MPV Mazda 5 končí bez nástupce. Není o něj zájem

MPV Mazda 5 končí bez nástupce. Není o něj zájem

Sotva jsme nakousli největší automobilové obchodní propadáky týkající se především evropského trhu, máme tu dalšího kandidáta. Mazda 5, jakkoli to bylo funkčí a schopné MPV, se na trhu nikdy nechytla tak jako některé (zejména francouzské) konkurenční modely.

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Slabé prodeje a nezájem zákazníků jsou důvodem, proč Mazda stahuje MPV 5 z nabídky bez náhrady. Sice ještě budou z showroomů mizet skladové kusy, ale už si auto neobjednáte na zakázku. Zákazníci stejně přecházejí k SUV a to jim Mazda nabídnout může. Teď se k většímu CX-5 přidá i menší CX-3.

MPV Mazda 5 sice hned v druhém roce výroby 2006 zaznamenala v Evropě nejlepší prodejní číslo přes 45 000 kusů, ale pak se čísla ihned propadla na hůře než polovinu, okolo 18 000 kusů. V roce 2012 to bylo už jen 12 000 aut a v roce 2013 něco málo přes 8000 vozů. Jen pro srovnání, úspěšná MPV jako třeba Citroën C4 Picasso si na evropském trhu najdou ročně okolo 100 000 zákazníků.

bazar

Mazda CX 7 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 106 870 km
Cena: 300 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2008
Stav: 306 373 km
Cena: 120 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2003
Stav: 180 016 km
Cena: 63 000 Kč
Mazda CX 7 2,2
Rok výroby: 2012
Stav: 198 727 km
Cena: 280 000 Kč
Mazda 3 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 96 521 km
Cena: 120 000 Kč
Mazda CX 5 2,2
Rok výroby: 2012
Stav: 104 310 km
Cena: 460 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků