Mrkačka: zkušenosti s Mazdou 323F po 240 tisících

49 komentářů

123
17. srpna • 14:00

F je tam proto, že j to fastback viz wikipedie. Pokroková oproti třeba BMW E23 nebo E32 nebyla, ale taky to byla jiná cenová kategorie. Dnes je mezi nimi rozdíl do 70 000 Kč.

Tomas
30. dubna • 21:57

Zdravim,chlapi nevíte kolik stala nova mazda 323 F ........???dik za odpověď...

majkl
20. února • 0:09

v roce 1994 v základní ceně 509000 kč

Hanz
6. dubna • 17:02

zdravím, někde jsem narazil na toto info - rok 1992, 323F, motor 1.6i 16V, výbava GLX - cena i s DPH v tehdejším kurzu 569.800 CZK. Co je na tom pravdy nevím, ale myslím si, že by to mohlo odpovídat kvalitě

tom
8. června • 11:23

jj, správně, když se podíváte do příruček Mazdy, tak je doporučován 10-W40. JInak mě bylo řečeno, že při záběhu a najetí prvních 100k km je dobré používat 5-W40 a poté přejít na 10-W40. Ale asi každá eFinka má více jak 100k km. Jinak se doporučuje kupovat hodně kvalitní olej a měnit jej po 10 000 km. Jak se říká: Nejsem tak bohatý, abych si kupovat drahé věci. Jinak přeji mnoho šťastných km s tímto wozítkem. Mazdáááááááááááár

petr
15. května • 16:12

Zkušenosti s mým BG de facto identické, s výfukem možná ještě o něco horší. Ale: měl jsem CIVIC 81kW a jízdní vlastnosti jsou nesouměřitelné. S pozdravem PETR.

roman
5. července • 19:10

nesouhlasím s tím, že nejvhodnější olej pro BG je 5W40, vhodnější je používat 10W40, což vám řeknou v každém autorizovaném servisu Mazdy...

Roman (BA)

M323
30. dubna • 18:59

to oznčení F znamená Familia (5dv) jako S - Sedan nebo C - Coupé atd.

M323
30. dubna • 19:01

pardon oprava C - Compact

Pol
27. ledna • 17:09

"Zpočátku mi dělalo problém si zvyknout na brzdy u tohoto vozu. Brzdný účinek se vypočítává z průměrné rychlosti vozu."

Neni tohle trosku blbost? Jak by se brzdny ucinek vypocitaval z rychlosti? Neni spis problem s posilovacem a pri malem dodavanem podtlaku (nizke otacky) funguje spatne?

Jinak dobra recenze, tyhle stary auta jsou zajimavejsi nez novy, testovany novinarema.

Peter Pan
25. ledna • 8:33

Tak trochu nesouhlasim stim, ze je na prednich sedadlech je dost mista. Mam 185cm a je celkem problem se do kary vejit. Hlavne co se tyce el. ovladani prednich oken ktere celkem dost zmensuji prostor pro levou nohu. Ale da se to. Jeste jsi zapomel zminit specialitky jako hlidani prasklych zarovek u zadnich svetel a kontrola vody v ostrikovacich. Na vse tohle jsou kontrolky na pristojove desce! Kotouce vsude mela jen verze s ABS a potom verze 1.8DOHC s 96kW. Jinak dobra recenze!

Petr Šikl
25. ledna • 12:42

Děkuji za doplnění, kontrolky jsem doopravdy zapoměl zmínit. El.ovládání oken ve voze nemám, ale je vše pro montáž připraveno. Mám ABS s 4x kotouči.

dobrocole
23. ledna • 10:38

Nechápu větu, na ledě ABS nefungovalo vůbec - to jako stály všechny 4 kola???

A pak taky bych si asi Mazdu 323F nekoupil, i když se mi vždy líbila, protože jestli nemůžete jet na základních pneu 190kmh, leccos to vypovídá o kvalitě podvozku. Do teď jsem byl přesvědčený, že 323F má výborný podvozek...

Petr Šikl
24. ledna • 8:14

323F má výborný tvrdý podvozek a nechá si líbit neskutečné věci. Auto je limitováno pouze pneumatiky. Měl jsem na voze R14 195 v zatáčkách držely jako přibyté. Dám-li 175 R13 zatáčku projedete mnohem pomaleji a máte pocit, že vůz se hrne do strany. Navíc větší pneu zaručují při vyšších rychlostech větší stabilitu.

ABS mi na náledí nefunguje u předních kol. Je to dáno pístky na brzdách, které korodují.

 

 

 

fastethernet
26. ledna • 12:24

tedy, nedá mi to, musím si rejpnout ještě jednou, pneumatiky co drží jako přibyté, to sem vážně ještě nežral, normálně tyhle češtini neřeším ale... co je moc to je cufíl

ale jinak, celkem pohoda recenze i diskuze (kupodivu)

enjoy in peace

fastethernet
26. ledna • 12:14

Auto je limitováno pouze pneumatiky.

Tahle diskuze je věru zábavná.

Petr
23. ledna • 11:13

No na 13" kolech se tomu ani nelze divit. Když tam budou 14" nebo 15" bude to daleko lepší. Já na zimních 15" na Octávce nechci jezdit víc jako 160, zatímco na letních 16" si dovolím i 240.

Ivan
27. února • 15:58

Pěkné bláboly!! A to si říkáte odborníci?? 13" pneumatiky je nutné pro trvalé vyšší rychlosti hustit o něco více než píše výrobce ca o O,4. Řada výrobců to uvádí v uživatelské příručce vozidla. Dále chybí velmi důležitý servisní interval- výměna předních tlumičů. Tlumiče je nutné měnit již po 80 tis. km a to u každého auta. Jinak vás tyto "hadry" vynáší v zatáčkách na každé pneumatice. Některé tlumiče nemají potřebné vlastnosti již po 50 tis.km. I velice "zkušení" zjistili, že diagram ze zkušební stolice neříká pravdu a nový tlumič, je nový tlumič. O včasné výměně tlumičů v důsledku snižování jejich účinnosti provozem, toho bylo napsáno dost. No a úplná pecka je dosahovaná rychlost na zimních a letních pneumatikách. Každý blb musí vědět, že na suchém nebo mokrém povrchu mají jiné adhezní vlastnosti a dosud vyráběné M+S jsou pro jiné prostředí. Na co máte ten internet!!!!!

Shr3k
21. ledna • 22:08

Neslepnou Vám ty mrkačky ... ? Já mám s mrkačkama se standardní parabolou z téhle doby jenom negativní zkušenosti.

murphy
21. ledna • 16:35

Zdravim priznivce 323F,

jsem tak trochu sberatelem techto aut,celkove sem mel 8 efek od teto nejstarsi po nejnovejsi.

Nejradeji sem mel prave tenhle nejstarsi typ BG ,snad proto ze kdyz mi bylo osmnact (rok 1996) tak jsem si v nem pripadal jako kdybych mel nejmin Porsche.Dovolim si par svych poznamek k autu:

Koroze - kastle ma slabinu v zadnich podbezich,na patych dveri a kolem sibru..Dnes uz tezko sezenete tohle auto uplne bez koroze (tipuju tak 20:1)

Hluk - motor je opravdu tichy (jak 1,6i tak 1,8i),ale zato hukot od kol je bych rekl nadstandartni (ale to byl problem i u novejsich efek)

Nastupovani - auto je nizky,sedacky utopeny takze nastup a vystup muze pripadat nekomu obtizny.

Pri koupi je nutne zkontrolovat vyfuk (rezne a je fakt drahej),cepy,poloosy a zadni brzdy,ty jsou bidny jak kdyz jsou vzadu kotouce ,tak bubny.

Svetla - efektni ale moc nesviti,zvlast po bouracce  dost silhaj.

Jinak svezeni super,podvozek tvrdsi,spotreba bych rekl lehce vyssi a vzhledove pro me porad nejoriginalnejsi auto.Calouneni co je na obrazcich se montovalo od druhy pulky roku 1991,jinak pred tim to byl sedej mikroplys coz neni tak hezky, krome 1,8i DOHC kde byly spec. sedacky i calouneni.Motor 1.8i DOHC ma 136k ,ale ten nedoporucuju (hodne vybehanej + spotreba oleje).Ta 1.6i 16V asi bude nejlepsi volba.

Obrazky a parametry na  strankach - dm1.wz.cz

 

 

JimiBímek
11. prosince • 22:34

mám M. 1.8i DOHC - papírově 1.9Gt. spotřeba lehce pod deset litrů je slušná. olej chce minimálně nemá ho moc v lásce. výfuk vzal za svý ale potěch letech dost výkon. koroze je velmi lehce asi jde o to kdo se jak o mazlika stará. světla i po bouračce jdou slušně srovnat gumovym kladivem koukni na lidé JimiBim tam je po nehodě za čas tam dám další a až sní skončim úplně tak zase další málem jsem oni přišel ale utrhlo by mi to srdce tak si ji vymazluji. jo a babča si chválila výstup i nástup já to mám trochu horší. Pocit z jízdních vlastností jsem neměl ani v nisanu 200sx a že má sakra výkon. Mazda 323f 1.9 Gt je skvělí rodiný sportovní vůz a tokový se už moc nevyskytují buď sporťák nebo rodina!

Petr Šikl
24. ledna • 8:25

S čalouněním máte pravdu, mám 12/91.

Hluk od pneumatik - záleží na zvolených pneu. Mé zimní jsou až protivný hlukem, letni Bravuris celkem ujdou, ale nejtišší jsem měl Fireston Firehawk.

Emil
22. ledna • 19:55

Hukot od kol ..... a jaké používáš pneumatiky ? Většinou to záleží na značce a dezenu - já skončil nakonec u PIRELLI a je klid ...

murphy
23. ledna • 14:26

No vetsinou Michelin,je pravda ze se to da lehce ovlivnit i vyberem tissich pneumatik,ale stejne v porovnani treba s escortem (93) je ten hluk vetsi.. K tomu jak tady nekdo kritizuje podvozek efka tak jen to ze v te dobe to byl urcite jeden z nejlepsich podvozku.Myslim ze kdo s efkem chvili jezdil tomu je to jasny.

Permon
21. ledna • 15:33

Mam rad Mazdy a leccos o nich vim! Mam najeto mnoho kilometru v 626 2.5 V6, Xedos 9 2.5 V6, 323 (2.0 V6) a ted v MX5 (1.9). Proto mne zarazilo plno nepresnosti uvedenych v tomto clanku. Tak napr. Cituji :

"Nízko položený podvozek díky své výborné stabilitě snese i mnohem silnější motory. Důkazem může být další generace postavená na tomto podvozku s dvoulitrovým šestiválcovým motorem o výkonu 132 kW. Tento podvozek byl s malými úpravami použit i u sportovní MX-3 a posloužil jako základ pro MX-5 (Miata)."

1) dalsi generace 323 ROZHODNE NEBYLA postavena na podvozku, ktery je u vozu v tomto testu! I prestoze mela dalsi generace stejnou koncepci podovzku - byl podvozek podstatne modifikovan!
2) dvoulitrovy setivalec nemel 132 kW , ale pouze 110 kW I tak byl ale nad 4500 ot/min UUUZASNYYY! A ten zvuk! Od te doby jsem neslysel krasnejsi zvuk (mam na mysli motory do dvou litru)
3) v MX-3 je stejny podovozek jako v tomto modelu 323, ma jen tuzsi pruziny, tlumice a stabilizatory - v tomto bodu ma autor tedy celkem pravdu
4) V ZAADNEM PRIPADE TENTO PODVOZEK NEPOSLOUZIL JAKO ZAKLAD PRO MX5!!!!!! MX5 NAPROSTO rozdilny system zaveseni! Pouziva na obou napravach lichobeznikove zavesy!!! (tak jako zavodni vozy a konec-koncu i formule 1!!!!!!).

Petr Šikl
21. ledna • 18:05

Ano, 2.0 V6 se prodával v ČR s výkonem 106 a 110kW. Se zvukem jen a jen souhlasím.

Výkon 136kW byl u M 323 GT-R turbo.

 

Permon
21. ledna • 15:43

mozna se trochu opravim, ten dvoulitr mel myslim 108 kW, ale ty 2 kW, by asi nikdo nepoznal

ACE
21. ledna • 10:01

Počátkem 90sátých let jsem s tímto vozem nějakou dobu jezdil a byl jsem z něho nadšen. Bohužel vlastního japonce jsem si mohl dovolit až o pár let pozděj.

Marek
20. ledna • 22:37

Fajn test, dobre napísaný. Keď som kupoval svoje prvé auto v r. 98, bola jedným z favoritov. Napokon som skončil u jej "sestry", zmieňovanej Mazdy MX-3 r. 91. Myslím, že mali toho hodne spoločného. Bol som spokojný... Myslím, že oproti európanom mali tieto mazdy navrch.

Braba
21. ledna • 15:40

favorit s rokem výroby 98? :o) No, myslím, že všichni pochopili rok 88 :)

Pravdou je, že jsem jezdil ve favoritu rv94 a mám 323ku rv 94 a ten rozdíl je velmi znát. Mám škodovky rád, ale...

P800
22. ledna • 15:53

 Všichni pochopili.. jen Ty ne..

puck
21. ledna • 17:44

jaky favorit ??? neni favorit jako Favorit

Žíža
20. ledna • 21:51

Číst o nejnovějších autech s cenou od půl melounů nahoru je příjemné, ale pro výběr ojetiny jsou potřeba právě takové články, takže jsem taky rád, když vyjde taková "recenze" o mazdě nebo třeba favoritu jak byl nedávno....

Fotek je dost, ale chybí mi mezi nima pohled do kufru (velikost kufru). Rovněž mi připadá docela často výměna brzdových kotouču co 30-40tis.km, obložení chápu, ale kotouče ? Autor asi jezdí stylem brzda/plyn

Pipka
23. ledna • 0:38

Já teda u svýho auta musím jezdit opačně ... tedy plyn/brzda. Zkoušel jsem to jak píšeš, ale nerozjedu se ...

Petr Šikl
21. ledna • 13:44

Fotky kufrů jsem doopravdy nedodal. Omlouvám se. Důvod: skleróza a neuvěřitelný bordel v zavazadelníku.

Kotouče mi vydržely jen jednou déle než destičky. Hlavně přední kotouče a brzd. destičky musím měnit po 30.tisících. Brzdy nešetřím. Nejdříve jsem dával originály, ale čím je vůz starší, tím dávám více neoriginálních věcí.

Petr
21. ledna • 13:26

Dle mých zkušeností to tak být nemusí. Záleží na tom, jak se sejdou materiál destiček a materiál kotoučů. Znám lidi, kteří jezdí v klidu a přesto mění kotouče skoro stejně často jako destičky, většinou je to případ Fordů.

Uncleduke
20. ledna • 20:34

Hezky napsané, plně souhlasím s jedním z předchozích příspěvků - oceňuji že vyšel test staršího vozu.

Karl Hungus
20. ledna • 17:10

Autor nezmínil, jestli auto koupil nové nebo ojeté, popř. kolik mělo majitelů a v kolika km ho přebíral. Pobavil mě jednobodový pás vzadu.

dmx
20. ledna • 21:43

aj mna ta myslienka zaujala, mozno tam visi zo stropu niaky povraz a stredny cestujuci sa ho drzi alebo si ho obviaze okolo krku

elipsoid
22. ledna • 13:56

Muhahaha!

honzaaa
20. ledna • 22:51

Diky, uz dloho jsem se takhle v diskuzi nezasmal !

Kostej nesmrtelny
20. ledna • 16:37

Docela dobre udelany test! Jen mi pripada, ze tech vymenenych komponentu bylo urcite vice. Rozvodovy remen asi byl meneny vicekrat, zapalovaci svicky byly take minimalne jednou menene...

Petr Šikl
21. ledna • 13:54

Ano, máte pravdu. Svíčky, filtry, řemeny, olej, destičky, kotouče považuji za běžné výměny, které si žádají ujeté km. Zmínil jsem pouze věci, které byly technickou závadou.

Peter75
20. ledna • 21:37

Zdielam Tvoj nazor, zda sa mi zvlastne ze menil zrovna zadne tlmice a nie predne. Je znama vec ze vpredu to odchadza skor a zadok sa vozi hodne dlho az kym sa nevysypu :)
Taktiez mi pri takom nabehu chyba vymena manziet a gulovych capov... ved to zvykne odchadzat okolo 100-150 tis km..

Petr Šikl
21. ledna • 13:51

Budete se divit, ale vepředu jezdím stále na originálních tlumičích. Vzadu odešel po 210 tisicích pravý tlumič, tak jsem vyměnil oba najednou za originální. Jízda se špatným zadním tlumičem byla doopravdy riskantní, kolikrát vůz rozhodila i sebemenší nerovnost v zatáčce.

Na kulový čep a manžetu u předního pravého kola došlo právě teď po napsaní článku.

Ivan
27. února • 16:28

Proboha odborníku, vyměňte ty tlumiče a budete překvapen jak to auto bude jezdit i na 13" kolech.

Braba
21. ledna • 15:35

Já osobně astinu mám. Jen bych rád dodal, že ABS a 4x kotouč nemusí být pravdou. Já mám GLX rv94 a 16V a tam jsou vzadu ještě bubny a je bez ABS. Ale i tak jsem s brzdami spokojen. Co se týče tlumičů tak já osobně jsem přední ještě neměnil, jsou v pořádku a ve 160t km jsem měnil zadní, auto nebylo prvním majitelem příliš hýčkáno a tak prostě jeden odešel úplně a i ten druhý nebyl v nejlepším stavu. Pravdou je, že jízda s tím nebyla pohodlná. Jinak celkem s cenzurou souhlasím, mám velmi podobné pocity a zkušenosti. Momentálně mám najeto 166t km a je vcelku bezproblémů...

Martin
20. ledna • 16:18

Jsem rád, že zveřejňujete taky testy starých aut, na ty nové bohužel nemám

akai
21. ledna • 7:43

Jo je to fajn a navíc tento je docela pěkně napsaný. Přeji hodně kilometrů bez závad.

Doporučujeme

Články odjinud