MTM Audi S5 K500: eSko do extrému

Tuner MTM má rád Audi a nijak to neskrývá. Některé jeho úpravy sahají až do nebeských výšin. Takové je i MTM Audi S5 K500.

Jak napovídá samotný název úpravy, základem pro nové dílo je kupé střední třídy Audi S5. To má již v základu pod kapotou přímovstřikový osmiválec o objemu 4,2 l a výkonu 260 kW (354 koní), které vystřelí vůz na stovku za 5,1 sekundy a vytáhne jej až k elektronicky omezeným 250 km/h. Že je to dost? Možná pro vás, ne však pro MTM.

Motor S5 dostal v garážích MTM nové sání, výfukový systém, řídící jednotku a hlavně kompresor. Výsledkem je tak výkon 368 kW (500 k), ostatně kódové označení K500 napovídalo mnohé. Porce 150 koní k dobru udělá z S5 dozajista jiné auto. Zrychlení na stovku by se mělo pohybovat okolo 4,5 s, což hravě pokoří všechny konkurenty v segmentu. O maximální rychlosti můžeme jen spekulovat, ale vzhledem k tomu, že standardní S5 „udělá” po odstranění omezovače rychlosti 282 km/h, dá se očekávat - pakliže na to budou stačit převody - že 500 koní dovolí z vozu hravě překonat metu 300 km/h.

Co dalšího krom úpravy motoru MTM pro S5 nabídne? Jak si můžete všimnout, nová jsou i 19" kola z lehké slitiny a také pár detailů na karosérii, které mají zlepšit aerodynamiku vozu. Optická úprava je ale velmi decentní a jen podtrhuje povedené linie vozu.

Upravený je také podvozek a brzdový systém. Ten základní obsahuje ocelové kotouče Brembo o průměru 380 mm s osmipístkovými třmeny. Pro náročnější MTM nabízí i keramické sety, které brzdný účinek ještě zlepší.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
MTM Audi S5 K500
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků