Věděli jste, že existuje Mustang s motorem uprostřed? A je krásný!

Mach 40 stvořil vymyslel inženýr Terry Lipscomb. Jedná se vlastně o kombinací modelu Mustang Mach 1 z roku 1969 a první generace Fordu GT.

Přemýšleli jste někdy nad tím, jak by vypadal Ford Mustang s motorem uprostřed? Už nemusíte. I když tento kousek nebyl vyroben americkou automobilkou. Projekt s označením Mach 40 je prací inženýra Terryho Lipscomba, kterého vášeň pro automobily neopustila ani po odchodu do důchodu.

Pro tento vůz si najal Mika Miernika, který se postaral o design. Následné úpravy provedla společnost Eckert’s Rod & Custom a o karoserii se postarala firma Hardison Metal Shaping. Výsledný kousek je v podstatě kombinací Mustangu Mach 1 z roku 1969 a první generace Fordu GT.

Ford našel způsob, jak vyřešit problém s nalezením parkovacího místa

Ford našel způsob, jak vyřešit problém s nalezením parkovacího místa

Mach 40 měří na výšku pouhých 109 centimetrů. Je tedy o zhruba 6 centimetrů vyšší než ikonický Ford GT40 ze šedesátých let, kterým se nechal inspirovat, a o 3,5 centimetru nižší než duchovní nástupce s označením GT. V útrobách ale nenajdete osmiválec o objemu 5,8 litru z modelu Mach 1, ale něco trochu menšího.

Místo pět-osmičky se o pohon stará přeplňovaný osmiválec s objemem 5,4 litru z Fordu GT. Ani ten ale nezůstal v původní "podobě" s 550 koňmi. Výkon se po úpravě vyšplhal až na 850 koní. Vůz je navíc také flexibilní v rámci paliva. Lze do něj tankovat také ethanol.

Není divu, že při všech těchto vlastnostech se automobil dostal také do videohry Gran Turismo Sport. Jelikož se jedná o jediný vyrobený kus, díky programátorům ze Sony a Polyphony Digital máte jedinečnou možnost si jej vyzkoušet alespoň ve virtuálním světě. 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků