Mustang Cobra Jet si dá Dodge Demon ke svačině, má to ale pár háčků

Rychlý Ford dorazil tak trochu s křížkem po funuse. Při sprintu na čtvrt míle sice Challenger Demon porazí, nicméně Dodge se již oficiálně nevyrábí, a navíc Cobra Jet nemůže na běžné silnice.

Ford Mustang Cobra Jet je tovární poctou původního stejnojmenného stroje, který měl svůj debut přesně před padesáti lety při sprintech NHRA Winternationals v roce 1968. Novinka má být podle tiskové zprávy modrého oválu tím nejvýkonnějším a nejrychlejším Mustangem postaveným speciálně pro sprinty, akorát se lidé z Dearbornu v Michiganu jaksi zapomněli zmínit o výkonu a dynamických parametrech.

Ďábelský sprinter jde do výslužby. Toto je poslední Challenger SRT Demon

Ďábelský sprinter jde do výslužby. Toto je poslední Challenger SRT Demon

Technika pod kapotou je přitom známá. Tohle auto je poháněno kompletně přepracovanou verzí původního pětilitrového atmosférického osmiválce Coyote. Místo něj se zde objevila pohonná jednotka s objemem zvětšeným na 5,2 litru, a aby podávala patřičné výkony, konstruktéři k V8 přidali mechanicky poháněný kompresor Whipple.

Ford si data pohonné jednotky nechává prozatím pro sebe, nepochybujeme ale o tom, že budou impozantní. Vůz je totiž schopen zvládnout sprint na čtvrt míli za čas kolem 8,5 sekundy s cílovou rychlostí 241 kilometrů v hodině. Pro srovnání – Dodge Challenger SRT Demon zvládne čtvrt míle za 9,65 vteřiny a v cíli mu naměříte rychlost 225,4 km/h.

Ford Eagle Squadron Mustang GT vzdává hold stému výročí RAF

Ford Eagle Squadron Mustang GT vzdává hold stému výročí RAF

Koncern Fiat-Chrysler si za svého „démona“ účtoval v přepočtu 1,91 milionu korun, zatímco Ford bude po svých zákaznících chtít o hodně více. Mustang Cobru Jet si cení na 130 tisíc dolarů, což podle aktuálního kurzu děla 2.980.900 Kč.

Cenovka nicméně není až tak překvapivá, pokud zvážíme, že Cobra Jet není klasické osobní auto, což Demon svým způsobem byl, ale čistokrevný závodní vůz. To kromě jiného znamená, že za výše uvedenou cenovku dostanete výškově stavitelné zavěšení, brzdicí padák a místo původního nezávislého zavěšení čtyřprvkově ukotvenou tuhou zadní nápravu ustavenou panhardskou tyčí.

Ford Mustang Bullitt má českou cenu. Pospěšte si, bude jich jenom pár!

Ford Mustang Bullitt má českou cenu. Pospěšte si, bude jich jenom pár!

Součástí výbavy jsou též závodní skořepiny s certifikací FIA a bezpečnostní klec stavěná podle pravidel NHRA. Co se zájemcům, kteří propásli nákup Challegenru a hledali místo něj náhradu, možná líbit nebude, je fakt, že Cobra Jet nemá homologaci na běžné silnice, a tudíž majitelům zůstanou vyhrazeny pouze závodní dráhy. Na druhou stranu Ford nemá v plánu vyrobit více než 68 aut, takže sběratelský potenciál tohoto Mustangu bude nemalý.

 

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků