MTM Audi S5 GT: přeplňovaný rychlík

Společnost MTM se proslavila několika tunerskými díly, které jsou dodnes právem obdivované. Zařadí se mezi ně i nové kupé S5?

Dílna Motoren Technik Mayer, neboli zkráceně MTM, se v minulosti proslavila výrobou dvoumotorové Audi TT bimoto, případně radikálními úpravami dalších vozů automobilky Audi řad S a RS. Nyní přichází s úpravou pro modelu Audi S5 a opět je zde hromada nového výkonu.

Pánové z tunerské dílny totiž přidali k osmiválci o objemu 4,2 litru přeplňování. Mezichladič stlačeného vzduchu, přepracovali sáni, výfuk, optimalizovali software řídící jednotky a rázem je zde výkon 505 koní při 7 190 ot/min, což je o 151 koní více, než kolik nabízí vůz v sérii. Točivý moment pak vzrostl o 106 Nm na 546 Nm.

Nový výkon se tak postará o výrazné zlepšení dynamiky. Stovku nyní Audi S5 GT Supercharged, jak se správně projekt jmenuje, zvládá za 4,3 s a dosáhne rychlosti přes 300 km/h. Zrychlení na stovku je tak nyní o 0,8 s rychlejší a maximální rychlost vzrostla o více než 30 km/h.

Jenže MTM neskončil jen u výkonu a upravoval dále. Zcela nové jsou brzdy. Vpředu naleznete osmipístkové třmeny s kotouči o rozměru 380x34 mm, které mají nejen zkrátit brzdnou dráhu, ale mají také odolat vysokým teplotám a opakovaným brzděním. Vůz tak nemá mít problém opakovaně zastavit z rychlosti 100 km/h na dráze kratší, než 35 metru.

To vše pak stojí na 21" kolech z lehké slitiny, za kterými naleznete kompletně přepracovaný podvozek. Nové jsou tlumiče i pružiny, ale také stabilizátory a změnou prošla i geometrie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MTM Audi S5 GT

 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků