MTM TT-RS: nyní až s 472 koňmi a „maximálkou” 312 km/h

U MTM se do úprav vrcholného modelu řady Audi TT pustili již začátkem letošního roku a žádná „zívačka” z toho rozhodně nebyla. Vůz nabídl ve své vrcholné úpravě až 424 koní výkonu, díky nimž dokázal zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti „téměř 300 km/h”.

Mezitím ale ABT představilo svou úpravu s pěti sty koňmi výkonu a to pochopitelně u MTM nemohli nechat být. A právě proto přišli s další variantou modifikace vozu, samozřejmě ještě extrémnější.

S nikterak převratnými úpravami obnášejícími větší turbo, nové výfukové potrubí a přepracovaný software řídící jednotky dostali lidé od MTM z TT-RS až 472 koní (347 kW) výkonu, dosahovaného v 7 000 ot./min. S ním vůz zrychlí na stovku za 3,9 sekundy a dosáhne na okruhu Nardo certifikované maximálí rychlosti 312 km/h.

Pozoruhodné je, že i přes nižší maximální výkon dosahuje MTM TT-RS znatelně lepší dynamiky než pětisetkoňová úprava ABT, holt špičkový výkon není vše. Pokud se ptáte na cenu, pak ta je i přes relativně skromné modifikace neskromná - připravte si rovných 14 500 Eur, tedy nějakých 350 tisíc Kč. Otázkou samozřejmě zůstává, co na tak dramatické změny výkonu řekne životnost motoru, spojky, převodovky...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MTM TT-RS
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků