MTM pro Golf GTI a GTD: koně navíc pro každého

Jednou z předností Golfů všech generací je široký výběr doplňků a dalších možností individualizace. A šestá generace není výjimkou

Pochopitelně nejvíce ladičů sídlí přímo v Německu, kde mají k těmto oblíbeným Volkswagenům přeci jen nejblíž. Společnost MTM je jednou z nich a představila své sady modifikací pro Golfy šesté generace ve verzích GTI a GTD. Již z výroby sportovně střižené modely u MTM podstatným způsobem posílili a připravili k ještě lepším jízdním výkonům. A ty jsou v porovnání s produkty většiny podobně zaměřených firem skutečně působivé. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejprve zmíníme Golf v provedení se slavným názvem GTI. Pánové z Wettstettenu tento zážehový stroj opatřili novým programem řídicí jednotky a vlastním turbodmychadlem MTM, díky čemuž výkon poskočí až na 310 koní (228 kW) a točivý moment dosáhne hodnoty 410 Nm. Pro méně náročné jsou pak připraveny další tři modifikace, jež začínají pouhým přeprogramováním ECU a výkonem 270 koní. Nejvýkonnější z nabízených verzí Golfu GTI MTM údajně dosahuje nejvyšší rychlosti 270 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h za 5,7 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vyznavači poklapávajících dieselů mohou u MTM objednat Golf GTD s motorem posíleným na 205 koní (151 kW) a točivým momentem dosahujícím 380 Nm. Tyto hodnoty mají vozu zajistit zrychlení z klidu na 100 km/h za 7,1 s, což je o 0,7 s lepší výsledek než u standardního naladění a po majiteli vyžaduje jejich dosažení investici 800 Euro.

Na výběr je pak pro modely GTI i GTD řada specifických prvků, které v porovnání s konkurencí nesou vesměs přímo značku MTM. Do bohatého seznamu patří třeba devatenáctipalcové kované ráfky Bimoto (1 899 Euro), brzdový systém s kotouči o průměru 380 mm, známá výfuková soustava se dvěma páry kulatých koncovek nebo specificky odladěný podvozek se světlostí sníženou o 30 mm.

Ceny a kompletní možnosti úprav obou vozů naleznete přímo na stránkách MTM, k dispozici je samozřejmě řada vylepšení i pro „obyčejnější” modely.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MTM Golf GTI a GTD
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků