Přemýšleli jste někdy nad tím, jak by vypadal Ford Mustang s motorem uprostřed? Už nemusíte. I když tento kousek nebyl vyroben americkou automobilkou. | Mach 40

Přemýšleli jste někdy nad tím, jak by vypadal Ford Mustang s motorem uprostřed? Už nemusíte. I když tento kousek nebyl vyroben americkou automobilkou. | Mach 40

Projekt s označením Mach 40 je prací inženýra Terryho Lipscomba, kterého vášeň pro automobily neopustila ani po odchodu do důchodu. | Mach 40

Projekt s označením Mach 40 je prací inženýra Terryho Lipscomba, kterého vášeň pro automobily neopustila ani po odchodu do důchodu. | Mach 40

Pro tento vůz si najal Mika Miernika, který se postaral o design. Následné úpravy provedla společnost Eckert’s Rod & Custom a o karoserii se postarala firma Hardison Metal Shaping. | Mach 40

Pro tento vůz si najal Mika Miernika, který se postaral o design. Následné úpravy provedla společnost Eckert’s Rod & Custom a o karoserii se postarala firma Hardison Metal Shaping. | Mach 40

Výsledný kousek je v podstatě kombinací Mustangu Mach 1 z roku 1969 a první generace Fordu GT. | Mach 40

Výsledný kousek je v podstatě kombinací Mustangu Mach 1 z roku 1969 a první generace Fordu GT. | Mach 40

Mach 40 měří na výšku pouhých 109 centimetrů. Je tedy o zhruba 6 centimetrů vyšší než ikonický Ford GT40 ze šedesátých let, kterým se nechal inspirovat, a o 3,5 centimetru nižší než duchovní nástupce s označením GT. | Mach 40

Mach 40 měří na výšku pouhých 109 centimetrů. Je tedy o zhruba 6 centimetrů vyšší než ikonický Ford GT40 ze šedesátých let, kterým se nechal inspirovat, a o 3,5 centimetru nižší než duchovní nástupce s označením GT. | Mach 40

Pod kapotou ale nenajdete osmiválec o objemu 5,8 litru z modelu Mach 1, ale něco trochu menšího. | Mach 40

Pod kapotou ale nenajdete osmiválec o objemu 5,8 litru z modelu Mach 1, ale něco trochu menšího. | Mach 40

Místo pět-osmičky se o pohon stará přeplňovaný osmiválec s objemem 5,4 litru z Fordu GT. Ani ten ale nezůstal v původní "podobě" s 550 koňmi. | Mach 40

Místo pět-osmičky se o pohon stará přeplňovaný osmiválec s objemem 5,4 litru z Fordu GT. Ani ten ale nezůstal v původní "podobě" s 550 koňmi. | Mach 40

Výkon se po úpravě vyšplhal až na 850 koní. Vůz je navíc také flexibilní v rámci paliva. Lze do něj tankovat také ethanol. | Mach 40

Výkon se po úpravě vyšplhal až na 850 koní. Vůz je navíc také flexibilní v rámci paliva. Lze do něj tankovat také ethanol. | Mach 40

Není divu, že při všech těchto vlastnostech se automobil dostal také do videohry Gran Turismo Sport. | Mach 40

Není divu, že při všech těchto vlastnostech se automobil dostal také do videohry Gran Turismo Sport. | Mach 40

Jelikož se jedná o jediný vyrobený kus, díky programátorům ze Sony a Polyphony Digital máte jedinečnou možnost si jej vyzkoušet alespoň ve virtuálním světě.  | Mach 40

Jelikož se jedná o jediný vyrobený kus, díky programátorům ze Sony a Polyphony Digital máte jedinečnou možnost si jej vyzkoušet alespoň ve virtuálním světě. | Mach 40

 | Mach 40

| Mach 40

 | Mach 40

| Mach 40

 | Mach 40

| Mach 40

 | Mach 40

| Mach 40

 | Mach 40

| Mach 40

 | Mach 40

| Mach 40

 | Mach 40

| Mach 40

 | Mach 40

| Mach 40

 | Mach 40

| Mach 40

 | Mach 40

| Mach 40

 | Mach 40

| Mach 40

 | Mach 40

| Mach 40

 | Mach 40

| Mach 40

 | Mach 40

| Mach 40

Projekt s označením Mach 40 je prací inženýra Terryho Lipscomba, kterého vášeň pro automobily neopustila ani po odchodu do důchodu. | Mach 40
Pro tento vůz si najal Mika Miernika, který se postaral o design. Následné úpravy provedla společnost Eckert’s Rod & Custom a o karoserii se postarala firma Hardison Metal Shaping. | Mach 40
Výsledný kousek je v podstatě kombinací Mustangu Mach 1 z roku 1969 a první generace Fordu GT. | Mach 40
Mach 40 měří na výšku pouhých 109 centimetrů. Je tedy o zhruba 6 centimetrů vyšší než ikonický Ford GT40 ze šedesátých let, kterým se nechal inspirovat, a o 3,5 centimetru nižší než duchovní nástupce s označením GT. | Mach 40
24
Fotogalerie

Věděli jste, že existuje Mustang s motorem uprostřed? A je krásný!

Mach 40 stvořil vymyslel inženýr Terry Lipscomb. Jedná se vlastně o kombinací modelu Mustang Mach 1 z roku 1969 a první generace Fordu GT.

Přemýšleli jste někdy nad tím, jak by vypadal Ford Mustang s motorem uprostřed? Už nemusíte. I když tento kousek nebyl vyroben americkou automobilkou. Projekt s označením Mach 40 je prací inženýra Terryho Lipscomba, kterého vášeň pro automobily neopustila ani po odchodu do důchodu.

Pro tento vůz si najal Mika Miernika, který se postaral o design. Následné úpravy provedla společnost Eckert’s Rod & Custom a o karoserii se postarala firma Hardison Metal Shaping. Výsledný kousek je v podstatě kombinací Mustangu Mach 1 z roku 1969 a první generace Fordu GT.

Mach 40 měří na výšku pouhých 109 centimetrů. Je tedy o zhruba 6 centimetrů vyšší než ikonický Ford GT40 ze šedesátých let, kterým se nechal inspirovat, a o 3,5 centimetru nižší než duchovní nástupce s označením GT. V útrobách ale nenajdete osmiválec o objemu 5,8 litru z modelu Mach 1, ale něco trochu menšího.

Místo pět-osmičky se o pohon stará přeplňovaný osmiválec s objemem 5,4 litru z Fordu GT. Ani ten ale nezůstal v původní "podobě" s 550 koňmi. Výkon se po úpravě vyšplhal až na 850 koní. Vůz je navíc také flexibilní v rámci paliva. Lze do něj tankovat také ethanol.

Není divu, že při všech těchto vlastnostech se automobil dostal také do videohry Gran Turismo Sport. Jelikož se jedná o jediný vyrobený kus, díky programátorům ze Sony a Polyphony Digital máte jedinečnou možnost si jej vyzkoušet alespoň ve virtuálním světě. 

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud