MTE Škoda Octavia RS: je libo škodovku se 451 koňmi?

37 komentářů

CJo
22. prosince • 14:04

Fotky su zo Samsungu SGH-F480i :-D

killer
22. prosince • 15:28

z toho grafu je vidno, že tá úprava je úplne nezmyselná :-D
ide o to, že vždy keď sa ladí na slabých motoroch veľké turbo, tak to končí presne takto.
ten motor nemá na to turbo a použiteľné otáčky po úprave skončili v totálne úzkom pásme na 5200 ot., čo je úplne príšerné :-O

Bořek Hudák (bhudak)
22. prosince • 16:44

Ale ty nemáš použitelný otáčky v hlavě a evidentně ani žádný zkušenosti s timhle. Tohle vypadá, jako zajímavej projekt s dobrejma komponentama. Co ale je špatný, je finální sladění. Tady je třeba to, jak to má u velkýho turba vypadat: smotra.ru ...
Tojest defakto polovina pro rychlou jízdu využitelnejch otáček a přitom průběh výkonu jako běžnej diesel...

sss
22. prosince • 18:50

to co ukazuješ v odkazu, je rozumně oříznutý na 450Nm - to ještě převodovka, poloosy a lepší spojka snesou.
ovšem to co "naladili" tihle debilové - "612Nm", je tak akorát dobrý, aby se tímhle číslem mohli ohánět na internetu.
průběhy k nepoužití, pro řidiče to bude katastrofální, a převodovka+poloosy půjdou do řitě po hodinovým blbnutí na okruhu.

Bořek Hudák (bhudak)
22. prosince • 20:41

Jde o to, že tak jak vypadá ten graf, co sem sem dal, by měl vypadat i graf týhle octy. TO, že tak nevypadá je evidentně chyba. At už ve sladění ECU nebo je tam nějak špatně řešenej hardware. To pak vyustílo v takhle nesmyslnej "zub" jak výkonu, tak kroutáku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pilot
23. prosince • 8:49

.. klid .. zřejmě prostě šlo o to vymáčknout z toho čím jak nejvíce .. a to pokud "ořežeš" ten peak tak protě ty čísla tak vysoké nebudou .. Jinak to cos poslal vypadá dobře .. 4500-7000 stejný krouťák musí být skvělé ...

sss
21. prosince • 22:43

nesmylsná debilita tahle úprava.
podívejte se na přiložený graf, maximum kroutícího momentu a výkonu shodně v 5200 1/min - pod tím nic, nad tím nic.
to aby místo převodovky pracoval variátor, držel permanentně 5200 1/min a jen měnil převody.

Bořek Hudák (bhudak)
21. prosince • 22:53

Ta úprava neni špatná, ale soft se očividně nepovedl...

Kebek
21. prosince • 18:50
Saj
21. prosince • 15:17

OCtavia je fakt tak nádherný auto

Tomáš Janovský
21. prosince • 10:47

Jako trhač dálnic dobrý, jako auto pro zábavu horší, ale nevadilo by mi to do mého CC protože to není auto na hrátky v serpentýnách.
Spíš to beru jako ukázku toho co se dá z benzínového motoru bez větší námahy dostat. Navíc když si chlapi hrajou tak nezlobí a občas jim i něco pěkného z garáže vypadne, jako v tomto případě ;-)
Jenže už v základu má 2.0TSI zpomalené reakce a tady to bude asi o dost horší, než se to turbo roztočí a než se zase zastaví, můžou tak při řízení vznikat nepříjemná překvapení. Na zábavu jsem spíš příznivce většího objemu, než většího turba. Ale jinak palec nahoru frajeři! B-]

lordmystic
21. prosince • 13:54

pokud budu chtít nenechám otáčky klesnout a nebudu mít problém s roztočením turba. a to s tím zpomalením jsem teda moc nepochopil, máš tam blow-off ventil tak kde by byl problém?

jelcinek
21. prosince • 9:59

je to jen další mrdka s přetuněnym motorem. Nechtěl bych to zažít na okruhu, když by v první otáčce byla z kastle osmička..:-D..zarytí škodováci mají určitě jazyk na zemi a tečou jim po něm niagáry...tomuhle říkám rozmar...

Vana666
21. prosince • 13:08

ta výkonová křivka teda moc optimisticky nevypadá :-(

Pan Tau
22. prosince • 8:04

jj .. taky si říkám .. .No alespoň jde vidět .. jak VW dělá ty ploché křivky ...

lordmystic
21. prosince • 8:44

...se stejným motorem 2.0TFSI - jelikož mám navíc torsen (quattro) tak by to mohlo být parádní žihadlo. navíc díky dvou velkým intercoolerům a motoru podél by se z toho nechalo vyždímnout ještě o 10-20hp víc, výkon skoro 500 koníků by už byl pěknej masakr :). chtěl bych vidět co by na to říkali třeba přední kulové čepy v kolech když už nyní při 242hp trpí jak prase :(

Bořek Hudák (bhudak)
21. prosince • 10:09

Neni problém se po novym roce domluvit a mohl bych zajistit kompletní montáž a sladění...

lordmystic
21. prosince • 10:30

šlo by se mi ozvat na lordmystic@centrum.cz ? díky.

Bořek Hudák (bhudak)
21. prosince • 11:09

email odeslán ;)

Stefik
21. prosince • 9:35

Kulové čepy? Nemyslíš spíš klouby poloos?

lordmystic
21. prosince • 9:36

jo homokinetický kloub, sem to napsal blbě.

Antiautomat
21. prosince • 9:53

Ale toto nie je auto u ktoreho sa pocita ze to cele vydrzi dhlsie ako jednu vymenu oleja :-)

Bořek Hudák (bhudak)
21. prosince • 10:08

Divný... S timhle turbodmychadlem a na podobnym tlaku jezdíme už asi 4 výměny oleje.... Musim se koukám ještě hodně co učit od lidí, co plácaj kraviny od stolu aniž by o tom něco věděli....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Antiautomat
21. prosince • 21:15

Hm,tak to sa rychlo zacni, lekcia cislo jedna by bola o NEUNAHLENI sa s predcasnym zaverom. Dalsia diskusia nie je. :-)

Bořek Hudák (bhudak)
21. prosince • 21:27

Taky bych měl pro tebe lekci. Nežvaň o něčem, o čem si si sotva přečetl něco v časáku nebo na internetu a mluv jen o věcech, o kterejch aspoň něco víš.

Antiautomat
22. prosince • 19:15

No dobre, poslednu reakciu. Ja Ti istotu doslova zavidim :-) Ohladom tej lekcie, v danej oblasti posobim uz takmer dve desiatky rokov. No a zadruhe, kym zacnes viest nepatricne reci, precitaj si este raz to co pisem a neobmedzuj sa na polovicu prispevku. Pisem totiz o c-e-l-o-m aute ak si si nevsimol (snad to teraz uz vstrebes :-). To zaprve. Ten Tvoj argument o ´podobnom tlaku´ je takisto pochybny, pojem ´podobny´ je naozaj neurcity. Cize ked zacnes argumentovat, tak potom presne data, cize motor, kasna, prevodovka, podvozok. A ze prosim o celom aute kym si budes isty kto co o danom probleme vie alebo nie. To zadruhe.
No a zatretie, ohladom tych 4 vymen oleja /kedze si sa zjavne obmedzil prave na toto/, pokial ma pamat neklame, oktavka presla faceliftom to dnesnej podoby koncom roka 2008. To si stihol 4 vymeny oleja? Trosku mi to ozrejmi prosim, skratka ta Tvoja argumentacia je akosi neuplna.
Mam rad presne data,No a k autu samotnemu (po vyjasneni komunikacneho problemu), urcite je to velmi zaujimava kara, tak ked nejaku stretnem tak ju trosku ponahanam (v ramci moznosti mojo chcipaka) :-)

Bořek Hudák (bhudak)
22. prosince • 20:35

No já neříkám, že mam jistotu. Jistotu dneska člověk nemá ani u novýho auta. Každopádně bych si nedovolil tvrdit, že se něco rozpadne do 10kkm nebo jak si kdo určí u těchhle úprav výměnu oleje. To samý tvrdit i o ostatních věcech, že nevydrží je dost nesmysl. U těchhle projektů už se počítá s výměnou rizikových částí, který jsou v komunitě nebo těm, kteří upravují, celkem známý. A jistotu mam v tom, že sem při úpravách rizika eliminoval na minimum použitím aftermarket věcí, který jsou pro tyhle nároky dimenzovaný. A auto drží 4 výmeny oleje, tojest dva roky, co tam tyhle věci jsou.
Kdyby si si přečetl ty víc věcí, tak by ses dočetl, že na stejném turbu tojest Garrett GT3071r. Rozdíl je v tom, že tohle je 2,0TFSI a my to máme na 1,8T. Odbržděno máme 324koní a 400Nm na menším turbu GT2871r. Krouták byl jen o 50Nm víc, než na co je dimenzovaná převodovka. Vím o dost lidech, kterým drží při více jak 500Nm, takže o tu až takovej strach nemam. Brzdy jsou taky, nikdo neni blázen, aby brzdy podcenil. Evidentně to nepodcenili ani u tohodle projektu, stejně s podvozkem...
V okolí vím o dalších minimálně pěti projektech, který jsou na tom výkonostně ze stejnýho objemu stejně a všechno drží. Dokonce i dýl jak 3 roky... divný...
Co se týče mejch argumentů, nemam potřebu argumentovat vším na někoho, kdo tu předhodí nějaký klišé, a jak říkáš má nepatřičné řeči a něco odsoudí, aniž by věděl podrobnosti o projektu a aniž by sám nějak argumentoval. Když se v tomto pohybuješ 20let... Jaký projekty stojí za tebou? TO se všechny rozpadly, když k tomu máš takovou nedůvěru?

Antiautomat
23. prosince • 9:38

Dik za detaily, s tym 1.8 je to zaujimava informacia, aj preto to mam doma (ale bez turba:-). Moja nedovera prameni z toho ze tie komponenty poznam nakolko ich mi ich denne prejde pod rukami naozaj dost, novych, starych, repasovanych, pokazenych, plus este skusenosti okolo zavodov do vrchu (tie su starsieho data, ale tomu daju dost zabrat. Motory vacsinou vydrzia hodne, (raz sme po skuske zbierali suciastky este na susednom pozemku :-), co je skor vynimka). Lenze auto nanestastie nie je len motor. Ako kriticky komponent tu vnimam najma prevodovku (pisem najma, a tych som este tot nedavno videl 450 denne). Podla (udajne) nameranych hodnot dostane jednoducho prilis nalozene, este niekde by som mozno v pamati vyhrabal aj jednotlive cisla dielov ktore tu budu odchadzat :-).
Tu zavisi velmi od konkretneho kusu a od toho kto s tym jazdi - ak mas stastie a v aute mas prevodovku ktora bola vo fertigungu 2x na repase, potom ju mozes zabit doslova na brzde. Tych 50Nm naviac, ktorych spominas je 'zdrava' prevodovka (zdrava odzaciatku) schopna znasat bez problemov (pokial na tom nechces nabehat pol miliona km), 500Nm vidim ako maximalnu hranicu kde sa este pevnostna rezerva da vyuzit. Ale 600+ uz pri tomto type rozhodne znamena problem. Rozpadnute prevodovky (bohuzial) su dost castym problemom (mozno preto ze s nimi pracujem, esteze s tym uz koncim, to je pre mladsich :-)
Rad by to videl rozobrate po povedzme 20.000km, bolo by to urcite zaujimave. Pripadne, co by s tym spravil DSG, ale to uz su ciste spekulacie. A dik este raz za info a prijemne sviatky :)

Bořek Hudák (bhudak)
23. prosince • 16:01

Tak já naopak převodovku jako problém nevidím. Jde o to, že když chce člověk jít s koňma nahoru, tak si musí uvědomit limity a slabá místa. A i ta převodovka se dá vyztužit tak, aby vydržela, když teda člověk nechce měnit jednu převodovku za druhou. Třeba Quaife dělá tzv DOG BOX, což jsou vyztužené převody do převodovek, které tyto extrémní úpravy zvládnou. Co se týče přenesení výkonu, existuje samosvor, který dost pomůže. Co se týče silentbloků, které by mohli prasknout, existuje celá ředa tvrdých silentbloků at už podvozkových nebo do držáků motoru, který to jsou schopny ustát. Co se týče podvozku a brzd, to už vůbec se nemusim rozepisovat, protože toho je mraky a člověk může sáhnout jak po lepších koncernových dílech, tak po aftermarket. Myslim si, že když si je člověk vědom toho, co s autem chce dosáhnout, tak neni problém to auto přizpůsobit tak, aby to vydrželo. A nějaký denní ježdění s timhle pak neni problém, protože pokud to člověk používá jako normální auto, tak s tim muže najet i víc km, než se seriovkou s tim, že když občas sešlápne plyn, tak za sebou nechá i takové auta, jako jsou M3, S6, Porsche 911 nebo Lexus IS-F jako v našem případě.

Thomas
21. prosince • 13:15

Podotm je divný že máš v popisku "mám HTP a stačí mi"....

Toper
21. prosince • 17:16

Zkus použít google. B-]

Bořek Hudák (bhudak)
21. prosince • 13:32

máš pravdu... je to divny... :-O

Zelí
21. prosince • 9:34

Žádný problém. Nech si to přestavět a užívej si super stroj.

Zelí
21. prosince • 8:38

Řidič musí používat i mezipolohu u plynového pedálu. Nikoli jen 0 a plný, jak ho používají odborní redaktoři auto serverů, nebude u tohoto auta to pravé ořechové.

lordmystic
21. prosince • 8:44

bohužel s takto zvýšeným výkonem a sportovní spojkou nebudeš mít jinou možnost než mít spojku vyp a zap, nic mezi neumí.

Zelí
21. prosince • 9:32

Nehovořím o spojce. Jde o práci s plynovým pedálem. To novinářští testéři neumí. Viz tlachy o lineárních průbězích a turbo kompancích atd.

lordmystic
21. prosince • 9:38

no o čem by měli pořád psát že? tak se zmíní alespoň o turbokopanci, i když u TFSI není moc znát, ale u téhle bestie bude a pořádnej :)

Doporučujeme

Články odjinud