Tuner MTM má rád Audi a nijak to neskrývá. Některé jeho úpravy sahají až do nebeských výšin. Takové je i MTM Audi S5 K500.
Jak napovídá samotný název úpravy, základem pro nové dílo je kupé střední třídy Audi S5. To má již v základu pod kapotou přímovstřikový osmiválec o objemu 4,2 l a výkonu 260 kW (354 koní), které vystřelí vůz na stovku za 5,1 sekundy a vytáhne jej až k elektronicky omezeným 250 km/h. Že je to dost? Možná pro vás, ne však pro MTM.
Motor S5 dostal v garážích MTM nové sání, výfukový systém, řídící jednotku a hlavně kompresor. Výsledkem je tak výkon 368 kW (500 k), ostatně kódové označení K500 napovídalo mnohé. Porce 150 koní k dobru udělá z S5 dozajista jiné auto. Zrychlení na stovku by se mělo pohybovat okolo 4,5 s, což hravě pokoří všechny konkurenty v segmentu. O maximální rychlosti můžeme jen spekulovat, ale vzhledem k tomu, že standardní S5 „udělá” po odstranění omezovače rychlosti 282 km/h, dá se očekávat - pakliže na to budou stačit převody - že 500 koní dovolí z vozu hravě překonat metu 300 km/h.
Co dalšího krom úpravy motoru MTM pro S5 nabídne? Jak si můžete všimnout, nová jsou i 19" kola z lehké slitiny a také pár detailů na karosérii, které mají zlepšit aerodynamiku vozu. Optická úprava je ale velmi decentní a jen podtrhuje povedené linie vozu.
Upravený je také podvozek a brzdový systém. Ten základní obsahuje ocelové kotouče Brembo o průměru 380 mm s osmipístkovými třmeny. Pro náročnější MTM nabízí i keramické sety, které brzdný účinek ještě zlepší.
MTM Audi S5 K500