Možná ani letos se v Bonneville nepojede. Je příliš málo soli

Možná ani letos se v Bonneville nepojede. Je příliš málo soli

V roce 2014 byly rychlostní závody na solných pláních v Bonneville zrušeny kvůli silným dešťům, které narušily dno vyschlého jezera. Jenže ani po roce není povrch legendárních solných plání dostatečně způsobilý k závodům.

S vrstvou soli v Bonneville je to podobné jako s ledem. Je potřeba její dostatečná tloušťka, aby unesla váhu závodního auta. Pořadatel akce provádí v současné době měření a obává se, že povrch není dostatečně pevný. Zatímco jindy měla vrstva soli tloušťku až jednoho metru, nyní má na některých místech sotva pět centimetrů, řekl pro Salt Lake Tribune pořadatel.

Triumph připravuje „motocykl“, který pojede minimálně 645 km/h

Triumph připravuje „motocykl“, který pojede minimálně 645 km/h

Pod vrstvou soli ale není pevná zem, nýbrž velmi jemné bláto. Kdo se propadne vrstvou soli, začne se dál propadat do bláta. A to je něco, co asi nechcete riskovat v rychlosti 500 km/h...

Pořadatel akce hledá vhodné místo, ale vypadá to, že se nepodaří najít ani alespoň čtyři míle (6,4 km) dlouhý úsek, kde by se mohly bezpečně pořádat letošní závody. Přitom v Bonneville se běžně jezdí na minimálně 9 mil (14,5 km) dlouhé dráze.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 12 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků