MTM Audi S5 GT: přeplňovaný rychlík

Společnost MTM se proslavila několika tunerskými díly, které jsou dodnes právem obdivované. Zařadí se mezi ně i nové kupé S5?

Dílna Motoren Technik Mayer, neboli zkráceně MTM, se v minulosti proslavila výrobou dvoumotorové Audi TT bimoto, případně radikálními úpravami dalších vozů automobilky Audi řad S a RS. Nyní přichází s úpravou pro modelu Audi S5 a opět je zde hromada nového výkonu.

Pánové z tunerské dílny totiž přidali k osmiválci o objemu 4,2 litru přeplňování. Mezichladič stlačeného vzduchu, přepracovali sáni, výfuk, optimalizovali software řídící jednotky a rázem je zde výkon 505 koní při 7 190 ot/min, což je o 151 koní více, než kolik nabízí vůz v sérii. Točivý moment pak vzrostl o 106 Nm na 546 Nm.

Nový výkon se tak postará o výrazné zlepšení dynamiky. Stovku nyní Audi S5 GT Supercharged, jak se správně projekt jmenuje, zvládá za 4,3 s a dosáhne rychlosti přes 300 km/h. Zrychlení na stovku je tak nyní o 0,8 s rychlejší a maximální rychlost vzrostla o více než 30 km/h.

Jenže MTM neskončil jen u výkonu a upravoval dále. Zcela nové jsou brzdy. Vpředu naleznete osmipístkové třmeny s kotouči o rozměru 380x34 mm, které mají nejen zkrátit brzdnou dráhu, ale mají také odolat vysokým teplotám a opakovaným brzděním. Vůz tak nemá mít problém opakovaně zastavit z rychlosti 100 km/h na dráze kratší, než 35 metru.

To vše pak stojí na 21" kolech z lehké slitiny, za kterými naleznete kompletně přepracovaný podvozek. Nové jsou tlumiče i pružiny, ale také stabilizátory a změnou prošla i geometrie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MTM Audi S5 GT

 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků