MTM RS6 Clubsport: tuning na druhou

Německý ladič MTM nedávno představil dále vylepšenou verzi rychlého sedanu Audi RS6. Ve verzi Clubsport je ještě ostřejší.

Vozy Audi doplněné označením S nebo RS již od dávných věků budí v řadách fanoušků značky přívětivé pohledy, zvláště v posledních letech se však jedná spíše o auta pro rychlé cestování po dálnicích než pro řádění na okruzích. To je případ i nejnovější verze velkého sedanu RS6, jenž se na jedné straně vyznačuje ohromným desetiválcem s dvojitým přeplňováním, na straně druhé však nejde zrovna o ideální náčiní pro sportovní jízdu.

To si však zřejmě v ladičské firmě MTM nemyslí, proto se vozu podívali řádně na zoubek. Základní úpravu pro RS6 představili již dávno, to ale zjevně nebylo dost, aby se z více jak dvoutunového sedanu stalo něco více než hvězda sprintů. Proto zmíněný model vzali za základ pro svůj projekt RS6 Clubsport.

Sada dílčích modifikací MTM Clubsport působí ve svém úhrnu dosti kompletním dojmem. Na první pohled si kromě agresivního zbarvení karoserie všimneme hlavně „lízátka“ pod předním nárazníkem a decentně zakomponovaného zadního přítlačného křídla vyrobeného z uhlíkových kompozitů. O náležitý kontakt s vozovkou se starají černě lakované ráfky s průměrem 21 palců obouvající pneumatiky Michelin Pilot Sport PS2. Uvnitř vpředu zaznamenáme závodní skořepinová sedadla Recaro kompozitní konstrukce doplněná šestibodovými bezpečnostními pásy a ochrannou trubkovou klec, jejíž instalace si vynutila demontáž zadních sedadel.

Úpravy pohonné jednotky se omezují na zástavbu závodního vzduchového filtru, nové výfukové soustavy z nerezového plechu, ale hlavně přeprogramované řídicí jednotky. Ladičům z MTM se z pětilitrového srdce RS6 podařilo vykřesat 720 koní (537 kW) výkonu při 6 360 ot./min. a 785 Nm točivého momentu, který je navíc dostupný v širokém rozmezí od 2 750 do 6 280 ot./min. Dodejme, že ve své standardní verzi dává tato jednotka 571 koní (426 kW), resp. 650 Nm. Pokud si připlatíte i za odstranění omezovače rychlosti, nebude pro vás zřejmě potíží pokořit na rovince udávanou hranici 340 km/h... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Audi RS6 Clubsport od MTM

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 276 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků