MTM uvádí: Nejrychlejší Audi R8 všech dob

Na stánku ladičské společnosti MTM letos v Ženevě zazáří také unikátní Audi R8 naladěné na velmi slušných 777 koní…

Připomeňme, že se německá firma MTM specializuje především na produkty koncernu Volkswagen Group a zvláště pak na stroje Audi. V loňském roce světu představila například zajímavý sedan Audi RS6 Clubsport s motorem posíleným až na 720 koní (537 kW), ale také vůbec první, byť poněkud nesmělý projekt na bázi tehdy nového kupé Audi RS5. Pro Ženevu si ale pánové z MTM připravili dvě opravdové speciality: jádrem její expozice se stanou výrazně modifikovaná kupé Audi R8 V10 a Audi TT.

Desetiválcová „stíhačka“ R8 s dvojitým přeplňováním se na první pohled vyznačuje spaciální karoserií s leštěným chromovým povrchem, na jehož dokonalé přípravě bylo údajně odpracováno plných 700 hodin. Záď tohoto výrazného stroje zdobí rozměrné, pevně uchycené přítlačné křídlo a celá karoserie disponuje rozumnou sadou doplňků z uhlíkových kompozitů. K impozantnímu vzhledu pak přispívají také dvacetipalcové kované ráfky. Nejde však jen o ladění „pro oko“, ale také „pro pocti z jízdy“. Vidlicový desetiválec s přeplňováním dvojicí turbodmychadel nově dosahuje výkonu plných 777 koní (572 kW) a točivého momentu 888 Nm. Pomyslnému titulu „nejrychlejší R8“ odpovídají také jízdní výkony, z klidu na 100 km/h zrychlí za 3,0 s, na 200 km/h za 9,37 s a na 300 km/h již za 19,42 s, nejvyšší rychlost pak činí 350 km/h. Součástí přestavby jsou také stavitelné odpružení a výkonné brzdy s osmipístkovými třmeny na všech kolech. Pokud vás tento prototyp zajímá, připravte si v přepočtu 9,8 mil. Kč. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MTM R8 V10 BiTurbo a MTM TT RS: tradice toho nejlepšího

Poněkud střízlivějším dojmem, ovšem s neméně působivým účinkem, disponuje také druhá novinka od MTM v podobě Audi TT RS, která před několika dny během testů na okruhu Nardo dosáhla nejvyšší rychlosti 312 km/h. Za tímto pozoruhodným výkonem stojí přeplňovaný zážehový pětiválec s objemem 2,5 l, který byl posílen na 472 koní (347 kW) při 7 000 ot./min., resp. 600 Nm při 4 400 ot./min. Zrychlení z klidu na 100 km/h proběhne za 3,9 s, osmipístkové brzdové třmeny se zakusují do chlazených kotoučů o průměru 380 mm a tloušťce 34 mm. A cena? Instalace všeho výše popsaného vás přijde na více než 2 miliony korun. Je to hodně? Možná, ale je třeba uvědomit si, že pánové z MTM hrají „první ligu“…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek


 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků