Musk už neví, kde brát? Tesly možná budou vyrábět jejich příznivci

Problémy s náběhem výroby Modelu 3 zvažovaná nabídka nejspíše nevyřeší, mohla by však na účty automobilky přinést nějaký ten dolar navíc. Předpokládá se totiž, že zadarmo nebude.

Americký výrobce asi nejznámějších elektromobilů na světě není momentálně v záviděníhodné pozici. Pokud byla Tesla v roli nováčka, její finanční ztráty se daly i kvůli ohromným investicím do výroby a rozvoje firmy pochopit. Dnes by to měla být zavedená automobilka a produkovat stovky tisíc aut ročně, jenže realita je poněkud jiná.

Obrovský pick-up Tesly opět na scéně. Musk slibuje šílený točivý moment

Obrovský pick-up Tesly opět na scéně. Musk slibuje šílený točivý moment

Firma má problémy s náběhem a navýšením výroby Modelu 3, špičková není ani kvalita některých kusů, jak ukazují první testy či zkušenosti samotných majitelů a většina slibů šéfa firmy Elona Muska se už podle očekávání odsouvají na dobu neurčitou. Zašlo to dokonce tak daleko, že se Musk rozhodl osobně dohlížet na produkci „trojky“ a řešit aktuální kritické body. Vyhráno však nemá.

Aby toho nebylo málo, akcie firmy od počátku roku vytrvale padají kvůli negativním hodnocením ratingových agentur, což je kromě jiného i důsledek zmiňovaného neplnění slibů, pokud jde o výrobní kvóty. Jestli se Tesla udrží nad vodou, nebo padne, vám dnes asi neřekneme, ale stejně jako v případě samotných produktů proti sobě i tomto směru stojí dva názorové tábory.

Prototypy Tesla Semi zachyceny na nabíjecí stanici. Už po 212 km jízdy

Prototypy Tesla Semi zachyceny na nabíjecí stanici. Už po 212 km jízdy

Ten první Muskovi věří téměř bezmezně a z Tesly dělá skoro až náboženství. Ta druhá se snaží poukazovat na fakt, že elektromobil ani zdaleka není záchranou planety jednak kvůli jejich značné ekologické zátěži při výrobě, komplikacím při likvidaci použitých akumulátorů, především ale faktu, že se energie ve většině případů vyrábí v tepelných elektrárnách, takže se problém s emisemi přesouvá pouze z ulic za město. Nemluvě o chybějící infrastruktuře, časové náročnosti dobíjení a dalších problémech.

Musk přesto vystupuje a dělá vše pro to, aby to vypadalo, že žádný z výše uvedených problémů skutečným problémem není, takže zvesela přes Twitter informuje své fanoušky o další připravované novince, kterou má být obrovský pickup a nově zašel v interakci se svým fanklubem ještě o kus dál.

Tesla svolá do servisů 123.000 Modelů S. Kvůli malé součástce z Německa

Tesla svolá do servisů 123.000 Modelů S. Kvůli malé součástce z Německa

Šéf Tesly aktuálně tvrdí, že zvažuje možnost, aby se lidé v rámci přehlídky továrny mohli aktivně zapojit do výrobního procesu. Pokud si představujete zástupy Muskových příznivců, jak napochodují k lince a pomůžou Tesle s navýšením produkce Modelu 3, tak snadné to zase nebude, i když nepochybujeme o tom, že i takových lidí by se našlo dost.

Každopádně v provozech jako je i ten v Tesle, platí přísná bezpečnostní pravidla. Zaměstnanci musí před jakýmkoli prvním utažením šroubku absolvovat spoustu školení, takže hurá akce rozhodně nehrozí. Musk nic takového ani netvrdí, podle jeho představ by takzvaná rozšířená prohlídka továrny umožnila návštěvníkům získat blíže nespecifikované praktické zkušenosti s tím, co vše je zapotřebí udělat při výrobě jednoho vozu.

Odvádí Tesla pozornost od problémů? Podle nového videa to tak vypadá

Odvádí Tesla pozornost od problémů? Podle nového videa to tak vypadá

„Přemýšlel jsem, že bychom nabídli rozšířenou prohlídku továrny Tesly, kde byste mohli pomoci s výrobou částí aut a porozumět tomu, jak se jednotlivé části propojují. Vím, že to pro mě bylo super, když jsem byl dítě (nebo i nyní),“ napsal Musk na sociální síť.

Jeho nápad je asi zajímavý a má nepochybně šanci uchytit se, originální ale není. Pokud bychom měli zůstat ve Spojených státech, za zmínku stojí třeba koncern General Motors. Ten majitelům objednaných Chevroletů Corvette Z06 a ZR1 nabízí možnost podílet se na ručním skládání přeplňovaných osmiválcových motorů. Samozřejmě vše probíhá pod kontrolou zkušených techniků a jak asi tušíte, není to zadarmo. GM si za tuto praktickou zkušenost účtuje tučných 5000 dolarů, takže Elonovi by se služba tohoto typu mohla nakonec i finančně vyplatit.

 

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků