Mozaika ze světa F1: ohlédnutí za GP Belgie

Komentáře a zajímavé postřehy jezdců po závodech ve Spa-Francorchamps --- Kolize Montoya x Trulli: bez viníka --- Enge nastoupí ještě letos do americké série IRL --- Ferrari čelí odvinění z tajné spolupráce s FIA.
Mozaika ze světa F1: ohlédnutí za GP Belgie
Seznam kapitol
  1. Komentáře a zajímavé postřehy jezdců
  2. Kolize Montoya x Trulli, Enge v IRL, Ferrari čelí obvinění

Kimi Räikkönen (McLaren, 1. místo): „Konečně jsem prolomil smůlu a po roce s mi podařilo zvítězit. Je to pro mne velký úspěch, ale je to i odměna pro celý náš tým. Máme za sebou velký kus práce a první místo v Grand Prix Belgie je jen dobrým obrazem toho, kam teď McLaren kráčí. V samotném závodě jsem měl po drobné kolizi s Massou poškozený podvozek a od osmého kola i problémy s podřazováním. Nic z toho naštěstí nebylo příliš závažné a já tak vybojoval letošní první vítězství pro `Stříbrné šípy`.“

David Coulthard (McLaren, 7. místo): „Myslím, že to byl jeden z nejbláznivějších závodů, co jsem kdy jel. Nejprve mi bouchla pneumatika a já musel ze třetího místa do boxů a pak jsem udělal chybičku a přišel o přední přítlačné křídlo při předjíždění Kliena. Dva mistrovské body jsou víc, než jsem doufal.“

Ron Dennis (šéf stáje McLaren): „Výsledky hovoří za vše. Máme cenné vítězství, podařilo se nám v přímém souboji porazit Ferrari. Chtěl bych pogratulovat Kimimu za první místo a také za nejrychlejší kolo závodu. Potvrzuje se tak, že McLaren jde dopředu a tým i formule jsou schopny porazit kohokoliv. Také gratuluji Michaelovi Schumacherovi k jeho sedmému titulu mistra světa.“

Michael Schumacher (Ferrari, 2. místo): „Kdybych zvítězil, dostali bychom zajímavá čísla. Bylo by to mé sedmé vítězství ve Spa při 700. startu Ferrari ve formuli 1 a získal jsem sedmý titul mistra světa. Jsem ale i tak patřičně pyšný na to, co jsem s týmem Ferrari dokázal. Gratuluji McLarenu a Kimimu k vítězství a těším se na další souboje nejenom s nimi. Vždyť na trati mě předjel Räikkönen i Montoya.“

Tip: Přečtěte si výsledky GP Belgie

Rubens Barrichello (Ferrari, 3. místo): „Na začátku, hned po startu, jsem měl malou kolizi a zjistil jsem, že auto vůbec nejede, jak by mělo. Mechanici následně zjistili, že došlo k defektu a poškození zadního křídla, proto se celé měnilo. Měl jsem tak trochu štěstí, že se na trati třikrát objevil Safety car, mohl jsem tak předjíždět a bojovat o lepší příčky. O třetím místu se mi po špatném začátku ani nesnilo.“

Filipe Massa (Sauber, 4. místo): „Závod se pro mne vyvíjel velmi špatně, po třech odjetých kolech jsem byl hned dvakrát v boxech. Poprvé to bylo kvůli kolizi v zatáčce La Source, někdo do mne zezadu narazil a poškodil mi zadní přítlačné křídlo. Po odjetí jednoho kola jsem musel zpět k mechanikům, protože formule přenášela do volantu velké vibrace. Celý tým odvedl vynikající práci, projevilo se to už postavením na startu. Body za moje čtvrté a Fisichellovo páté místo jsou dostatečnou odměnou.“

Christian Klien (Jaguar, 6. místo): „Vynikající závod, plný akce, předjíždění a všeho, co k závodu patří. Po startu se mi podařilo vyhnout se kolizi a úlomkům na trati. Auto se chovalo velmi spolehlivě, vybojoval jsem svoje první mistrovské body. V příštích čtyřech závodech se pokusím výsledek zopakovat, možná i vylepšit.“

Fernando Alonso (Renault, havaroval): „Velmi mě mrzí, že jsem vypadl ze závodu z prvního místa. Měl jsem dobrý start, podařilo se mi dostat před Michaela. Naše vozy byly velmi rychlé a konkurenceschopné. Když jsem vystupoval z auta po druhým smyku, všiml jsem si, že zadní pneumatiky byly pokryty olejem. Je to velká škoda, nezískali jsme žádné body, ale nejbližší konkurence, BAR a Williams, také ne. Další závody budou rozhodující.“

Juan Pablo Montoya (BMW, nedojel): „Štěstí se k nám při Grand Prix Belgie otočilo zády. Dramatický závod se pro nás vyvíjel poměrně dobře, při defektu pneumatiky jsem se pohyboval na třetím místě. Mechanici v boxech zjistili, že se poškodily i nějaké díly a já byl přinucen ze závodu odstoupit.“

Antonio Pizzonia (BMW, nedojel): „Důvodem mého odstoupení se stala převodovka. Najednou jsem nemohl zařadit rychlost a věděl jsem, že je konec. Je to opravdu škoda, odstoupil jsem ze skvělého třetího místa, což by byl můj životní úspěch.“

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Komentáře a zajímavé postřehy jezdců
  2. Kolize Montoya x Trulli, Enge v IRL, Ferrari čelí obvinění
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků