MTM se pustil do nového Audi S4, výsledkem je 430 koní

Takřka dvorní tuner Audi, ingoldstadtská firma Motoren Technik Mayer alias MTM, se jako první vytasil s úpravou nového Audi S4, které je poháněné kompresorem přelňovaným šestiválcem o objemu 3 litry. Vůz jsme vám již loni představili zde a ačkoli už z prvních informací bylo zřejmé, že tento motor si vyloženě říká o citelné navýšení výkonu čistě softwareovou úpravou, trvalo poměrně dlouho, než se k takovému kroku odhodlal první renomovaný úpravce.

Prozatím MTM nabízí ryze technické úpravy, z nichž nové je právě pouze vyladění motoru, žádný alternativní bodykit ani snímky upraveného MTM Audi S4 tedy nečekejte. Nicméně i samotná úprava motoru je jistě zajímavá.

Úpravce nabízí navýšení výkonu ze standardních 245 kW (333 koní), dosahovaných v rozmezí 5 500 až 7 000 ot./min, až na 317 kW (430 koní). Tedy o plných 97 koní více. Otáčky, v nichž je výkon dosahován, úpravce klasicky nesděluje, pro pořádek tedy alespoň uveďme, že výkon pramení z točivého momentu o výši až 515 Nm.

Úprava je řešena pomocí dodatečné ECU, tedy nikoli úpravou originální ECU Audi, což dost možná vysvětluje důvody, proč se dosud žádný z úpravců do nové S4 nepustil - Audi zřejmě udělalo hodně proto, aby úprava původního software byla co možná nejsložitější.

Dynamika vozu je velmi zajímavá - s manuální šestistupňovou převodovkou zrychlí na stovku za 4,6 sekundy (standard 5,2 s), na dvoustovku pak za 17,9 sekundy (standard 21 s). Průměrná spotřeba má přitom vzrůst z 9,7 litru na 10,7 litru benzinu na 100 km. Zlaté oči, které to viděly...

Ale zpět ke skutečným faktům. Maximální rychlost zůstává omezena na 250 km/h. Odstranění omezovače slibuje MTM nabídnout separátně, v tuto chvíli ale odstranění nenabízí. Samotná dodatečná řídící jednotka vás pak i s motnáží vyjde na 2641 Euro, tedy na nějakých 70 tisíc Kč. Levná úprava to tedy rozhodně není, ale přepočteno na koně nejde až o takovou cifru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi S4
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků