MTM TT RS: velkolepý návrat k pětiválci

Německá ladičská společnost MTM přichází s přepracovaným vozem Audi TT RS s výkonem až 424 koní.

U MTM (Motoren Technik Mayer) mají s řadovými pětiválci Audi dlouhodobé zkušenosti. Není divu, její zakladatel Roland Mayer se již během osmdesátých let podílel na vývoji legendárního přeplňovaného modelu Audi Sport Quattro pro nešťastnou závodní kategorii S1 a dokázal z něj tenkrát vykřesat přes 400 koní. Vloni se jeden z těchto vozů objevil při jisté exhibiční příležitosti na okruhu Hockenheimring, kde i přes čtvrtstoleté stáří dosahoval podobných výkonů jako jeden z moderních strojů Porsche. Po Mayerově odchodu z Audi se pak stala nová společnost MTM jedním z vůbec prvních ladičů automobilů z Ingolstadtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A o nějakých dvacet let později se MTM vrací opět k pětiválcovému motoru, který však již s původní jednotkou nemá kromě počtu válců pranic společného. Základem nového projektu se stalo Audi TT RS, jež dává ve svém sériovém provedení 340 koní (249 kW) a my jsme vám jej představili na tomto místě. Společnost MTM pro tento model nabízí celkem tři stupně naladění v rozpětí od 404 do 424 koní, tedy 296 až 310 kW. Základem těchto modifikací je přeprogramovaná řídicí jednotka ve spojení s přepracovaným výfukovým traktem, který kromě toho vozu dává velmi agresivní zvuk. Jeho nové středové a koncové díly mohou být na přání doplněny ještě novým kovovým katalyzátorem závodního typu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejvýkonnější provedení modelu MTM TT-RS s označením „Stage Three” dosahuje výkonu 424 koní (to je o plných 84 koní více než v sériové verzi) a točivého momentu až 560 Nm, díky čemuž dosáhne nejvyšší rychlosti takřka 300 km/h a z klidu na 100 km/h zrychlí za 4,2 s.

Společnost MTM pro něj nabízí širokou škálu dalších vylepšení, vaše TT RS tak může opatřit ráfky Bimoto o průměru 19 a 20 palců, velkými brzdami s osmipístkovými třmeny nebo sportovním pérováním sníženým až o 30 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MTM TT RS
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků