MTM S3: keď sériové eSko nestačí

Pokiaľ vám chýbal ostrý hatchback s poriadnym výkonom, možno by ste sa mali pozrieť k MTM. 330 koní určite nie je na zahodenie.
MTM S3: keď sériové eSko nestačí

Sériová „estrojka“ má pod kapotou preplňovaný štvorvalec 2,0 TFSI s výkonom 195 kW (265 k). U MTM to rozhodne nestačilo, a tak sa na motor pozreli bližšie. Na výber budú mať zákazníci dokonca hneď dve úpravy. Výmenou softwaru riadiacej jednotky dostali technici z motoru výkon 228 kW (310 k) a točivý moment 400 Nm (pôvodne 350 Nm).

Pokiaľ ani to nestačí, príde na radu kompletná výmena výfuku. Nový tlmič s nezabudnuteľným zvukom a športové katalyzátory pridajú ďalších 20 koní, čím sa vo finále dostanete na výborných 242 kW (330 k). Otázne zostáva, ako na tom bude agregát s reakciami na povely plynového pedálu a s charakterom, turbo pri takom výkone už zrejme bude robiť mnoho. To ale nič nemení na tom, že táto vyladená S3 pokorí stovku už za 5,1 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 264 km/h.

Brzdy Audi nikdy nepatrili k najlepším a to si u MTM zrejme uvedomili. Na výber tak budú mať zákazníci hneď z troch brzdových sústav, pričom tá najlepšia ukrýva vpredu vŕtané kotúče s priemerom 380 mm a osempiestikové strmene. S3 stojí na 19“ kolesách s pneumatikami 235/35 ZR19.

Vysokým výkonom ale musí sekundovať aj podvozok. Zákazníci za svoje peniaze dostanú nastaviteľné pružiny, tlmiče aj stabilizátory, takže na chuť si príde takmer každý. U MTM počítajú, že automobil bude z veľkej časti používaný aj na závodných okruhoch, takže na tento fakt brali technici pri ladení veľký ohľad.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MTM S3

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků