Mustang Cobra Jet si dá Dodge Demon ke svačině, má to ale pár háčků

Rychlý Ford dorazil tak trochu s křížkem po funuse. Při sprintu na čtvrt míle sice Challenger Demon porazí, nicméně Dodge se již oficiálně nevyrábí, a navíc Cobra Jet nemůže na běžné silnice.

Ford Mustang Cobra Jet je tovární poctou původního stejnojmenného stroje, který měl svůj debut přesně před padesáti lety při sprintech NHRA Winternationals v roce 1968. Novinka má být podle tiskové zprávy modrého oválu tím nejvýkonnějším a nejrychlejším Mustangem postaveným speciálně pro sprinty, akorát se lidé z Dearbornu v Michiganu jaksi zapomněli zmínit o výkonu a dynamických parametrech.

Ďábelský sprinter jde do výslužby. Toto je poslední Challenger SRT Demon

Ďábelský sprinter jde do výslužby. Toto je poslední Challenger SRT Demon

Technika pod kapotou je přitom známá. Tohle auto je poháněno kompletně přepracovanou verzí původního pětilitrového atmosférického osmiválce Coyote. Místo něj se zde objevila pohonná jednotka s objemem zvětšeným na 5,2 litru, a aby podávala patřičné výkony, konstruktéři k V8 přidali mechanicky poháněný kompresor Whipple.

Ford si data pohonné jednotky nechává prozatím pro sebe, nepochybujeme ale o tom, že budou impozantní. Vůz je totiž schopen zvládnout sprint na čtvrt míli za čas kolem 8,5 sekundy s cílovou rychlostí 241 kilometrů v hodině. Pro srovnání – Dodge Challenger SRT Demon zvládne čtvrt míle za 9,65 vteřiny a v cíli mu naměříte rychlost 225,4 km/h.

Ford Eagle Squadron Mustang GT vzdává hold stému výročí RAF

Ford Eagle Squadron Mustang GT vzdává hold stému výročí RAF

Koncern Fiat-Chrysler si za svého „démona“ účtoval v přepočtu 1,91 milionu korun, zatímco Ford bude po svých zákaznících chtít o hodně více. Mustang Cobru Jet si cení na 130 tisíc dolarů, což podle aktuálního kurzu děla 2.980.900 Kč.

Cenovka nicméně není až tak překvapivá, pokud zvážíme, že Cobra Jet není klasické osobní auto, což Demon svým způsobem byl, ale čistokrevný závodní vůz. To kromě jiného znamená, že za výše uvedenou cenovku dostanete výškově stavitelné zavěšení, brzdicí padák a místo původního nezávislého zavěšení čtyřprvkově ukotvenou tuhou zadní nápravu ustavenou panhardskou tyčí.

Ford Mustang Bullitt má českou cenu. Pospěšte si, bude jich jenom pár!

Ford Mustang Bullitt má českou cenu. Pospěšte si, bude jich jenom pár!

Součástí výbavy jsou též závodní skořepiny s certifikací FIA a bezpečnostní klec stavěná podle pravidel NHRA. Co se zájemcům, kteří propásli nákup Challegenru a hledali místo něj náhradu, možná líbit nebude, je fakt, že Cobra Jet nemá homologaci na běžné silnice, a tudíž majitelům zůstanou vyhrazeny pouze závodní dráhy. Na druhou stranu Ford nemá v plánu vyrobit více než 68 aut, takže sběratelský potenciál tohoto Mustangu bude nemalý.

 

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

včera | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků