Mozaika ze světa F1: právě se testuje v Jerezu

První den byl nejrychlejší Frank Montagny ze stáje Renault, ve středu byl nejlepším mužem dne Ralf Schumacher - Pantano zřejmě požene Jordan před soud - GP Evropy v ulicích Londýna? I to je možné.
Mozaika ze světa F1: právě se testuje v Jerezu

Testování na španělském okruhu v Jerezu

V úterý začalo další třídenní testování ve Španělsku, kde za většinu týmů nastoupili testovací jezdci. První den byl nejrychlejší Frank Montagny ze stáje Renault, který odkroužil 65 kol a to nejlepší zajel v čase 1´17.714. Velice nepříjemné chvilky prožil Luca Badoer, když mu selhaly brzdy a formule nekontrolovatelně vletěla do bariéry. Naštěstí se mu nic nestalo, přesto byl odvezen na preventivní prohlídku do nemocnice. V kokpitu toyoty se představil Jarno Trulli, jeho výsledek však nepatřil mezi nejlepší, na konci dne figuroval na šestém místě.

Výsledky prvního testovacího dne: 1. Montagny (Renault), 2. Gené (Williams), 3. Davidson (BAR), 4. de la Rosa (McLaren), 5. Wurz (McLaren), 6. Trulli (Toyota).

Středeční testování se nejlépe podařilo Ralfovi Schumacherovi, který sice nenajezdil tolik kol, jako jiní jezdci, ale jeho čas byl skoro o sekundu lepší, než v úterý. Z trati vyletěl Jarno Trulli, když jeho toyotě upadlo zadní přítlačné křídlo. Noční můry z Jerezu si pravděpodobně odveze Luca Badoer, když po zmiňované těžké havárii dostal ve středu hodiny. Tentokráte se ale dostal jen do kačírku.

Výsledky druhého testovacího dne: 1. R. Schumacher (Williams, čas: 1´16.847), 2. Wurz (McLaren), 3. Montagny (Renault), 4. de la Rosa (McLaren), 5. Davidson (BAR),  6. Kovalainen (Renault).

Pantano zřejmě požene Jordan před soud

Eddie Jordan, šéf stáje, minulý týden řekl, že s okamžitou platností vypovídá kontrakt s Giorgiem Pantanem. Je všeobecně známo, že Jordan se pohybuje na okraji propasti a má finanční potíže, proto Giorgio musel za své angažmá Eddiemu na začátku roku zaplatit slušné peníze. Vše ale bylo podloženo oboustrannou smlouvou, kterou šéf vyhazovem mladého Pantana zřejmě porušil.

Giorgiův manažér to komentuje slovy: „Nebylo to od týmu fér, nezachovali se profesionálně. Připravujeme žalobu, protože byly porušeny některé body smlouvy, týkající se našich investic a práv.“

GP Evropy v ulicích Londýna?

O tom, že formule se proháněly ulicemi anglického hlavního města Londýny, jsme se zmiňovali již dříve. Současný starosta tohoto evropského velkoměsta, Ken Livingstone, se snaží prosadit návrh o uspořádání GP Evropy v podobném duchu jako jsou závody v Monaku přímo uprostřed města.

Starostova představa je pořádat závody ve městě jen jednou za dva roky. Každý lichý rok by se jela klasická GP Anglie na okruhu v Silverstone a sudé roky by se lidé v Londýně mohli dívat na závody z oken svých domů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků