MTM Audi RS6: když je vám 580 koní málo

Lidé od MTM nepatří rozhodně mezi ty, kteří se drží stranou. A ani v základu velmi silné Audi RS6 jim zjevně nedalo spát.

Zdá se, že pro MTM neexistují překážky, jež by nebyli schopni nebo ochotni překonat. Ano, byli to konstruktéři z MTM, kteří do Audi TT namontovali dva motory, aby s tímto vozem ustavili rychlostní rekord na Nardu. Nyní se pustili do zásadního zvýšení výkonu na sériovém voze Audi RS6 Avant, který již beztak patří mezi nejsilnější cestovní automobily současnosti. Díky jejich snaze se posunuly brilantní jízdní výkony na hranici další dimenze.

Produkční Audi RS6 dosahuje výkonu 580 koní, jež vůz z klidu na 100 km/h vystřelí za méně než pět vteřin. To však bylo pro MTM málo, takže bylo rozhodnuto počet kobylek pod kapotou zvýšit. Díky úpravám na motoru (vyšší tlak v sacím traktu, uvolněné výfukové potrubí, apod.) naměřili nakonec neuvěřitelných 702 koní, což je již hodnota srovnatelná třeba s Ferrari Enzo. Točivý moment nyní vrcholí hodnotou 785 Nm.

Upravená pohonná jednotka rozpohybuje jinak celkem civilně vyhlížející auto na rychlosti výrazně přesahující 300 km/h a dobu potřebnou ke zrychlení z 0 na 100 km/h se podařilo stlačit až k 4 s. Vývojáři MTM slibují, že se jízdní výkony ještě výrazně změní při použití nového aerodynamického paketu, jenž se zatím omezil pouze na difuzor vyrobený z uhlíkových vláken a usazený pod zadním spoilerem.

Ceny za úpravu RS6 začínají u MTM na 6 300 dolarech, přičemž již za čtvrtinu z této ceny lze nechat ze sériového vozu odstranit omezovač rychlosti. I běžná Audi RS6 pak podle zkušeností MTM dosáhne rychlosti přes 280 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MTM Audi RS6

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků