MTE Škoda Octavia RS: je libo škodovku se 451 koňmi?

Dílům všemožných úpravců aut se na našich stránkách věnujeme pravidelně, málokdy ale mezi nimi najdeme vůz s okřídleným šípem na přídi. Důvod je celkem prostý - u nás v podstatě neexistuje jediná firma, která by bylo schopna dát dohromady kompletní úpravu auta od techniky až po design a v zahraničí škodovky určitě nejsou obvyklým polotovarem pro tunerské dílny. Sem tam se sice nějaká vlaštovka objeví, ale třeba ty od Milotecu vypadají obvykle jak po nárazu do proskleného přístřešku autobusové zastávky.

Dnes tu máme něco přece jen zajímavějšího, Škodu Octavii RS od německé firmy MTE. Bohužel opět nejde o výtvor některého ze skutečně renomovaných úpravců, čemuž odpovídá třeba i kvalita zveřejněných snímků (Hamann nebo ABT by patrně neposlali snímky co byly pořízeny snad iPhonem na dvorku), ale drobné neduhy celé prezentace prosím pro tuto chvíli velkoryse přehlédněme a pojďme se podívat, čím chce MTE oslovit zájemce o opravdu extrémní Octavii.

Škoda Octavia RS400, jak MTE celé dílo nazývá, je i přes nápis obsahující slovo „diesel” na dveřích postavena na bázi „eresky” s benzinovým motorem 2,0 TSI, který ji v základu dodává rovných 200 koní. Právě především motor byl do značné míry přepracován, když si vysloužil zesílené ojnice a nová ložiska klikového hřídele. To vše má zvládat zvýšený plnící tlak nového turbodmychadla Garrett GT30 s hodnotou až 1,6 baru. Novému turbu v práci dále pomáhá přepracované sání a samozřejmě i výfuk s průchodnějšími katalyzátory. Motor má též větší vstřikovací ventily a pochopitelně i upravenou řídící jednotku. Výsledek? Ohromujících 451 koní, které pramení z točivého momentu až 612 Nm.

Aby tento výkon bylo možné přenést alespoň ke kolům (když už ne na silnici, Octavia RS je stále jen předokolka...), dostal vůz novou spojku Sachs. A aby bylo možné vůz nejen rozjet, ale i zastavit, jsou tu brzdy od Bremba s kotouči o průměru 375 mm na přední ose o osmipístkovými třmeny k tomu.

Dynamické parametry vozu úpravce neuvádí, pokud by vás však děsily už z výše zmíněného, můžete zvolit též konzervativní softwarovou úpravu, která maximum výkonu posune k 260, nebo 310 koňům. Cenu úpravy MTE též nesdělila, zmiňuje však, že stejným způsobem umí upravit motor 2,0 T(F)SI v jakémkoli koncernovém voze.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
MTE Škoda Octavia RS

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků