MR Sweden Motosport C30: švédský divoch

Volvo C30 se stalo oblíbeným polotovarem tunerů. Nyní si nejsilnější dieselovou motorizaci vybral MR Sweden Motorsport.

Volvo C30 se ve světě těší velké popularitě, čemuž nasvědčují i slušná čísla prodejnosti. Zřejmě i proto si „cétřicítku“ vybralo jako nástroj svých úprav mnoho tunerů. MR Sweden Motorsport je jedním z nich, a tak se můžeme podívat, jak se pohrál s vyladěním domácího vozu.

První, čeho si všimnete, je výrazný bodykit, který ve velké míře přidává vozu na agresivitě. Nové jsou totiž oba nárazníky, ten přední navíc s integrovaným spoilerem. Další spoiler si našel místo na zádi a vše dotvářejí osmnáctipalcová kola obutá do pneumatik o šířce 235 mm. Při pohledu zboku nelze přehlídnout ani rozšířené prahy a blatníky. Pro lepší jízdní vlastnosti vsadili inženýři u Sweden Motorsport na nové, tužší pružiny a tlumiče. Kromě toho je C30 nyní blíž k zemi až o 60 mm.

Co se týče pohonné jednotky, volba padla na nejsilnější dieselovou motorizaci – pod kapotou se totiž ukrývá pětiválec o objemu 2,4 l, který v sériovém provedení dává výkon 136 kW/185 k. Úpravou softwaru řídící jednotky a výměnou vzduchového filtru se podařilo z agregátu dostat dalších 40 koní navíc, celkově tak na přední kola putuje 165 kW/225 k výkonu a 432 Nm točivého momentu. A co dynamika? Žádné peklo nečekejte, stovku pokoří malé Volvo za 7,5 sekundy a dosáhne maximální rychlost 225 km/h. I v tomto případě tak zřejmě platí, že někdy vypadá auto na pohled rychlejší, než ve skutečnosti je.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MR Sweden Motosport C30

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků