Věděli jste, že existuje Mustang s motorem uprostřed? A je krásný!

Mach 40 stvořil vymyslel inženýr Terry Lipscomb. Jedná se vlastně o kombinací modelu Mustang Mach 1 z roku 1969 a první generace Fordu GT.

Přemýšleli jste někdy nad tím, jak by vypadal Ford Mustang s motorem uprostřed? Už nemusíte. I když tento kousek nebyl vyroben americkou automobilkou. Projekt s označením Mach 40 je prací inženýra Terryho Lipscomba, kterého vášeň pro automobily neopustila ani po odchodu do důchodu.

Pro tento vůz si najal Mika Miernika, který se postaral o design. Následné úpravy provedla společnost Eckert’s Rod & Custom a o karoserii se postarala firma Hardison Metal Shaping. Výsledný kousek je v podstatě kombinací Mustangu Mach 1 z roku 1969 a první generace Fordu GT.

Ford našel způsob, jak vyřešit problém s nalezením parkovacího místa

Ford našel způsob, jak vyřešit problém s nalezením parkovacího místa

Mach 40 měří na výšku pouhých 109 centimetrů. Je tedy o zhruba 6 centimetrů vyšší než ikonický Ford GT40 ze šedesátých let, kterým se nechal inspirovat, a o 3,5 centimetru nižší než duchovní nástupce s označením GT. V útrobách ale nenajdete osmiválec o objemu 5,8 litru z modelu Mach 1, ale něco trochu menšího.

Místo pět-osmičky se o pohon stará přeplňovaný osmiválec s objemem 5,4 litru z Fordu GT. Ani ten ale nezůstal v původní "podobě" s 550 koňmi. Výkon se po úpravě vyšplhal až na 850 koní. Vůz je navíc také flexibilní v rámci paliva. Lze do něj tankovat také ethanol.

Není divu, že při všech těchto vlastnostech se automobil dostal také do videohry Gran Turismo Sport. Jelikož se jedná o jediný vyrobený kus, díky programátorům ze Sony a Polyphony Digital máte jedinečnou možnost si jej vyzkoušet alespoň ve virtuálním světě. 

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků