MTM Audi R8 GT3-2: „Balboni” pro chudší

Tuner MTM uvádí skutečně ostrý jízdní nástroj na bázi Audi R8. Nedostal přitom jen přidáno, něco mu i ubylo - pohon všech kol.

Horkou novinkou je model Audi R8 GT3-2. Jeho název zní poněkud „soutěžně”, ovšem je určený pro zcela legální silniční provoz. Po vzoru stroje Lamborghini Gallardo LP 550-2 ze série Valentino Balboni položili u MTM na oltář svého cíle sofistikovaný trvalý pohon všech kol a zaměnili jej za prostý náhon kol zadní nápravy. Aby méně zdatnému řidiči nevstávaly vlasy hrůzou již při pohledu na tabulku technických údajů, osadili svoji novinku závěrou zadního diferenciálu, jež spolu s hnanými zadními koly v kombinaci s brutálním výkonem přináší ten pravý pocit z jízdy silným strojem s pohonem zadních kol. Ty správné prožitky pak doplňují i patřičně modifikované pérování a vylepšený brzdový systém.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Karoserie modelu Audi R8 byla u MTM opatřena řadou doplňků z uhlíkových kompozitů, mezi nimiž vynikají přední spoiler, nově tvarované obklady prahů a přítlačné křídlo. Potřebný konktakt s vozovkou zajišťují dvacetipalcové lité ráfky nazuté standardně do pneumatik Dunlop Sport Maxx GT na přání nahrazovaných gumami Michelin Cup Sport.

O pohon tohoto stroje se stará kompresorem přeplňovaný přímovstřikový osmiválec FSI s objemem 4,2 l, výkonem 560 koní (412 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 580 Nm. Tyto parametry vozu GT3-2 umožňují zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,9 s a dosažení rychlosti 317 km/h.

Svět tak poznavá Audi s pohonem zadních kol po více než čtyřiceti letech, sice ne tak úplně z výroby, ale co naplat. O cenách ani časové dostupnosti tohoto stroje informace zatím nemáme, ale je jisté, že výsledná cena bude nižší než v případě Balboniho edice technicky spřízněného Gallarda. Pánové od MTM navíc tvrdí, že i majitelé současných vozů Audi R8 mají nyní možnost nechat své stroje přestavět na specifikaci R8 GT3-2. Takže, už se chystáte Ingolstadtu?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MTM Audi R8 GT3-2
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků