MTM S4 Clubsport: polozávodní kombík

Vítejte na palubě letu MTM S4 Clubsport. Zapněte si vícebodový pás, start agregátu s výkonem 368 kW (500 k) příjde za chvíli.

Audi S4 ve verzi sedan a kombi je na trhu více než rok. Pod kapotou se nachází atmosférický osmiválec 4.2 V8 (253 kW/344 k a 410 Nm), jehož výkon je přenášen na všechna kola. Pak ale přišla tunerská firma MTM, která model S4 Avant od základu přepracovala. Vůz nebude vhodný na transkontinentální přesuny, protože tvrdý podvozek a anatomické skořepiny se čtyřbodovými bezpečnostními pásy vás pořádně protřepou, ale má jiné využití. Má přinášet velké zážitky z okruhů či z dlouhých klikatých silnic.

Vizuálně je S4 Clubsport někde mezi závodním speciálem ze seriálu DTM a verzí RS4, jen stále jako kombi Avant. Víko od motorového prostoru je z karbonového kompozitu. Modifikací také prošel přední nárazník, zvětšily se nasávací otvory a na spodní hraně se objevil spoiler. Změněny jsou boční prahy a blatníky. V interiéru zmizela celá řada přebytečných věcí včetně druhé řady sedadel a místo nich se tam objevila bezpečnostní klec a hasící přístroj.

Hlavní změna se ale dotkla pohonné jednotky. Agregát dostal novou řídící jednotku, přeplňování v podobě turbodmychadla, svody a kompletně přepracované výfukové potrubí s čtveřicí chromovaných koncovek. Výsledek? Výkon přesahuje hranici 500 koní (368 kW) a sprint z nuly na stovku zvládne za 4,8 s. O přenos síly na asfalt se stará samosvorný diferenciál a všechna čtyři kola s 19palcovými ráfky z lehkých slitin. Za velkými koly se ukrývá brzdný systém Brembo s disky o průměru 380 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MTM S4 Clubsport
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků