Mřížky ve vozech kategorie N1 definitivně zmizí

23 komentářů

Honza
17. dubna • 11:19

Podle mého jde o trochu jiný cíl této úpravy než píší přispěvatelé výše. DPH je založena na tom, že ji má zaplatit až koncový spotřebitel - tudíž fyzická osoba, nepodnikatel. Podniky DPH platit v podstatě nemají, jinak tento koncept narušují a zbytečně se tím zvyšuje koncová cena - konečná daň je navýšena o ty "DPH", které byly zbytečně přidány v průběhu výrobního procesu. Jednoduše řečeno: podnik není koncový spotřebitel - vše nakupuje kvůli podnikání (tj. jakoby pro zákazníka) --> DPH má být pro podnik odečitatelné.

jogurt
18. dubna • 18:21

Ano, paradoxem je to, že z osobního auta podnik DPH neodečte, pokud ho nezprzní mříží, ale jedenpůlmetrovou plazmu za pouhých 299 999,- Kč si pan jednatel koupí, DPH odečte v pohodě, doveze to domů do obyváku a do firmy to nechá dovláčet maximálně tehdy, když se mu ohlásí FÚ na kontrolu. Pokud to vůbec někoho bude zajímat, pak jednoduše vysvětlí, že tuhle megascreen potřebuje na workshop a prezentace myšlenek.
Čímž nepoukazuji na zhovadilost odpočtu DPH u televize, ale na zhovadilost neodpočtu DPH u něčeho tak samozřejmého a pro život kterékoli firmy nezbytného, jako je automobil.

Hvar
1. května • 19:24

JJ, kdyby jenom televize, staci udelat skolici centrum a cely vedeni ma videokamery, Tv atd ....ale N1 mne stve taky, kvuli tomu musim mit kombiky i kdyz je nepotrebuju ... slava unii

rexi
17. dubna • 20:37

změna je to dobrá, skladovat mřížky v garáži to je fakt voprus

mvb
17. dubna • 10:32

snaha o zlepseni situace tu je, ale porad nebude mozne homologovat jako N1 9ti mistnou dodavku, 4mistne kolinske trojce, nebo 7mi mmistnou Q7 3-[ to je vazne ekologicky krok nutit podnikatele kupovat 2 auta misto jednoho (nebo zbytecne velke auta) eu at se zahrabe...

FiestaS
25. června • 15:43

problem prave neni v tom, ze by deviti mistna dodavka mela jit homologovat jako N1 - N1 je totiz z definice nakladni vuz. Problem je v tom, ze na jiny nez nakladni vuz (tedy N1) neni moznost odpoctu dani. Prave proto, ze nekdo podnika s devitimistnou dodavkou, mel by mit moznost si odpocitat z jejiho porizeni DPH, aniz by ji musel prestavet na nakladak N1.

Huf
18. dubna • 9:04

Třeba toto je mi úplně jedno.
Vidina toho, že jezdím ve 2 místné papírově užitkové verzi Audi R8, pro kterou to napak nebude problém splnit, se mi totiž moc líbí B-] (škoda že GT-R je 4 místný)
Myslím navíc, že pro podnikání lidí, jako jsem já a spousta dalších zde, mají Audi Q7 s libvolným počtem křesel a dvoumístná R8 naprosto stejný význam.

ork
17. dubna • 9:59

Pokud bude jediným kritériem, aby vůz byl homologován N1 to, že dokáže uvést větší hmotnost nákladu, než je hmotnost posádky, tak je to pěkně blbé jelikož posádka je většinou podle normy 5x85=425kg. Kdo uveze víc než 200kg v kufru ??
Takže tedy zbohem pěti místným autům jako N1. Nebo někdo máte kombík s užitečnou nosností 900 kg ????
Podstatné hlavně je u kterých aut bude možný odečet DPH jestli pouze u N1 a to článek neřeší ?

Pick
17. dubna • 10:33

...... no já to vidím tak, že zásadním smyslem týhle novelizace je vrátit užitkový auto tam kam patří. Tedy do verze s dvěma sedadly a nákladním prostorem. Jedině tak až na pár vyjímek lze dostát podmínce uvezení větší hmotnosti nákladu než je hmotnost posádky. Smysl úpravy N1 byl víceméně pobídkovou záležitostí, aby se tady více rozproudil trh a lidé měli další motivaci proč se vrhnout do podnikání či živnosti. Tento motiv už je ale poněkud pasé. Proto ta změna prostě dřív či pozdějc musela přijít. Je to v podstatě stejná záležitost jako neplacení daní z nemovitosti u novostaveb po určité období. To je další pobídka, která dneska končí. Navíc N1níčkování už zacházelo do extrému, na kterej defakto přispívali i nepodnikající daňoví poplatníci. Např. Porsche Cayenne N1 s odůvodněním, proč by i malíř pokojů nemohl mít stylové auto k podnikání mi přijde směšná....

fredy
17. dubna • 14:45

no a co ta na tom trapi, v com sa vozi nejaky maliar, pre mna za mna, nech si kupi aj kozmicku lod, ked si na nu normalne zarobil... auto je pracovny nastroj ako kazdy iny, je vobec nepochopitelne, preco je takou anomaliou v systeme DPH...

WildWave
17. dubna • 11:54

Niekto potrebuje vozit v ramci svojej podnikatelskej cinnosti tazke naklady, niekomu staci odviezt ku klientovi "len" svoj zadok a notebook. Preco by mal byt ten druhy diskriminovany? Ved v oboch pripadoch je automobil pracovnym nastrojom.

mvb
17. dubna • 10:37

malir pokoju Cayene na podnikani asi nepotrbuje... ale hotelierovi se hodi...

Pick
17. dubna • 10:39

... že by na zásobování kuchyně? :-D

Bob
17. dubna • 15:25

To je přeci jedno - "na co" - pokud si na něj vydělá, je plátcem DPH, auto je na podnikání, tak by si měl z principu DPH odečíst.
Ono se to tady špatně chápe, že podnikatelé mají výjimku a mohou "neplatit DPH u N1". Ve skutečnosti je to přesně naopak - je tady výjimka, že u "ne N1" si plátce DPH nemůže DPH odečíst a dochází tak vlastně ke dvojímu zdanění.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Martin
17. dubna • 18:31

Naprosto přesně vysvětleno, ale většina lidí to těžko chápe. Kdo chce na toto téma polemizovat, měl by se nejdřív stát plátcem DPH, každý měsíc zaplatit x tisíc ze svého zisku do státní kasy a potom by pochopil to rozčarování plátce DPH nad tím že si nemůže pořídit k svému podnikání jakýkoliv dopravní prostředek s možností odpočtu DPH. Když vydělám a odvedu tak při investici do nářádí chci vrátit!

zvejkal2
18. dubna • 13:32

Otazka je ako definujes to "naradie".

MadMack
17. dubna • 10:29

Nerad bych se mýlil, ale výpočet pro N1 je následující : váha osoby 75kg a nepočítá se řidič! Proto Oktávka zůstává 5-ti místná - užitečné zatížení 660kg, odečtu 4 osoby tedy 300kg, zbyde mi 330kg na náklad - hurá, mám pětimístnou N1.

mvb
17. dubna • 10:34

pokud ale plati 85kg na osobu (jak psal kolega vyse) mas ji uz jen 4mistnou...3-[:-O

MadMack
17. dubna • 12:28

Musi platit 75kg, protoze jsem si 100% jist tim, ze oktavka kombi N1 se prodava jako 5ti mistna.

Lukas-e30
17. dubna • 12:09

platí 75kg

Radek Ondrášík
17. dubna • 10:07

Článek řeší pouze to, co se má změnit danou právní úpravou, tedy, že vozy kategorie N1 nebudou muset mít mřížku. Zda se stát rozhodne a změní zákony tak, že odpočet půjde udělat i u kategorie M, to je ve hvězdách a s touto změnou to nijak nesouvisí.

Sem napište své jméno
17. dubna • 7:07

A co folie na oknech?

x12345678
17. dubna • 9:04

To je totéž. Fólie nebo mříže zmizí taky. Tahle historická česká (bohužel nejen česká, byť příliš velkého rozšíření se to nedočkalo) perverze jde konečně na smetiště dějin a to je dobře. naše úřady ale zůstanou věrné svým tradicím "tupého úředního hovada" a již zprzněné vozy mudou muset zůstat v původním stavu, včetně právě nebezpečných černých fólií na zadních bočních sklech.O to víc mě těší, že dva vícméně monopolní dodavatelé, mezi které MD ČR povolení na ořestavby strategicky rozdělovalo, ušetří na praní hotových peněz, které už nebudou muset nosit do patřičných dveří aptřičné instotuce. Ale ono se jistě najde něco jiného, jsme přeci v CZ......:-/

Doporučujeme

Články odjinud