Mozaika ze světa F1: Slovem o Engem a změny pro GP Maďarska

Tomáš Enge podepsal smlouvu s General Motors a zvládl potřebné testy --- Zonta vystřídal da Mattu u Toyoty --- Pizzonia opět zastakuje za Ralfa Schumachera --- Williams bez "Kladivouna"
Mozaika ze světa F1: Slovem o Engem a změny pro GP Maďarska

Tomáš Enge a jeho budoucnost

Manažér Antonín Charouz, podepsal smlouvu s americkou automobilkou General Motors na tři roky. Tomáš Enge tak nastoupí příští sezónu jako závodník týmu Patrick Racing do série Indy Racing League.

Po podepsání smlouvy proběhly testy v Chicagu, které si obě strany velmi pochvalovaly. Enge během těchto dní složil i povinný "Rookie test", bez kterého nelze udělit potřebná závodnická licence. Pro zajímavost uvedu, že Tomáš na 1,5 míle dlouhém oválu odkroužil 125 kol a nejlepší zajel s průměrnou rychlostí 331,516 km/h. Díky těmto výborným výsledkům si český jezdec vysloužil pochvalu z úst manažera týmu, Steve Neweyho.

Po testech se Tomáš Enge vrátil do Evropy, kde ho čeká dokončení sezóny závodů formule 3000.

Jakých změn se dočkáme už v GP Maďarska

Toyota oznámila, že Cristiano da Matta již nebude pozbytek sezóny pilotem formule 1. Do kokpitu usedne místo něj třetí jezdec stáje, Ricardo Zonta. Post testovacího jezdce a pilota pro páteční volné tréninky tak dostane Australan Ryan Briscoe. Šéf Toyoty, Tsutomu Tomita, výměnu jezdců zdůvodnil, že chce vidět, jaký je Zonta jezdec a dle výsledků ze závodů mu pak nabídnout smlouvu pro rok 2005.

Williams pro GP Maďarska připravil řadu aerodynamických doplňků, tím nejvýraznějším bude ale návrat k tradičnímu tvaru nosu formule. Momentální tvar, připomínající kladivouna nebo šavlozubého tygra, se nesetkal s očekávanými výsledky a proto bude nahrazen.

Antonio Pizzonia, který nahradil zraněného Ralfa Schumachera už na Hockenheimu, dostane stejnou příležitost i v následujícím závodě. Potvrdil to Sir Frank Williams.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 23 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků