Mozaika ze světa F1: Ohlédnutí za GP Německa a informace před přestávkou

Komentáře: Schumacher: "Vyhrál jsem, ale náskok jsem nezvyšoval" --- Button: "Jel jsem životní jízdu" --- Alonso: "Ke konci mi vůbec nejela formule" --- Barrichello: "Havárie v první zatáčce byla moje vina"
Mozaika ze světa F1: Ohlédnutí za GP Německa a informace před přestávkou

Komentáře jezdců po GP Něměcka

Michael Schumacher (Ferrari / 1.místo): "Cely víkend se nám dařilo. Formule byla od pátku velmi rychlá a vyústilo to v sobotní Pole Position. V závodě to zezačátku bylo velmi těžké, Kimi začal po první zastávce v boxech na mě vyvíjet tlak a Jenson Button i Fernando Alonso jeli výborně. Musím podotknout, že jsem měl jistý náskok, ale už se mi ho během závodu nepodařilo zvyšovat. To jen podtrhuje zlepšující se konkurenci. V určitých pasážích závodu jsem vůbec nevěděl, co se kolem děje, zvláště v okamžiku, kdy Jenson vydržel déle na trati a kroužil na prvním místě. To jsem si nebyl jist, jakou taktiku u stáje BAR zvolili. Celou dobu jsem si ale věřil, že si letos pro jedenácté vítězství dojedu."

Jenson Button (BAR / 2.místo): "Měl jsem dobrý start do GP, ale uvízl jsem v první zatáčce za Takumou Satem, což mě zbrzdilo a znemožnilo rychlejší postup vpřed. Musím pochválit skvělou práci nejen o víkendu na nastavení auta, ale i v boxech při závodu. Byla to moje nejlepší jízda, ale byl to i doposud nejlepší monopost, co jsem kdy řídil. Výsledné druhé místo je skvělé, jen mě trochu mrzí ta penalizace. Myslím, že kdybych startoval z třetí příčky, tak jsem mohl prohnat i Michaela. Snad příště." Jenson se také vyjádřil k předjetí Alonsa: "Byla to dobra bitva. Fernando mě sice nedal ani centimetr zadarmo, ale vše bylo fair-play a mě to bavilo."

Fernando Alonso (Renault / 3.místo) komentuje svůj bleskový start, kdy se z pátého místa protáhl až na druhé: "Myslím, že nejlepší start jsem měl při GP USA, kdy jsem se z devátého místa dostal na třetí. Ale i tento byl vynikající. Když jsem pak ke konci závodu bojoval s Buttonem, byla to pro mne docela zábava. Když mě ale Jenson předjel, auto najednou nejelo tak, jak by mělo. Myslel jsem, že mam problém se zavěšením předního kola a chtěl jsem zajet do boxů, aby se mi na to mechanici podívali. Vedení mi však poslalo zprávu, že mám zůstat na trati a dojet pro nějaké body. Měl jsem jisté pochyby, protože se mi přiblížil Coulthard i Montoya, ale pak jsem najel v 6. zatáčce na obrubník a formule najednou jela dál v naprostém pořádku."

Kimi Räikkönen (McLaren / nedokončil): "Jsem opravdu velmi zklamán tím, co se stalo. Je to už počtvrté, co jsem nedokončil GP Německa. Cítil jsem, že auto je velmi rychlé a po první zastávce v boxech jsem začal stahovat náskok Schumachera na první pozici. Pak jsem najednou neměl potřebný přítlak a ocitnul jsem se až v bariéře." Kimi tak nedokončil šestý závod z letošních dvanácti odjetých, pokaždé pro technickou závadu. Po vystoupení z vozu po havárii dal svým emocím volný průchod a vztekle praštil volantem do monopostu. Následně byl velmi podrážděný, když jej jeden z traťových komisařů odváděl do bezpečné zóny a skoro atakoval jednoho z novinářů, když se jej zeptali, co se stalo. Šěf týmu, Ron Dennis, vzkázal: "Kimi by se měl lépe naučit zvládat své city."

Rubens Barrichello (Ferrari / 12. místo): "Hned po startu jsem se snažil dostat o nějakou příčku dopředu, ale při brždění se mi zablokovaly zadní kola a už jsem nemohl s vozem dělat nic jiného, než jen sledovat, jak narazil do mclarenu Davida Coultharda. Byla to všechno moje vina," přiznává Brazilec, který se kvůli defektu sotva doploužil za cílovou čáru, kde také svůj vůz hned odstavil.

Další krátké informace

Gary Paffett, jezdec týmu Mercedes v seriálu závodů DTM, se s největší pravděpodobností stane  pro zbytek sezóny testovacím jezdcem týmu Sauber. Potvrdil to šéf týmu Mercedes, Norbert Haug, když mu tuto variantu navrhl sám Peter Sauber, majitel stejmojmenné stáje.

Stále se spekuluje, zda Ralf Schumacher nastoupí do GP Maďarska. Přes zákaz testování může Williams dle povolené kvóty (50km nebo 20kol) vyzkoušet, zda bude mladší z bratrů Schumacherů schopen závod absolvovat. Test by měl probíhat 5. nebo 6. srpna, lékaři však Ralfovi testování i závod rozmlouvají.

Stáj Ferrari kompletně pozastavila vývoj stavby monopostu pro další sezónu z důvodů nových pravidel FIA. Technický ředitel Ross Brawn řekl, že dosavadní práce tak byla skoro celá zbytečná. Pro letošní závody budou používat komponenty, co mají doposud a s napětím čekají, jak FIA rozhodne o pravidlech, které mají zpomalit formule. Pak by se začalo pracovat na zcela novém voze.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků