MPV Mazda 5 končí bez nástupce. Není o něj zájem

MPV Mazda 5 končí bez nástupce. Není o něj zájem

Sotva jsme nakousli největší automobilové obchodní propadáky týkající se především evropského trhu, máme tu dalšího kandidáta. Mazda 5, jakkoli to bylo funkčí a schopné MPV, se na trhu nikdy nechytla tak jako některé (zejména francouzské) konkurenční modely.

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Slabé prodeje a nezájem zákazníků jsou důvodem, proč Mazda stahuje MPV 5 z nabídky bez náhrady. Sice ještě budou z showroomů mizet skladové kusy, ale už si auto neobjednáte na zakázku. Zákazníci stejně přecházejí k SUV a to jim Mazda nabídnout může. Teď se k většímu CX-5 přidá i menší CX-3.

MPV Mazda 5 sice hned v druhém roce výroby 2006 zaznamenala v Evropě nejlepší prodejní číslo přes 45 000 kusů, ale pak se čísla ihned propadla na hůře než polovinu, okolo 18 000 kusů. V roce 2012 to bylo už jen 12 000 aut a v roce 2013 něco málo přes 8000 vozů. Jen pro srovnání, úspěšná MPV jako třeba Citroën C4 Picasso si na evropském trhu najdou ročně okolo 100 000 zákazníků.

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Porsche Cayenne Coupé (první svezení)

Méně auta, praktičnosti i místa na zadních sedadlech, ale zato s vyšší cenou. To je ve zkratce druhá karosářská verze modelu Cayenne s poněkud nepatřičným přídomkem Coupé, která právě zakotvila na českém trhu. Ideální příležitost svézt se…

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků