MTM Audi A5 V6 TDI: kamna jedou

Ne každý tuning musí přinést výkony atakující rekordy. I řidiči běžných vozů chtějí mít trochu koní navíc. A pro ně je tu MTM Audi A5.

Není to tak dávno, co známý tuner MTM představil upravenou Audi S5 s výkonem 500 koní. Nyní přichází na řadu civilnější verze tohoto kupé s turbodieselem pod přední kapotou.

Základem všeho je zde přeprogramování řídící jednotky, což se podepsalo pod zvýšeným výkonem. Třílitrový šestiválec TDI tak nabízí výkon rovných 300 koní a točivý moment 550 Nm. Výkon tedy narostl o 60 koní a točivý moment o 50 Nm.

A co to znamená na silnici? Stovku zvládne tato Audi za 5,9 s a dosáhne maximální rychlosti 265 km/h.

Každopádně tím úpravy nekončí. Mimo razantní turbo kopnutí zastaví tato Audi ze stovky jen na 35 metrech, za což může posílený brzdový systém. MTM Audi A5 se pak chlubí i 21" koly z lehké slitiny a sníženým a upraveným podvozkem. K tomu je třeba připočítat také pár doplňků na exteriéru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MTM Audi A5 V6 TDI

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků