Možná ani letos se v Bonneville nepojede. Je příliš málo soli

Možná ani letos se v Bonneville nepojede. Je příliš málo soli

V roce 2014 byly rychlostní závody na solných pláních v Bonneville zrušeny kvůli silným dešťům, které narušily dno vyschlého jezera. Jenže ani po roce není povrch legendárních solných plání dostatečně způsobilý k závodům.

S vrstvou soli v Bonneville je to podobné jako s ledem. Je potřeba její dostatečná tloušťka, aby unesla váhu závodního auta. Pořadatel akce provádí v současné době měření a obává se, že povrch není dostatečně pevný. Zatímco jindy měla vrstva soli tloušťku až jednoho metru, nyní má na některých místech sotva pět centimetrů, řekl pro Salt Lake Tribune pořadatel.

Triumph připravuje „motocykl“, který pojede minimálně 645 km/h

Triumph připravuje „motocykl“, který pojede minimálně 645 km/h

Pod vrstvou soli ale není pevná zem, nýbrž velmi jemné bláto. Kdo se propadne vrstvou soli, začne se dál propadat do bláta. A to je něco, co asi nechcete riskovat v rychlosti 500 km/h...

Pořadatel akce hledá vhodné místo, ale vypadá to, že se nepodaří najít ani alespoň čtyři míle (6,4 km) dlouhý úsek, kde by se mohly bezpečně pořádat letošní závody. Přitom v Bonneville se běžně jezdí na minimálně 9 mil (14,5 km) dlouhé dráze.

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků