MTM pro Golf GTI a GTD: koně navíc pro každého

Jednou z předností Golfů všech generací je široký výběr doplňků a dalších možností individualizace. A šestá generace není výjimkou

Pochopitelně nejvíce ladičů sídlí přímo v Německu, kde mají k těmto oblíbeným Volkswagenům přeci jen nejblíž. Společnost MTM je jednou z nich a představila své sady modifikací pro Golfy šesté generace ve verzích GTI a GTD. Již z výroby sportovně střižené modely u MTM podstatným způsobem posílili a připravili k ještě lepším jízdním výkonům. A ty jsou v porovnání s produkty většiny podobně zaměřených firem skutečně působivé. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejprve zmíníme Golf v provedení se slavným názvem GTI. Pánové z Wettstettenu tento zážehový stroj opatřili novým programem řídicí jednotky a vlastním turbodmychadlem MTM, díky čemuž výkon poskočí až na 310 koní (228 kW) a točivý moment dosáhne hodnoty 410 Nm. Pro méně náročné jsou pak připraveny další tři modifikace, jež začínají pouhým přeprogramováním ECU a výkonem 270 koní. Nejvýkonnější z nabízených verzí Golfu GTI MTM údajně dosahuje nejvyšší rychlosti 270 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h za 5,7 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vyznavači poklapávajících dieselů mohou u MTM objednat Golf GTD s motorem posíleným na 205 koní (151 kW) a točivým momentem dosahujícím 380 Nm. Tyto hodnoty mají vozu zajistit zrychlení z klidu na 100 km/h za 7,1 s, což je o 0,7 s lepší výsledek než u standardního naladění a po majiteli vyžaduje jejich dosažení investici 800 Euro.

Na výběr je pak pro modely GTI i GTD řada specifických prvků, které v porovnání s konkurencí nesou vesměs přímo značku MTM. Do bohatého seznamu patří třeba devatenáctipalcové kované ráfky Bimoto (1 899 Euro), brzdový systém s kotouči o průměru 380 mm, známá výfuková soustava se dvěma páry kulatých koncovek nebo specificky odladěný podvozek se světlostí sníženou o 30 mm.

Ceny a kompletní možnosti úprav obou vozů naleznete přímo na stránkách MTM, k dispozici je samozřejmě řada vylepšení i pro „obyčejnější” modely.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MTM Golf GTI a GTD
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků