Takřka dvorní tuner Audi, ingoldstadtská firma Motoren Technik Mayer alias MTM, se jako první vytasil s úpravou nového Audi S4, které je poháněné kompresorem přelňovaným šestiválcem o objemu 3 litry. Vůz jsme vám již loni představili zde a ačkoli už z prvních informací bylo zřejmé, že tento motor si vyloženě říká o citelné navýšení výkonu čistě softwareovou úpravou, trvalo poměrně dlouho, než se k takovému kroku odhodlal první renomovaný úpravce.
Prozatím MTM nabízí ryze technické úpravy, z nichž nové je právě pouze vyladění motoru, žádný alternativní bodykit ani snímky upraveného MTM Audi S4 tedy nečekejte. Nicméně i samotná úprava motoru je jistě zajímavá.
Úpravce nabízí navýšení výkonu ze standardních 245 kW (333 koní), dosahovaných v rozmezí 5 500 až 7 000 ot./min, až na 317 kW (430 koní). Tedy o plných 97 koní více. Otáčky, v nichž je výkon dosahován, úpravce klasicky nesděluje, pro pořádek tedy alespoň uveďme, že výkon pramení z točivého momentu o výši až 515 Nm.
Úprava je řešena pomocí dodatečné ECU, tedy nikoli úpravou originální ECU Audi, což dost možná vysvětluje důvody, proč se dosud žádný z úpravců do nové S4 nepustil - Audi zřejmě udělalo hodně proto, aby úprava původního software byla co možná nejsložitější.
Dynamika vozu je velmi zajímavá - s manuální šestistupňovou převodovkou zrychlí na stovku za 4,6 sekundy (standard 5,2 s), na dvoustovku pak za 17,9 sekundy (standard 21 s). Průměrná spotřeba má přitom vzrůst z 9,7 litru na 10,7 litru benzinu na 100 km. Zlaté oči, které to viděly...
Ale zpět ke skutečným faktům. Maximální rychlost zůstává omezena na 250 km/h. Odstranění omezovače slibuje MTM nabídnout separátně, v tuto chvíli ale odstranění nenabízí. Samotná dodatečná řídící jednotka vás pak i s motnáží vyjde na 2641 Euro, tedy na nějakých 70 tisíc Kč. Levná úprava to tedy rozhodně není, ale přepočteno na koně nejde až o takovou cifru.
Audi S4