Mozaika ze světa F1: ohlédnutí za GP Belgie

Komentáře a zajímavé postřehy jezdců po závodech ve Spa-Francorchamps --- Kolize Montoya x Trulli: bez viníka --- Enge nastoupí ještě letos do americké série IRL --- Ferrari čelí odvinění z tajné spolupráce s FIA.
Mozaika ze světa F1: ohlédnutí za GP Belgie
Seznam kapitol
  1. Komentáře a zajímavé postřehy jezdců
  2. Kolize Montoya x Trulli, Enge v IRL, Ferrari čelí obvinění

Kimi Räikkönen (McLaren, 1. místo): „Konečně jsem prolomil smůlu a po roce s mi podařilo zvítězit. Je to pro mne velký úspěch, ale je to i odměna pro celý náš tým. Máme za sebou velký kus práce a první místo v Grand Prix Belgie je jen dobrým obrazem toho, kam teď McLaren kráčí. V samotném závodě jsem měl po drobné kolizi s Massou poškozený podvozek a od osmého kola i problémy s podřazováním. Nic z toho naštěstí nebylo příliš závažné a já tak vybojoval letošní první vítězství pro `Stříbrné šípy`.“

David Coulthard (McLaren, 7. místo): „Myslím, že to byl jeden z nejbláznivějších závodů, co jsem kdy jel. Nejprve mi bouchla pneumatika a já musel ze třetího místa do boxů a pak jsem udělal chybičku a přišel o přední přítlačné křídlo při předjíždění Kliena. Dva mistrovské body jsou víc, než jsem doufal.“

Ron Dennis (šéf stáje McLaren): „Výsledky hovoří za vše. Máme cenné vítězství, podařilo se nám v přímém souboji porazit Ferrari. Chtěl bych pogratulovat Kimimu za první místo a také za nejrychlejší kolo závodu. Potvrzuje se tak, že McLaren jde dopředu a tým i formule jsou schopny porazit kohokoliv. Také gratuluji Michaelovi Schumacherovi k jeho sedmému titulu mistra světa.“

Michael Schumacher (Ferrari, 2. místo): „Kdybych zvítězil, dostali bychom zajímavá čísla. Bylo by to mé sedmé vítězství ve Spa při 700. startu Ferrari ve formuli 1 a získal jsem sedmý titul mistra světa. Jsem ale i tak patřičně pyšný na to, co jsem s týmem Ferrari dokázal. Gratuluji McLarenu a Kimimu k vítězství a těším se na další souboje nejenom s nimi. Vždyť na trati mě předjel Räikkönen i Montoya.“

Tip: Přečtěte si výsledky GP Belgie

Rubens Barrichello (Ferrari, 3. místo): „Na začátku, hned po startu, jsem měl malou kolizi a zjistil jsem, že auto vůbec nejede, jak by mělo. Mechanici následně zjistili, že došlo k defektu a poškození zadního křídla, proto se celé měnilo. Měl jsem tak trochu štěstí, že se na trati třikrát objevil Safety car, mohl jsem tak předjíždět a bojovat o lepší příčky. O třetím místu se mi po špatném začátku ani nesnilo.“

Filipe Massa (Sauber, 4. místo): „Závod se pro mne vyvíjel velmi špatně, po třech odjetých kolech jsem byl hned dvakrát v boxech. Poprvé to bylo kvůli kolizi v zatáčce La Source, někdo do mne zezadu narazil a poškodil mi zadní přítlačné křídlo. Po odjetí jednoho kola jsem musel zpět k mechanikům, protože formule přenášela do volantu velké vibrace. Celý tým odvedl vynikající práci, projevilo se to už postavením na startu. Body za moje čtvrté a Fisichellovo páté místo jsou dostatečnou odměnou.“

Christian Klien (Jaguar, 6. místo): „Vynikající závod, plný akce, předjíždění a všeho, co k závodu patří. Po startu se mi podařilo vyhnout se kolizi a úlomkům na trati. Auto se chovalo velmi spolehlivě, vybojoval jsem svoje první mistrovské body. V příštích čtyřech závodech se pokusím výsledek zopakovat, možná i vylepšit.“

Fernando Alonso (Renault, havaroval): „Velmi mě mrzí, že jsem vypadl ze závodu z prvního místa. Měl jsem dobrý start, podařilo se mi dostat před Michaela. Naše vozy byly velmi rychlé a konkurenceschopné. Když jsem vystupoval z auta po druhým smyku, všiml jsem si, že zadní pneumatiky byly pokryty olejem. Je to velká škoda, nezískali jsme žádné body, ale nejbližší konkurence, BAR a Williams, také ne. Další závody budou rozhodující.“

Juan Pablo Montoya (BMW, nedojel): „Štěstí se k nám při Grand Prix Belgie otočilo zády. Dramatický závod se pro nás vyvíjel poměrně dobře, při defektu pneumatiky jsem se pohyboval na třetím místě. Mechanici v boxech zjistili, že se poškodily i nějaké díly a já byl přinucen ze závodu odstoupit.“

Antonio Pizzonia (BMW, nedojel): „Důvodem mého odstoupení se stala převodovka. Najednou jsem nemohl zařadit rychlost a věděl jsem, že je konec. Je to opravdu škoda, odstoupil jsem ze skvělého třetího místa, což by byl můj životní úspěch.“

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Komentáře a zajímavé postřehy jezdců
  2. Kolize Montoya x Trulli, Enge v IRL, Ferrari čelí obvinění
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků