Věděli jste, že existuje Mustang s motorem uprostřed? A je krásný!

Mach 40 stvořil vymyslel inženýr Terry Lipscomb. Jedná se vlastně o kombinací modelu Mustang Mach 1 z roku 1969 a první generace Fordu GT.

Přemýšleli jste někdy nad tím, jak by vypadal Ford Mustang s motorem uprostřed? Už nemusíte. I když tento kousek nebyl vyroben americkou automobilkou. Projekt s označením Mach 40 je prací inženýra Terryho Lipscomba, kterého vášeň pro automobily neopustila ani po odchodu do důchodu.

Pro tento vůz si najal Mika Miernika, který se postaral o design. Následné úpravy provedla společnost Eckert’s Rod & Custom a o karoserii se postarala firma Hardison Metal Shaping. Výsledný kousek je v podstatě kombinací Mustangu Mach 1 z roku 1969 a první generace Fordu GT.

Ford našel způsob, jak vyřešit problém s nalezením parkovacího místa

Ford našel způsob, jak vyřešit problém s nalezením parkovacího místa

Mach 40 měří na výšku pouhých 109 centimetrů. Je tedy o zhruba 6 centimetrů vyšší než ikonický Ford GT40 ze šedesátých let, kterým se nechal inspirovat, a o 3,5 centimetru nižší než duchovní nástupce s označením GT. V útrobách ale nenajdete osmiválec o objemu 5,8 litru z modelu Mach 1, ale něco trochu menšího.

Místo pět-osmičky se o pohon stará přeplňovaný osmiválec s objemem 5,4 litru z Fordu GT. Ani ten ale nezůstal v původní "podobě" s 550 koňmi. Výkon se po úpravě vyšplhal až na 850 koní. Vůz je navíc také flexibilní v rámci paliva. Lze do něj tankovat také ethanol.

Není divu, že při všech těchto vlastnostech se automobil dostal také do videohry Gran Turismo Sport. Jelikož se jedná o jediný vyrobený kus, díky programátorům ze Sony a Polyphony Digital máte jedinečnou možnost si jej vyzkoušet alespoň ve virtuálním světě. 

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků