MTM S3: keď sériové eSko nestačí

Pokiaľ vám chýbal ostrý hatchback s poriadnym výkonom, možno by ste sa mali pozrieť k MTM. 330 koní určite nie je na zahodenie.
MTM S3: keď sériové eSko nestačí

Sériová „estrojka“ má pod kapotou preplňovaný štvorvalec 2,0 TFSI s výkonom 195 kW (265 k). U MTM to rozhodne nestačilo, a tak sa na motor pozreli bližšie. Na výber budú mať zákazníci dokonca hneď dve úpravy. Výmenou softwaru riadiacej jednotky dostali technici z motoru výkon 228 kW (310 k) a točivý moment 400 Nm (pôvodne 350 Nm).

Pokiaľ ani to nestačí, príde na radu kompletná výmena výfuku. Nový tlmič s nezabudnuteľným zvukom a športové katalyzátory pridajú ďalších 20 koní, čím sa vo finále dostanete na výborných 242 kW (330 k). Otázne zostáva, ako na tom bude agregát s reakciami na povely plynového pedálu a s charakterom, turbo pri takom výkone už zrejme bude robiť mnoho. To ale nič nemení na tom, že táto vyladená S3 pokorí stovku už za 5,1 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 264 km/h.

Brzdy Audi nikdy nepatrili k najlepším a to si u MTM zrejme uvedomili. Na výber tak budú mať zákazníci hneď z troch brzdových sústav, pričom tá najlepšia ukrýva vpredu vŕtané kotúče s priemerom 380 mm a osempiestikové strmene. S3 stojí na 19“ kolesách s pneumatikami 235/35 ZR19.

Vysokým výkonom ale musí sekundovať aj podvozok. Zákazníci za svoje peniaze dostanú nastaviteľné pružiny, tlmiče aj stabilizátory, takže na chuť si príde takmer každý. U MTM počítajú, že automobil bude z veľkej časti používaný aj na závodných okruhoch, takže na tento fakt brali technici pri ladení veľký ohľad.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MTM S3

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 62 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků