Mozaika ze světa F1: Slovem o Engem a změny pro GP Maďarska

Tomáš Enge podepsal smlouvu s General Motors a zvládl potřebné testy --- Zonta vystřídal da Mattu u Toyoty --- Pizzonia opět zastakuje za Ralfa Schumachera --- Williams bez "Kladivouna"
Mozaika ze světa F1: Slovem o Engem a změny pro GP Maďarska

Tomáš Enge a jeho budoucnost

Manažér Antonín Charouz, podepsal smlouvu s americkou automobilkou General Motors na tři roky. Tomáš Enge tak nastoupí příští sezónu jako závodník týmu Patrick Racing do série Indy Racing League.

Po podepsání smlouvy proběhly testy v Chicagu, které si obě strany velmi pochvalovaly. Enge během těchto dní složil i povinný "Rookie test", bez kterého nelze udělit potřebná závodnická licence. Pro zajímavost uvedu, že Tomáš na 1,5 míle dlouhém oválu odkroužil 125 kol a nejlepší zajel s průměrnou rychlostí 331,516 km/h. Díky těmto výborným výsledkům si český jezdec vysloužil pochvalu z úst manažera týmu, Steve Neweyho.

Po testech se Tomáš Enge vrátil do Evropy, kde ho čeká dokončení sezóny závodů formule 3000.

Jakých změn se dočkáme už v GP Maďarska

Toyota oznámila, že Cristiano da Matta již nebude pozbytek sezóny pilotem formule 1. Do kokpitu usedne místo něj třetí jezdec stáje, Ricardo Zonta. Post testovacího jezdce a pilota pro páteční volné tréninky tak dostane Australan Ryan Briscoe. Šéf Toyoty, Tsutomu Tomita, výměnu jezdců zdůvodnil, že chce vidět, jaký je Zonta jezdec a dle výsledků ze závodů mu pak nabídnout smlouvu pro rok 2005.

Williams pro GP Maďarska připravil řadu aerodynamických doplňků, tím nejvýraznějším bude ale návrat k tradičnímu tvaru nosu formule. Momentální tvar, připomínající kladivouna nebo šavlozubého tygra, se nesetkal s očekávanými výsledky a proto bude nahrazen.

Antonio Pizzonia, který nahradil zraněného Ralfa Schumachera už na Hockenheimu, dostane stejnou příležitost i v následujícím závodě. Potvrdil to Sir Frank Williams.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků