Mozaika ze světa F1: Slovem o Engem a změny pro GP Maďarska

Tomáš Enge podepsal smlouvu s General Motors a zvládl potřebné testy --- Zonta vystřídal da Mattu u Toyoty --- Pizzonia opět zastakuje za Ralfa Schumachera --- Williams bez "Kladivouna"
Mozaika ze světa F1: Slovem o Engem a změny pro GP Maďarska

Tomáš Enge a jeho budoucnost

Manažér Antonín Charouz, podepsal smlouvu s americkou automobilkou General Motors na tři roky. Tomáš Enge tak nastoupí příští sezónu jako závodník týmu Patrick Racing do série Indy Racing League.

Po podepsání smlouvy proběhly testy v Chicagu, které si obě strany velmi pochvalovaly. Enge během těchto dní složil i povinný "Rookie test", bez kterého nelze udělit potřebná závodnická licence. Pro zajímavost uvedu, že Tomáš na 1,5 míle dlouhém oválu odkroužil 125 kol a nejlepší zajel s průměrnou rychlostí 331,516 km/h. Díky těmto výborným výsledkům si český jezdec vysloužil pochvalu z úst manažera týmu, Steve Neweyho.

Po testech se Tomáš Enge vrátil do Evropy, kde ho čeká dokončení sezóny závodů formule 3000.

Jakých změn se dočkáme už v GP Maďarska

Toyota oznámila, že Cristiano da Matta již nebude pozbytek sezóny pilotem formule 1. Do kokpitu usedne místo něj třetí jezdec stáje, Ricardo Zonta. Post testovacího jezdce a pilota pro páteční volné tréninky tak dostane Australan Ryan Briscoe. Šéf Toyoty, Tsutomu Tomita, výměnu jezdců zdůvodnil, že chce vidět, jaký je Zonta jezdec a dle výsledků ze závodů mu pak nabídnout smlouvu pro rok 2005.

Williams pro GP Maďarska připravil řadu aerodynamických doplňků, tím nejvýraznějším bude ale návrat k tradičnímu tvaru nosu formule. Momentální tvar, připomínající kladivouna nebo šavlozubého tygra, se nesetkal s očekávanými výsledky a proto bude nahrazen.

Antonio Pizzonia, který nahradil zraněného Ralfa Schumachera už na Hockenheimu, dostane stejnou příležitost i v následujícím závodě. Potvrdil to Sir Frank Williams.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků