MR Sweden Motosport C30: švédský divoch

Volvo C30 se stalo oblíbeným polotovarem tunerů. Nyní si nejsilnější dieselovou motorizaci vybral MR Sweden Motorsport.

Volvo C30 se ve světě těší velké popularitě, čemuž nasvědčují i slušná čísla prodejnosti. Zřejmě i proto si „cétřicítku“ vybralo jako nástroj svých úprav mnoho tunerů. MR Sweden Motorsport je jedním z nich, a tak se můžeme podívat, jak se pohrál s vyladěním domácího vozu.

První, čeho si všimnete, je výrazný bodykit, který ve velké míře přidává vozu na agresivitě. Nové jsou totiž oba nárazníky, ten přední navíc s integrovaným spoilerem. Další spoiler si našel místo na zádi a vše dotvářejí osmnáctipalcová kola obutá do pneumatik o šířce 235 mm. Při pohledu zboku nelze přehlídnout ani rozšířené prahy a blatníky. Pro lepší jízdní vlastnosti vsadili inženýři u Sweden Motorsport na nové, tužší pružiny a tlumiče. Kromě toho je C30 nyní blíž k zemi až o 60 mm.

Co se týče pohonné jednotky, volba padla na nejsilnější dieselovou motorizaci – pod kapotou se totiž ukrývá pětiválec o objemu 2,4 l, který v sériovém provedení dává výkon 136 kW/185 k. Úpravou softwaru řídící jednotky a výměnou vzduchového filtru se podařilo z agregátu dostat dalších 40 koní navíc, celkově tak na přední kola putuje 165 kW/225 k výkonu a 432 Nm točivého momentu. A co dynamika? Žádné peklo nečekejte, stovku pokoří malé Volvo za 7,5 sekundy a dosáhne maximální rychlost 225 km/h. I v tomto případě tak zřejmě platí, že někdy vypadá auto na pohled rychlejší, než ve skutečnosti je.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MR Sweden Motosport C30

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků