MTM TT RS: velkolepý návrat k pětiválci

Německá ladičská společnost MTM přichází s přepracovaným vozem Audi TT RS s výkonem až 424 koní.

U MTM (Motoren Technik Mayer) mají s řadovými pětiválci Audi dlouhodobé zkušenosti. Není divu, její zakladatel Roland Mayer se již během osmdesátých let podílel na vývoji legendárního přeplňovaného modelu Audi Sport Quattro pro nešťastnou závodní kategorii S1 a dokázal z něj tenkrát vykřesat přes 400 koní. Vloni se jeden z těchto vozů objevil při jisté exhibiční příležitosti na okruhu Hockenheimring, kde i přes čtvrtstoleté stáří dosahoval podobných výkonů jako jeden z moderních strojů Porsche. Po Mayerově odchodu z Audi se pak stala nová společnost MTM jedním z vůbec prvních ladičů automobilů z Ingolstadtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A o nějakých dvacet let později se MTM vrací opět k pětiválcovému motoru, který však již s původní jednotkou nemá kromě počtu válců pranic společného. Základem nového projektu se stalo Audi TT RS, jež dává ve svém sériovém provedení 340 koní (249 kW) a my jsme vám jej představili na tomto místě. Společnost MTM pro tento model nabízí celkem tři stupně naladění v rozpětí od 404 do 424 koní, tedy 296 až 310 kW. Základem těchto modifikací je přeprogramovaná řídicí jednotka ve spojení s přepracovaným výfukovým traktem, který kromě toho vozu dává velmi agresivní zvuk. Jeho nové středové a koncové díly mohou být na přání doplněny ještě novým kovovým katalyzátorem závodního typu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejvýkonnější provedení modelu MTM TT-RS s označením „Stage Three” dosahuje výkonu 424 koní (to je o plných 84 koní více než v sériové verzi) a točivého momentu až 560 Nm, díky čemuž dosáhne nejvyšší rychlosti takřka 300 km/h a z klidu na 100 km/h zrychlí za 4,2 s.

Společnost MTM pro něj nabízí širokou škálu dalších vylepšení, vaše TT RS tak může opatřit ráfky Bimoto o průměru 19 a 20 palců, velkými brzdami s osmipístkovými třmeny nebo sportovním pérováním sníženým až o 30 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MTM TT RS

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků