“

Nevědomost neomlouvá a Pyros se přiznal, že o této páčce otevírání dveří neměl tušení. Manuál si přitom nemohl v danou dobu přečíst, neboť si jej nenechal v autě. Jeho právníci úsměvně tvrdí, že zmínka o náhradním otevření dveří je v manuálu uvedena jedinou, přehlédnutelnou větou. Nenalezení páčky dveří ani po 13 hodinách strávených v autě je ale minimálně trochu podivné.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků