Mozaika ze světa F1: Přestupy jezdců pro rok 2005

Jistá místa pilotů formule 1 a volné pozice za volantem. Kdo kam usedne pro sezónu 2005? Čekjí nás nejvěstší řesuny jezdců v celé historii F1. --- Kimi Räikkönen se ženil, vzal si Miss Skandinávie Jenni Dahlman.
Mozaika ze světa F1: Přestupy jezdců pro rok 2005

Přestupy jezdců

Letní přestávka je nejlepší čas na uzavírání nových smluv, dohod a kontraktů. Probírají se spekulace a možnosti, jaké by mohly nastat situace, kdyby ten, či onen jezdec přestoupil k jiné stáji. Řadě jezdců vyprší letos v prosinci smlouva a máme se tedy možnost těšit na největší přesun jezdců F1 v celé její historii.

Co je už jisté

Stáj Ferrari pro sezónu 2005 nemění žádného jezdce a proto i nadále v rudých barvách bude jezdit Rubens Barrichello a Michael Schumacher. Složení u McLarenu je už také známo, zůstává Kimi Räikkönen a místo Davida Coultharda bude "stříbrné šípy" řídit Juan Pablo Montoya. Další podepsaný přestup už má i Ralf Schumacher, ten bude od ledna 2005 po tři sezóny řídit monoposty stáje Toyota.

Teď se podepsalo

Tým BMW Williams F1 v předešlém týdnu oficiálně potvrdil angažmá Marka Webbera pro následující sezónu. Sir Frank Williams k podpisu dodal: "Markův přístup k práci, motivace i nasazení jsou vlastnosti, pro které jsme si ho vybrali. Je to talentovaný závodník a já věřím, že nás nezklame. S radostí můžu oznámit, že jsme uzavřeli několikaletou smlouvu." Mark Webber podpis komentuje: "Už se nemůžu dočkat startu nové sezóny u Williamsu. Je to významný předěl mé dosavadní kariéry."

Další podepsaný přestup je u stáje Renault. Vedle Fernanda Alonsa do kokpitu usedne Ital Giancarlo Fisichella, kterému se tak splnil jeho celoživotní cíl. Šef týmu, Flavio Briatore, poznamenal: "Cílem celé stáje je titul MS a myslím, že s jezdci, jako je Alonso a Fisichella, toho určitě v příštích letech dosáhneme."

Volná místa a spekulace

Tým BAR si ponechá talentovaného Jensona Buttona, ale o osudu jeho kolegy, Takumy Sata, se ještě rozhodne.

Tým Toyota má už jistotu u Ralfa Schumachera, druhé místo je však stále volné. Hodně se mluví, že ho měl zaplnit Jarno Trulli, ale oficiání vyjádření zatím nezaznělo. U stáje Sauber se počítá s Filipem Massou, druhé místo je zatím volné. Další volné posty jsou u týmů: Minardi, Jordan a Jaguar.

O Jarna Trulliho projevil zájem i tým BAR, kde ale chtějí spíše motivovat letos nevýrazného Takumy Sata. Myslím, že Sato u BARu přeci jen zůstane, má za sebou koncern Honda, který dodává stáji motory.

Williams má zatím také jeden monopost pro sezónu 2005 bez jezdce. Na seznamu kandidátů v čele figuruje Skot David Coulthard, ale spekuluje se i o dvojnásobném mistru světa, Finovi Miku Häkkinenovi. U něj je ale prý rozhodující plat a Williams nebude mít rozpočet na drahého jezdce a své finance radějí investuje do vývoje nové formule. Šéf týmu má ale také v očku jméno již zmiňovaného Jarna Trulliho, čeká ale, s čím příjde Toyota.

Hodně štěstí Kimi!

Dlouho utajovaná záležitost je tu. Kimi Räikkönen o víkendu vstoupil do svazku manželství s dvaadvacetiletou přítelkyní Jenni Dahlman. Jen pro zajímavost, Jenni je Miss Skandinávie z roku 2000! Kimi se tak po dlouhé době podíval do své rodné země, ale manželské líbanky budou trvat jen chvíli, protože za 14 dní uz je GP Maďarska.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků