MTM S3: keď sériové eSko nestačí

Pokiaľ vám chýbal ostrý hatchback s poriadnym výkonom, možno by ste sa mali pozrieť k MTM. 330 koní určite nie je na zahodenie.
MTM S3: keď sériové eSko nestačí

Sériová „estrojka“ má pod kapotou preplňovaný štvorvalec 2,0 TFSI s výkonom 195 kW (265 k). U MTM to rozhodne nestačilo, a tak sa na motor pozreli bližšie. Na výber budú mať zákazníci dokonca hneď dve úpravy. Výmenou softwaru riadiacej jednotky dostali technici z motoru výkon 228 kW (310 k) a točivý moment 400 Nm (pôvodne 350 Nm).

Pokiaľ ani to nestačí, príde na radu kompletná výmena výfuku. Nový tlmič s nezabudnuteľným zvukom a športové katalyzátory pridajú ďalších 20 koní, čím sa vo finále dostanete na výborných 242 kW (330 k). Otázne zostáva, ako na tom bude agregát s reakciami na povely plynového pedálu a s charakterom, turbo pri takom výkone už zrejme bude robiť mnoho. To ale nič nemení na tom, že táto vyladená S3 pokorí stovku už za 5,1 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 264 km/h.

Brzdy Audi nikdy nepatrili k najlepším a to si u MTM zrejme uvedomili. Na výber tak budú mať zákazníci hneď z troch brzdových sústav, pričom tá najlepšia ukrýva vpredu vŕtané kotúče s priemerom 380 mm a osempiestikové strmene. S3 stojí na 19“ kolesách s pneumatikami 235/35 ZR19.

Vysokým výkonom ale musí sekundovať aj podvozok. Zákazníci za svoje peniaze dostanú nastaviteľné pružiny, tlmiče aj stabilizátory, takže na chuť si príde takmer každý. U MTM počítajú, že automobil bude z veľkej časti používaný aj na závodných okruhoch, takže na tento fakt brali technici pri ladení veľký ohľad.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MTM S3

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků