Věděli jste, že existuje Mustang s motorem uprostřed? A je krásný!

Mach 40 stvořil vymyslel inženýr Terry Lipscomb. Jedná se vlastně o kombinací modelu Mustang Mach 1 z roku 1969 a první generace Fordu GT.

Přemýšleli jste někdy nad tím, jak by vypadal Ford Mustang s motorem uprostřed? Už nemusíte. I když tento kousek nebyl vyroben americkou automobilkou. Projekt s označením Mach 40 je prací inženýra Terryho Lipscomba, kterého vášeň pro automobily neopustila ani po odchodu do důchodu.

Pro tento vůz si najal Mika Miernika, který se postaral o design. Následné úpravy provedla společnost Eckert’s Rod & Custom a o karoserii se postarala firma Hardison Metal Shaping. Výsledný kousek je v podstatě kombinací Mustangu Mach 1 z roku 1969 a první generace Fordu GT.

Ford našel způsob, jak vyřešit problém s nalezením parkovacího místa

Ford našel způsob, jak vyřešit problém s nalezením parkovacího místa

Mach 40 měří na výšku pouhých 109 centimetrů. Je tedy o zhruba 6 centimetrů vyšší než ikonický Ford GT40 ze šedesátých let, kterým se nechal inspirovat, a o 3,5 centimetru nižší než duchovní nástupce s označením GT. V útrobách ale nenajdete osmiválec o objemu 5,8 litru z modelu Mach 1, ale něco trochu menšího.

Místo pět-osmičky se o pohon stará přeplňovaný osmiválec s objemem 5,4 litru z Fordu GT. Ani ten ale nezůstal v původní "podobě" s 550 koňmi. Výkon se po úpravě vyšplhal až na 850 koní. Vůz je navíc také flexibilní v rámci paliva. Lze do něj tankovat také ethanol.

Není divu, že při všech těchto vlastnostech se automobil dostal také do videohry Gran Turismo Sport. Jelikož se jedná o jediný vyrobený kus, díky programátorům ze Sony a Polyphony Digital máte jedinečnou možnost si jej vyzkoušet alespoň ve virtuálním světě. 

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků