MTE Škoda Octavia RS: je libo škodovku se 451 koňmi?

Dílům všemožných úpravců aut se na našich stránkách věnujeme pravidelně, málokdy ale mezi nimi najdeme vůz s okřídleným šípem na přídi. Důvod je celkem prostý - u nás v podstatě neexistuje jediná firma, která by bylo schopna dát dohromady kompletní úpravu auta od techniky až po design a v zahraničí škodovky určitě nejsou obvyklým polotovarem pro tunerské dílny. Sem tam se sice nějaká vlaštovka objeví, ale třeba ty od Milotecu vypadají obvykle jak po nárazu do proskleného přístřešku autobusové zastávky.

Dnes tu máme něco přece jen zajímavějšího, Škodu Octavii RS od německé firmy MTE. Bohužel opět nejde o výtvor některého ze skutečně renomovaných úpravců, čemuž odpovídá třeba i kvalita zveřejněných snímků (Hamann nebo ABT by patrně neposlali snímky co byly pořízeny snad iPhonem na dvorku), ale drobné neduhy celé prezentace prosím pro tuto chvíli velkoryse přehlédněme a pojďme se podívat, čím chce MTE oslovit zájemce o opravdu extrémní Octavii.

Škoda Octavia RS400, jak MTE celé dílo nazývá, je i přes nápis obsahující slovo „diesel” na dveřích postavena na bázi „eresky” s benzinovým motorem 2,0 TSI, který ji v základu dodává rovných 200 koní. Právě především motor byl do značné míry přepracován, když si vysloužil zesílené ojnice a nová ložiska klikového hřídele. To vše má zvládat zvýšený plnící tlak nového turbodmychadla Garrett GT30 s hodnotou až 1,6 baru. Novému turbu v práci dále pomáhá přepracované sání a samozřejmě i výfuk s průchodnějšími katalyzátory. Motor má též větší vstřikovací ventily a pochopitelně i upravenou řídící jednotku. Výsledek? Ohromujících 451 koní, které pramení z točivého momentu až 612 Nm.

Aby tento výkon bylo možné přenést alespoň ke kolům (když už ne na silnici, Octavia RS je stále jen předokolka...), dostal vůz novou spojku Sachs. A aby bylo možné vůz nejen rozjet, ale i zastavit, jsou tu brzdy od Bremba s kotouči o průměru 375 mm na přední ose o osmipístkovými třmeny k tomu.

Dynamické parametry vozu úpravce neuvádí, pokud by vás však děsily už z výše zmíněného, můžete zvolit též konzervativní softwarovou úpravu, která maximum výkonu posune k 260, nebo 310 koňům. Cenu úpravy MTE též nesdělila, zmiňuje však, že stejným způsobem umí upravit motor 2,0 T(F)SI v jakémkoli koncernovém voze.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
MTE Škoda Octavia RS
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků