MTM S3: keď sériové eSko nestačí

Pokiaľ vám chýbal ostrý hatchback s poriadnym výkonom, možno by ste sa mali pozrieť k MTM. 330 koní určite nie je na zahodenie.
MTM S3: keď sériové eSko nestačí

Sériová „estrojka“ má pod kapotou preplňovaný štvorvalec 2,0 TFSI s výkonom 195 kW (265 k). U MTM to rozhodne nestačilo, a tak sa na motor pozreli bližšie. Na výber budú mať zákazníci dokonca hneď dve úpravy. Výmenou softwaru riadiacej jednotky dostali technici z motoru výkon 228 kW (310 k) a točivý moment 400 Nm (pôvodne 350 Nm).

Pokiaľ ani to nestačí, príde na radu kompletná výmena výfuku. Nový tlmič s nezabudnuteľným zvukom a športové katalyzátory pridajú ďalších 20 koní, čím sa vo finále dostanete na výborných 242 kW (330 k). Otázne zostáva, ako na tom bude agregát s reakciami na povely plynového pedálu a s charakterom, turbo pri takom výkone už zrejme bude robiť mnoho. To ale nič nemení na tom, že táto vyladená S3 pokorí stovku už za 5,1 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 264 km/h.

Brzdy Audi nikdy nepatrili k najlepším a to si u MTM zrejme uvedomili. Na výber tak budú mať zákazníci hneď z troch brzdových sústav, pričom tá najlepšia ukrýva vpredu vŕtané kotúče s priemerom 380 mm a osempiestikové strmene. S3 stojí na 19“ kolesách s pneumatikami 235/35 ZR19.

Vysokým výkonom ale musí sekundovať aj podvozok. Zákazníci za svoje peniaze dostanú nastaviteľné pružiny, tlmiče aj stabilizátory, takže na chuť si príde takmer každý. U MTM počítajú, že automobil bude z veľkej časti používaný aj na závodných okruhoch, takže na tento fakt brali technici pri ladení veľký ohľad.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MTM S3

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků