MTM pro Golf GTI a GTD: koně navíc pro každého

Jednou z předností Golfů všech generací je široký výběr doplňků a dalších možností individualizace. A šestá generace není výjimkou

Pochopitelně nejvíce ladičů sídlí přímo v Německu, kde mají k těmto oblíbeným Volkswagenům přeci jen nejblíž. Společnost MTM je jednou z nich a představila své sady modifikací pro Golfy šesté generace ve verzích GTI a GTD. Již z výroby sportovně střižené modely u MTM podstatným způsobem posílili a připravili k ještě lepším jízdním výkonům. A ty jsou v porovnání s produkty většiny podobně zaměřených firem skutečně působivé. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejprve zmíníme Golf v provedení se slavným názvem GTI. Pánové z Wettstettenu tento zážehový stroj opatřili novým programem řídicí jednotky a vlastním turbodmychadlem MTM, díky čemuž výkon poskočí až na 310 koní (228 kW) a točivý moment dosáhne hodnoty 410 Nm. Pro méně náročné jsou pak připraveny další tři modifikace, jež začínají pouhým přeprogramováním ECU a výkonem 270 koní. Nejvýkonnější z nabízených verzí Golfu GTI MTM údajně dosahuje nejvyšší rychlosti 270 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h za 5,7 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vyznavači poklapávajících dieselů mohou u MTM objednat Golf GTD s motorem posíleným na 205 koní (151 kW) a točivým momentem dosahujícím 380 Nm. Tyto hodnoty mají vozu zajistit zrychlení z klidu na 100 km/h za 7,1 s, což je o 0,7 s lepší výsledek než u standardního naladění a po majiteli vyžaduje jejich dosažení investici 800 Euro.

Na výběr je pak pro modely GTI i GTD řada specifických prvků, které v porovnání s konkurencí nesou vesměs přímo značku MTM. Do bohatého seznamu patří třeba devatenáctipalcové kované ráfky Bimoto (1 899 Euro), brzdový systém s kotouči o průměru 380 mm, známá výfuková soustava se dvěma páry kulatých koncovek nebo specificky odladěný podvozek se světlostí sníženou o 30 mm.

Ceny a kompletní možnosti úprav obou vozů naleznete přímo na stránkách MTM, k dispozici je samozřejmě řada vylepšení i pro „obyčejnější” modely.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MTM Golf GTI a GTD
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků