Muž zůstal uvězněn v autě 13 hodin. Prý nevěděl, jak si nouzově otevřít dveře

Ke kurióznímu případu museli vyrazit hasiči v americkém Clevelandu. Zdejší důchodce zůstal uvězněn ve svém autě přes 13 hodin a nemohl se dostat ven.

Peter Pyros, 75letý důchodce přežil rakovinu, mrtvici a úspěšně podstoupil devět operací, konec svého života prý ale nedávno viděl uvnitř Cadillacu XLR z roku 2006. Když se v pátek 31. srpna rozhodl svůj kabriolet s pevnou skládací střechou vytáhnout z garáže, nevěděl, že uvnitř vozu stráví asi 13 hodin a bude bojovat o život.

Pyros dle informací novin Washington Post ráno nasedl do auta v garáži, zavřel dveře auta, pokusil se nastartovat, ale motor nenaskočil. Jakmile chtěl vystoupit a zkontrolovat baterii vozu, už se bohužel nemohl dostat z vozu ven. XLR totiž používá elektrické ovládání dveří. Ke všemu byla pevná elektronicky skládací střecha nahoře a Pyros neměl stažená okénka.

Řidičce se auto propadlo do země. Naštěstí zachránila alespoň sebe

Řidičce se auto propadlo do země. Naštěstí zachránila alespoň sebe

Americký důchodce v tu chvíli neměl u sebe mobil, dříve nikomu v okolí neřekl, že se chystá odjet, a zůstal tak uvězněn v autě v otevřené garáži u svého domu. Ačkoliv se nakonec ukázalo, že východisko bylo z této nepříjemné situaci naprosto jednoduché, stařík začal panikařit.

Neuvěřitelně, Pyros v autě zůstal zavřený na 13 hodin, během nichž se snažil volat o pomoc či rozbít boční okno Cadillacu. K jakékoliv fyzické akci mu však po chvíli došly síly, jelikož v autě bylo stále větší horko. Také u sebe neměl žádné ostré předměty či nářadí, kterými se pokusil dveře vypáčit/rozebrat. V jednu chvíli se prý důchodce smířil se svým osudem a na kus papírku napsal svá poslední slova, aby si jeho nálezci nemysleli, že spáchal sebevraždu.

Ošklivá nehoda na Nordschleife: Řidičská chyba, nebo selhání ABS?

Ošklivá nehoda na Nordschleife: Řidičská chyba, nebo selhání ABS?

Pyros během svého uvěznění několikrát omdlel a znovu se probudil, v jednu chvíli musel v autě vykonat i potřebu. Tlumené mlácení do oken a palubní desky koneckonců až v pozdních večerních hodinách zaslechl soused. Rozhodl se hledat zdroj zvuku, načež si všiml stále otevřené garáže Pyrose. Soused tedy přeskočil plot, našel vysíleného staříka v jeho autě a ihned zavolal hasiče.

Po připojení startovacích kabelů a nastartování auta se Pyros konečně dostal z Cadillacu ven bez větších zdravotních problémů. A jak už to v USA chodí, vyděšený důchodce bude celý případ řešit přes své právníky.

Unikátní pohled hasičů: Zaklíněného řidiče na D1 vyprošťovali hodinu!

Unikátní pohled hasičů: Zaklíněného řidiče na D1 vyprošťovali hodinu!

Koncern General Motors, pod něhož spadá Cadillac, však k nešťastné situaci vydal zcela jednoduché prohlášení: „Výrobci u svých vozů vždy poskytují náhradní způsob, jak manuálně otevřít dveře v případě vybité baterie vozu či klíčku. Jelikož se tento způsob u různých modelů liší, majitelé by si měli vždy pročíst uživatelský manuál vozu a jeho sekci o uzamykání vozu. Díky tomu budou vědět, co v takové situaci dělat. V případě XLR se páčky k manuálnímu otevření dveří nachází na podlaze u sedaček.“

Nevědomost neomlouvá a Pyros se přiznal, že o této páčce otevírání dveří neměl tušení. Manuál si přitom nemohl v danou dobu přečíst, neboť si jej nenechal v autě. Jeho právníci úsměvně tvrdí, že zmínka o náhradním otevření dveří je v manuálu uvedena jedinou, přehlédnutelnou větou. Nenalezení páčky dveří ani po 13 hodinách strávených v autě je ale minimálně trochu podivné.

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků