MTM S4 Clubsport: polozávodní kombík

Vítejte na palubě letu MTM S4 Clubsport. Zapněte si vícebodový pás, start agregátu s výkonem 368 kW (500 k) příjde za chvíli.

Audi S4 ve verzi sedan a kombi je na trhu více než rok. Pod kapotou se nachází atmosférický osmiválec 4.2 V8 (253 kW/344 k a 410 Nm), jehož výkon je přenášen na všechna kola. Pak ale přišla tunerská firma MTM, která model S4 Avant od základu přepracovala. Vůz nebude vhodný na transkontinentální přesuny, protože tvrdý podvozek a anatomické skořepiny se čtyřbodovými bezpečnostními pásy vás pořádně protřepou, ale má jiné využití. Má přinášet velké zážitky z okruhů či z dlouhých klikatých silnic.

Vizuálně je S4 Clubsport někde mezi závodním speciálem ze seriálu DTM a verzí RS4, jen stále jako kombi Avant. Víko od motorového prostoru je z karbonového kompozitu. Modifikací také prošel přední nárazník, zvětšily se nasávací otvory a na spodní hraně se objevil spoiler. Změněny jsou boční prahy a blatníky. V interiéru zmizela celá řada přebytečných věcí včetně druhé řady sedadel a místo nich se tam objevila bezpečnostní klec a hasící přístroj.

Hlavní změna se ale dotkla pohonné jednotky. Agregát dostal novou řídící jednotku, přeplňování v podobě turbodmychadla, svody a kompletně přepracované výfukové potrubí s čtveřicí chromovaných koncovek. Výsledek? Výkon přesahuje hranici 500 koní (368 kW) a sprint z nuly na stovku zvládne za 4,8 s. O přenos síly na asfalt se stará samosvorný diferenciál a všechna čtyři kola s 19palcovými ráfky z lehkých slitin. Za velkými koly se ukrývá brzdný systém Brembo s disky o průměru 380 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MTM S4 Clubsport
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků