Mozaika ze světa F1: ohlédnutí za GP Číny

Komentáře a postřehy jezdců k závodům v Šanghaji - Honda chce získat titul mistra světa - Coulthard neví, kam půjde - R. Schumacher kritizován za ukončení závodu.
Mozaika ze světa F1: ohlédnutí za GP Číny

Komentáře vybraných jezdců

Rubens Barrichello (Ferrari, 1. místo): „Jsem nevýslovně šťastný, vyhrát podruhé za sebou je prostě paráda. Jsem rád, že jsem světu dokázal, že když se mi celý víkend podaří, jsem schopný porážet Michaela. Auto bylo výborně nastaveno, mohl jsem celý závod jet naplno. Podařil se mi start, ale pak jsem ve zpětném zrcátku stále viděl Kimiho Räikkönena, ke konci závodu zase Jensona Buttona. V závěrečných kolech jsem musel předjíždět jezdce o kolo zpět a měl jsem obavy, aby se to všechno nezkomplikovalo. Nestalo se tak a já si dojel pro druhé vítězství v sezóně.“

Michael Schumacher (Ferrari, 12.místo): „Dojet na dvanáctém místě je pro mě hořkým douškem. Na druhou stranu jsem rád, že na premiéře v Číně bylo první Ferrari a gratuluji Rubensovi k jeho vítězství. Doufám, že jsem si celou smůlu vybral tento víkend a že se to v dalších závodech nebude opakovat.“

Jenson Button (BAR, 2. místo): „Jako tým jsme měli za cíl udržet stáj Renault v Poháru konstruktérů za zády, což se nám povedlo, dokonce jsme náš náskok mírně zvýšili. Jsem rád, že jsem v GP Číny stál na bedně, ze začátku jsem v to vůbec nedoufal. Opět se mi nepodařil start, ztratil jsem dvě místa. Proto jsem s osmi body spokojen. Těším se za dva týdny na další závod, který se jede v Japonsku.“

Kimi Räikkönen (McLaren, 3. místo): „Podle mého to byl zajímavý závod. Po startu jsem si udržel dobrou druhou pozici a začal jsem stíhat Rubense. Auto bylo výborně seřízeno, pneumatiky Michelin měly dobrou přilnavost. Vedení stáje ale vidělo, že na Barrichella na trati nemám, proto upravilo zastávky v boxech. Dobrý úmysl ale nepřinesl očekávané výsledky a přede mne se dostal i Jenson Button. Já jsem s třetím místem spokojen, v Japonsku bude náš tým opět usilovat o vítězství.“

Fernando Alonso (Renault, 4. místo): „Víkend nebyl zrovna ideální, celou dobu jsem s mechaniky hledal to nejlepší nastavení přítlaku do závodu. Celkem si mi povedl start a v závodě jsem nechyboval. V cíli jsem si dojel pro pět bodů, které budou jistě hrát důležitou roli v konečném součtu MS i v Poháru konstruktérů. Náš hlavní cíl pro zbývající dva závody je vybojovat zpět druhé místo v pořadí týmů.“

Další krátké zprávy

Prezident automobilky Honda, Shoichi Tanaka, na tiskové konferenci prohlásil, že Honda zůstane v seriálu Formule 1 minimálně do doby, kdy získá první titul mistra světa. Hlavním cílem je získat alespoň jedno vítězství ve zbývajících dvou závodech a v příštím roce vyhrát Pohár konstruktérů.

***

Stále nejasnou budoucnost má Skot David Coulthard. Jeho angažmá v Jaguaru po prohlášení Fordu o odchodu z formule 1 je teď silně ohroženo a sám Coulthard je tak stále volným jezdcem pro sezónu 2005.

***

Jarno Trulli bude pravděpodobně startovat v japonské Suzuce za tým Toyota. Mohl závodit i v Šanghaji, problémem byla prý nepohodlná sedačka. O tom, zda bude startovat v Suzuce, se sám rozhodne po testování ve španělském Jerezu.

***

Ralf Schumacher byl kritizován za jeho vlastní rozhodnutí ukončit závod v Šanghaji. Němec se hájí, že si při cestě do boxů myslel, že má prasklý závěs zadního kola. Ve skutečnosti šlo pouze o defekt pneumatiky. Vedení kromě slovní domluvy nepodnikne žádné další kroky a Ralf absolvuje poslední závody stále za tým Williams.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků