Potvrzeno: Škoda už 23. května odhalí dva nové modely. Oba do zásuvky

Pro Škodu Auto se bude jednat o první velký krok v elektrifikaci produkčních modelů. První vozy Škoda s elektrickým pohonem budete moci vyzkoušet už začátkem příštího roku.

Stopy po zbrusu novém modelu Scala v redakční garáži ještě pořádně nevychladly, co se ale příchodu nových vozů týče, je to teprve začátek. Škoda uvádí, že zatímco první polovina letošního roku se ponese právě ve znamení nového hatchbacku, ta druhá bude vyhrazena městskému SUV Kamiq. Vedle toho se ale dočkáme také premiéry prvních elektrifikovaných modelů, a to poměrně brzy.

TEST Škoda Scala 1.5 TSI ACT DSG: O moc lépe už to nešlo

TEST Škoda Scala 1.5 TSI ACT DSG: O moc lépe už to nešlo

Škoda je přes dvacet let oficiálním partnerem Mistrovství světa v ledním hokeji IIHF, představení prvních elektrifikovaných modelů proto sfoukne během letošního ročníku. Konkrétně se jedná o očekávaný plug-in hybridní Superb a eCitigo, vůbec první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Premiéra proběhne už ve čtvrtek 23. května v 15:00 v Bratislavě, tedy jen pár hodin před čtvrtfinálovým utkáním MS v hokeji 2019.

Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Možná jste zaznamenali, že do ulic nedávno elektrické modely Citigo vyjely, jedná se však o prototypy E-Pilot (v galerii), které Škoda zapůjčila vybraným firmám, fleetovým zákazníkům a institucím státní správy. Jde o převlečené Volkswageny e-up!, jejichž prostřednictvím chce značka získat cenné informace reálných uživatelů a zkušenosti reálných uživatelů. Sériové eCitigo na jedno nabití ujede zhruba 300 km (WLTP) a výroba odstartuje koncem letošního roku.

Škoda už vypouští do ulic elektrické Citigo. Od uživatelů za to bude něco chtít

Škoda už vypouští do ulic elektrické Citigo. Od uživatelů za to bude něco chtít

Plug-in hybridní Superb bude neméně zajímavou novinkou. Informace ohledně techniky se však v posledních měsících lišily. Některé zdroje uváděly použití čtrnáctistovky TSI jako u Passatu GTE, jiné zase hovoří o modernější patnáctistovce. Tak či tak by měl systémový výkon činit 160 kW, dle metodiky WLTP vůz ujede na jedno nabití baterie s kapacitou 13 kWh až 70 km a údajně jej nebude možné dobíjet na supernabíječce. Plné nabití z domácí sítě zabere 6 hodin, veřejná rychlonabíječka bude o 2,5 hodiny rychlejší.

Oficiálně: Škoda Superb dostala nový vrcholný motor. Má méně výkonu než dříve

Oficiálně: Škoda Superb dostala nový vrcholný motor. Má méně výkonu než dříve

Zatímco základní cena elektrického modelu Citigo by se měla pohybovat hluboko pod hranicí půl milionu korun, plug-in hybridní Superb bude podle informací kolegů z Auto.cz stát kolem milionu. Oba vozy se k zákazníkům dostanou začátkem příštího roku, Superb PHEV už ale údajně bude možné objednávat od letošního července.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

včera | Vladimír Kadera | 15 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků