MTM se pustil do nového Audi S4, výsledkem je 430 koní

Takřka dvorní tuner Audi, ingoldstadtská firma Motoren Technik Mayer alias MTM, se jako první vytasil s úpravou nového Audi S4, které je poháněné kompresorem přelňovaným šestiválcem o objemu 3 litry. Vůz jsme vám již loni představili zde a ačkoli už z prvních informací bylo zřejmé, že tento motor si vyloženě říká o citelné navýšení výkonu čistě softwareovou úpravou, trvalo poměrně dlouho, než se k takovému kroku odhodlal první renomovaný úpravce.

Prozatím MTM nabízí ryze technické úpravy, z nichž nové je právě pouze vyladění motoru, žádný alternativní bodykit ani snímky upraveného MTM Audi S4 tedy nečekejte. Nicméně i samotná úprava motoru je jistě zajímavá.

Úpravce nabízí navýšení výkonu ze standardních 245 kW (333 koní), dosahovaných v rozmezí 5 500 až 7 000 ot./min, až na 317 kW (430 koní). Tedy o plných 97 koní více. Otáčky, v nichž je výkon dosahován, úpravce klasicky nesděluje, pro pořádek tedy alespoň uveďme, že výkon pramení z točivého momentu o výši až 515 Nm.

Úprava je řešena pomocí dodatečné ECU, tedy nikoli úpravou originální ECU Audi, což dost možná vysvětluje důvody, proč se dosud žádný z úpravců do nové S4 nepustil - Audi zřejmě udělalo hodně proto, aby úprava původního software byla co možná nejsložitější.

Dynamika vozu je velmi zajímavá - s manuální šestistupňovou převodovkou zrychlí na stovku za 4,6 sekundy (standard 5,2 s), na dvoustovku pak za 17,9 sekundy (standard 21 s). Průměrná spotřeba má přitom vzrůst z 9,7 litru na 10,7 litru benzinu na 100 km. Zlaté oči, které to viděly...

Ale zpět ke skutečným faktům. Maximální rychlost zůstává omezena na 250 km/h. Odstranění omezovače slibuje MTM nabídnout separátně, v tuto chvíli ale odstranění nenabízí. Samotná dodatečná řídící jednotka vás pak i s motnáží vyjde na 2641 Euro, tedy na nějakých 70 tisíc Kč. Levná úprava to tedy rozhodně není, ale přepočteno na koně nejde až o takovou cifru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi S4
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků
TEST Mercedes V Marco Polo Horizon: Když chcete víkend vozit s sebou

Mercedes-Benz V250d 4M Marco Polo Horizon

Našel Mercedes skulinu na trhu obytných dodávek?

12.  4.  2018 | Milan Lažanský | 4 příspěvky