MTM TT RS: velkolepý návrat k pětiválci

Německá ladičská společnost MTM přichází s přepracovaným vozem Audi TT RS s výkonem až 424 koní.

U MTM (Motoren Technik Mayer) mají s řadovými pětiválci Audi dlouhodobé zkušenosti. Není divu, její zakladatel Roland Mayer se již během osmdesátých let podílel na vývoji legendárního přeplňovaného modelu Audi Sport Quattro pro nešťastnou závodní kategorii S1 a dokázal z něj tenkrát vykřesat přes 400 koní. Vloni se jeden z těchto vozů objevil při jisté exhibiční příležitosti na okruhu Hockenheimring, kde i přes čtvrtstoleté stáří dosahoval podobných výkonů jako jeden z moderních strojů Porsche. Po Mayerově odchodu z Audi se pak stala nová společnost MTM jedním z vůbec prvních ladičů automobilů z Ingolstadtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A o nějakých dvacet let později se MTM vrací opět k pětiválcovému motoru, který však již s původní jednotkou nemá kromě počtu válců pranic společného. Základem nového projektu se stalo Audi TT RS, jež dává ve svém sériovém provedení 340 koní (249 kW) a my jsme vám jej představili na tomto místě. Společnost MTM pro tento model nabízí celkem tři stupně naladění v rozpětí od 404 do 424 koní, tedy 296 až 310 kW. Základem těchto modifikací je přeprogramovaná řídicí jednotka ve spojení s přepracovaným výfukovým traktem, který kromě toho vozu dává velmi agresivní zvuk. Jeho nové středové a koncové díly mohou být na přání doplněny ještě novým kovovým katalyzátorem závodního typu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejvýkonnější provedení modelu MTM TT-RS s označením „Stage Three” dosahuje výkonu 424 koní (to je o plných 84 koní více než v sériové verzi) a točivého momentu až 560 Nm, díky čemuž dosáhne nejvyšší rychlosti takřka 300 km/h a z klidu na 100 km/h zrychlí za 4,2 s.

Společnost MTM pro něj nabízí širokou škálu dalších vylepšení, vaše TT RS tak může opatřit ráfky Bimoto o průměru 19 a 20 palců, velkými brzdami s osmipístkovými třmeny nebo sportovním pérováním sníženým až o 30 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MTM TT RS
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 58 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků