MTM RS6 Clubsport: tuning na druhou

Německý ladič MTM nedávno představil dále vylepšenou verzi rychlého sedanu Audi RS6. Ve verzi Clubsport je ještě ostřejší.

Vozy Audi doplněné označením S nebo RS již od dávných věků budí v řadách fanoušků značky přívětivé pohledy, zvláště v posledních letech se však jedná spíše o auta pro rychlé cestování po dálnicích než pro řádění na okruzích. To je případ i nejnovější verze velkého sedanu RS6, jenž se na jedné straně vyznačuje ohromným desetiválcem s dvojitým přeplňováním, na straně druhé však nejde zrovna o ideální náčiní pro sportovní jízdu.

To si však zřejmě v ladičské firmě MTM nemyslí, proto se vozu podívali řádně na zoubek. Základní úpravu pro RS6 představili již dávno, to ale zjevně nebylo dost, aby se z více jak dvoutunového sedanu stalo něco více než hvězda sprintů. Proto zmíněný model vzali za základ pro svůj projekt RS6 Clubsport.

Sada dílčích modifikací MTM Clubsport působí ve svém úhrnu dosti kompletním dojmem. Na první pohled si kromě agresivního zbarvení karoserie všimneme hlavně „lízátka“ pod předním nárazníkem a decentně zakomponovaného zadního přítlačného křídla vyrobeného z uhlíkových kompozitů. O náležitý kontakt s vozovkou se starají černě lakované ráfky s průměrem 21 palců obouvající pneumatiky Michelin Pilot Sport PS2. Uvnitř vpředu zaznamenáme závodní skořepinová sedadla Recaro kompozitní konstrukce doplněná šestibodovými bezpečnostními pásy a ochrannou trubkovou klec, jejíž instalace si vynutila demontáž zadních sedadel.

Úpravy pohonné jednotky se omezují na zástavbu závodního vzduchového filtru, nové výfukové soustavy z nerezového plechu, ale hlavně přeprogramované řídicí jednotky. Ladičům z MTM se z pětilitrového srdce RS6 podařilo vykřesat 720 koní (537 kW) výkonu při 6 360 ot./min. a 785 Nm točivého momentu, který je navíc dostupný v širokém rozmezí od 2 750 do 6 280 ot./min. Dodejme, že ve své standardní verzi dává tato jednotka 571 koní (426 kW), resp. 650 Nm. Pokud si připlatíte i za odstranění omezovače rychlosti, nebude pro vás zřejmě potíží pokořit na rovince udávanou hranici 340 km/h... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Audi RS6 Clubsport od MTM
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků