Mugen Civic Si Sedan, pro nadšence

Pouhým pěti stům řidičů ročně bude dopřáno zakusit kvality Civicu vyladěného společností Mugen. Nezískají stovky koní, ale špičkový podvozek pro zběsilé dovádění.
Mugen Civic Si Sedan, pro nadšence

Sériový Civic sedan má motor o výkonu 197 koní, který je prostřednictvím šestistupňové převodovky přenášen na přední kola. Agregát byl ponechán v sériovém stavu a jedinou úpravou je nový výfuk, který se má usnadnit odvod spalin z motoru.

Velkou práci Mugen odvedl na podvozku. Snížení o 15 mm pomocí nových tlumičů a pružin má zajistit zlepšení jízdních vlastností hlavně na kvalitním okruhovém povrchu. Kvůli lepšímu chování při ostré jízdě na klikatých silnicích byla upravena i geometrie kol, tedy jak sbíhavost, tak odklony.

Jelikož si je úpravce vědom, že každé kilo na nápravě je na škodu, osadil Civic ultralehkými 18" koly z magnéziové slitiny, které jsou o téměř 30 procent lehčí, než sériová 17" kola. Na obou nápravách pak naleznete adekvátní pneu 215/40 ZR18 BFGoodrich.

Pro zlepšení chování vozu ve vyšších rychlostech použil Mugen aerodynamické díly, které mají zlepšit přítlak a omezit vztlak vozu. K tomu má pomoci zadní difuzor a přítlačné křídlo a nový přední nárazník se spodním spoilerem.

Upravený Civic bude k dostání u autorizovaných prodejců Honda, bohužel jen ve Spojených státech. A cena? 30 000 dolarů...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek



TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků