MPV Mazda 5 končí bez nástupce. Není o něj zájem

MPV Mazda 5 končí bez nástupce. Není o něj zájem

Sotva jsme nakousli největší automobilové obchodní propadáky týkající se především evropského trhu, máme tu dalšího kandidáta. Mazda 5, jakkoli to bylo funkčí a schopné MPV, se na trhu nikdy nechytla tak jako některé (zejména francouzské) konkurenční modely.

Slabé prodeje a nezájem zákazníků jsou důvodem, proč Mazda stahuje MPV 5 z nabídky bez náhrady. Sice ještě budou z showroomů mizet skladové kusy, ale už si auto neobjednáte na zakázku. Zákazníci stejně přecházejí k SUV a to jim Mazda nabídnout může. Teď se k většímu CX-5 přidá i menší CX-3.

MPV Mazda 5 sice hned v druhém roce výroby 2006 zaznamenala v Evropě nejlepší prodejní číslo přes 45 000 kusů, ale pak se čísla ihned propadla na hůře než polovinu, okolo 18 000 kusů. V roce 2012 to bylo už jen 12 000 aut a v roce 2013 něco málo přes 8000 vozů. Jen pro srovnání, úspěšná MPV jako třeba Citroën C4 Picasso si na evropském trhu najdou ročně okolo 100 000 zákazníků.

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud