Mozaika ze světa F1: ohlédnutí za GP Belgie

Komentáře a zajímavé postřehy jezdců po závodech ve Spa-Francorchamps --- Kolize Montoya x Trulli: bez viníka --- Enge nastoupí ještě letos do americké série IRL --- Ferrari čelí odvinění z tajné spolupráce s FIA.
Mozaika ze světa F1: ohlédnutí za GP Belgie
Seznam kapitol
  1. Komentáře a zajímavé postřehy jezdců
  2. Kolize Montoya x Trulli, Enge v IRL, Ferrari čelí obvinění

Kimi Räikkönen (McLaren, 1. místo): „Konečně jsem prolomil smůlu a po roce s mi podařilo zvítězit. Je to pro mne velký úspěch, ale je to i odměna pro celý náš tým. Máme za sebou velký kus práce a první místo v Grand Prix Belgie je jen dobrým obrazem toho, kam teď McLaren kráčí. V samotném závodě jsem měl po drobné kolizi s Massou poškozený podvozek a od osmého kola i problémy s podřazováním. Nic z toho naštěstí nebylo příliš závažné a já tak vybojoval letošní první vítězství pro `Stříbrné šípy`.“

David Coulthard (McLaren, 7. místo): „Myslím, že to byl jeden z nejbláznivějších závodů, co jsem kdy jel. Nejprve mi bouchla pneumatika a já musel ze třetího místa do boxů a pak jsem udělal chybičku a přišel o přední přítlačné křídlo při předjíždění Kliena. Dva mistrovské body jsou víc, než jsem doufal.“

Ron Dennis (šéf stáje McLaren): „Výsledky hovoří za vše. Máme cenné vítězství, podařilo se nám v přímém souboji porazit Ferrari. Chtěl bych pogratulovat Kimimu za první místo a také za nejrychlejší kolo závodu. Potvrzuje se tak, že McLaren jde dopředu a tým i formule jsou schopny porazit kohokoliv. Také gratuluji Michaelovi Schumacherovi k jeho sedmému titulu mistra světa.“

Michael Schumacher (Ferrari, 2. místo): „Kdybych zvítězil, dostali bychom zajímavá čísla. Bylo by to mé sedmé vítězství ve Spa při 700. startu Ferrari ve formuli 1 a získal jsem sedmý titul mistra světa. Jsem ale i tak patřičně pyšný na to, co jsem s týmem Ferrari dokázal. Gratuluji McLarenu a Kimimu k vítězství a těším se na další souboje nejenom s nimi. Vždyť na trati mě předjel Räikkönen i Montoya.“

Tip: Přečtěte si výsledky GP Belgie

Rubens Barrichello (Ferrari, 3. místo): „Na začátku, hned po startu, jsem měl malou kolizi a zjistil jsem, že auto vůbec nejede, jak by mělo. Mechanici následně zjistili, že došlo k defektu a poškození zadního křídla, proto se celé měnilo. Měl jsem tak trochu štěstí, že se na trati třikrát objevil Safety car, mohl jsem tak předjíždět a bojovat o lepší příčky. O třetím místu se mi po špatném začátku ani nesnilo.“

Filipe Massa (Sauber, 4. místo): „Závod se pro mne vyvíjel velmi špatně, po třech odjetých kolech jsem byl hned dvakrát v boxech. Poprvé to bylo kvůli kolizi v zatáčce La Source, někdo do mne zezadu narazil a poškodil mi zadní přítlačné křídlo. Po odjetí jednoho kola jsem musel zpět k mechanikům, protože formule přenášela do volantu velké vibrace. Celý tým odvedl vynikající práci, projevilo se to už postavením na startu. Body za moje čtvrté a Fisichellovo páté místo jsou dostatečnou odměnou.“

Christian Klien (Jaguar, 6. místo): „Vynikající závod, plný akce, předjíždění a všeho, co k závodu patří. Po startu se mi podařilo vyhnout se kolizi a úlomkům na trati. Auto se chovalo velmi spolehlivě, vybojoval jsem svoje první mistrovské body. V příštích čtyřech závodech se pokusím výsledek zopakovat, možná i vylepšit.“

Fernando Alonso (Renault, havaroval): „Velmi mě mrzí, že jsem vypadl ze závodu z prvního místa. Měl jsem dobrý start, podařilo se mi dostat před Michaela. Naše vozy byly velmi rychlé a konkurenceschopné. Když jsem vystupoval z auta po druhým smyku, všiml jsem si, že zadní pneumatiky byly pokryty olejem. Je to velká škoda, nezískali jsme žádné body, ale nejbližší konkurence, BAR a Williams, také ne. Další závody budou rozhodující.“

Juan Pablo Montoya (BMW, nedojel): „Štěstí se k nám při Grand Prix Belgie otočilo zády. Dramatický závod se pro nás vyvíjel poměrně dobře, při defektu pneumatiky jsem se pohyboval na třetím místě. Mechanici v boxech zjistili, že se poškodily i nějaké díly a já byl přinucen ze závodu odstoupit.“

Antonio Pizzonia (BMW, nedojel): „Důvodem mého odstoupení se stala převodovka. Najednou jsem nemohl zařadit rychlost a věděl jsem, že je konec. Je to opravdu škoda, odstoupil jsem ze skvělého třetího místa, což by byl můj životní úspěch.“

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Komentáře a zajímavé postřehy jezdců
  2. Kolize Montoya x Trulli, Enge v IRL, Ferrari čelí obvinění
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků