MTM Audi R8 GT3-2: „Balboni” pro chudší

Tuner MTM uvádí skutečně ostrý jízdní nástroj na bázi Audi R8. Nedostal přitom jen přidáno, něco mu i ubylo - pohon všech kol.

Horkou novinkou je model Audi R8 GT3-2. Jeho název zní poněkud „soutěžně”, ovšem je určený pro zcela legální silniční provoz. Po vzoru stroje Lamborghini Gallardo LP 550-2 ze série Valentino Balboni položili u MTM na oltář svého cíle sofistikovaný trvalý pohon všech kol a zaměnili jej za prostý náhon kol zadní nápravy. Aby méně zdatnému řidiči nevstávaly vlasy hrůzou již při pohledu na tabulku technických údajů, osadili svoji novinku závěrou zadního diferenciálu, jež spolu s hnanými zadními koly v kombinaci s brutálním výkonem přináší ten pravý pocit z jízdy silným strojem s pohonem zadních kol. Ty správné prožitky pak doplňují i patřičně modifikované pérování a vylepšený brzdový systém.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Karoserie modelu Audi R8 byla u MTM opatřena řadou doplňků z uhlíkových kompozitů, mezi nimiž vynikají přední spoiler, nově tvarované obklady prahů a přítlačné křídlo. Potřebný konktakt s vozovkou zajišťují dvacetipalcové lité ráfky nazuté standardně do pneumatik Dunlop Sport Maxx GT na přání nahrazovaných gumami Michelin Cup Sport.

O pohon tohoto stroje se stará kompresorem přeplňovaný přímovstřikový osmiválec FSI s objemem 4,2 l, výkonem 560 koní (412 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 580 Nm. Tyto parametry vozu GT3-2 umožňují zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,9 s a dosažení rychlosti 317 km/h.

Svět tak poznavá Audi s pohonem zadních kol po více než čtyřiceti letech, sice ne tak úplně z výroby, ale co naplat. O cenách ani časové dostupnosti tohoto stroje informace zatím nemáme, ale je jisté, že výsledná cena bude nižší než v případě Balboniho edice technicky spřízněného Gallarda. Pánové od MTM navíc tvrdí, že i majitelé současných vozů Audi R8 mají nyní možnost nechat své stroje přestavět na specifikaci R8 GT3-2. Takže, už se chystáte Ingolstadtu?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MTM Audi R8 GT3-2
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků