MTM Audi R8 GT3-2: „Balboni” pro chudší

Tuner MTM uvádí skutečně ostrý jízdní nástroj na bázi Audi R8. Nedostal přitom jen přidáno, něco mu i ubylo - pohon všech kol.

Horkou novinkou je model Audi R8 GT3-2. Jeho název zní poněkud „soutěžně”, ovšem je určený pro zcela legální silniční provoz. Po vzoru stroje Lamborghini Gallardo LP 550-2 ze série Valentino Balboni položili u MTM na oltář svého cíle sofistikovaný trvalý pohon všech kol a zaměnili jej za prostý náhon kol zadní nápravy. Aby méně zdatnému řidiči nevstávaly vlasy hrůzou již při pohledu na tabulku technických údajů, osadili svoji novinku závěrou zadního diferenciálu, jež spolu s hnanými zadními koly v kombinaci s brutálním výkonem přináší ten pravý pocit z jízdy silným strojem s pohonem zadních kol. Ty správné prožitky pak doplňují i patřičně modifikované pérování a vylepšený brzdový systém.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Karoserie modelu Audi R8 byla u MTM opatřena řadou doplňků z uhlíkových kompozitů, mezi nimiž vynikají přední spoiler, nově tvarované obklady prahů a přítlačné křídlo. Potřebný konktakt s vozovkou zajišťují dvacetipalcové lité ráfky nazuté standardně do pneumatik Dunlop Sport Maxx GT na přání nahrazovaných gumami Michelin Cup Sport.

O pohon tohoto stroje se stará kompresorem přeplňovaný přímovstřikový osmiválec FSI s objemem 4,2 l, výkonem 560 koní (412 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 580 Nm. Tyto parametry vozu GT3-2 umožňují zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,9 s a dosažení rychlosti 317 km/h.

Svět tak poznavá Audi s pohonem zadních kol po více než čtyřiceti letech, sice ne tak úplně z výroby, ale co naplat. O cenách ani časové dostupnosti tohoto stroje informace zatím nemáme, ale je jisté, že výsledná cena bude nižší než v případě Balboniho edice technicky spřízněného Gallarda. Pánové od MTM navíc tvrdí, že i majitelé současných vozů Audi R8 mají nyní možnost nechat své stroje přestavět na specifikaci R8 GT3-2. Takže, už se chystáte Ingolstadtu?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MTM Audi R8 GT3-2
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků