Mozaika ze světa F1: McLaren touží po vítězství

Spekulace o tom, kdo nahradí zraněného Ralfa Schumachera v GP Německa, skončily. O angažmá si řekl Antonio Pizzonia --- McLaren si cení minulých výsledků, ale v příštím závodě chce bojovat o vítězství --- Renault přiveze do Německa silnější motor.
Mozaika ze světa F1: McLaren touží po vítězství

Druhý jezdec stáje Williams

Spekulace o tom, kdo nahradí zraněného Ralfa Schumachera v GP Německa, skončily. O angažmá v následujícím závodě si totiž řekl Antonio Pizzonia, když byl v posledních dvou testovacích dnech v Jerezu nejrychlejším pilotem F1. Při testováni porazil J. Buttona i Michela Schumachera a těchto výsledků si vedení Williamsu nemohlo nevšimnout. Sir Frank Williams, šéf stejnojmenné stáje už oficiálně potvrdil, že Pizzonia na Hockenheimu nahradí testovacího jezdce M. Geného, který po GP Francie a Anglie předvedl pouze průměrný výkon.

Sám Antonio Pizzonia svoji šanci komentuje slovy: "Mám obrovskou radost. Teď se připravuji a koncentruji pouze na víkendové dění v Německu. Chci pro tým Williams vybojovat nějaké body, doufám, že se mi to podaří."

McLaren touží po vítězství

Po rozsáhlým testech, které tým McLaren prováděl na domácí půdě v anglickém Silverstone, kde testovali K. Räikkönen a D. Coulthard nový monopost MP-19B, vedení pohlásilo, že tým hodlá na Hockenheimu bojovat o vítězství. Druhý tým testoval ve španělském Jerezu, kde A. Wurz a P. de la Rosa jezdili se starší verzí MP-19, ale i tak přinášeli zajímavé poznatky pro tým. Sám Ron Dennis, šef McLarenu říká: "Nový monopost MP-19B byl finančně hodně náročný, vzhledem k již danému rozpočtu na letošní rok. Byla to však jistá výzva, se kterou jsme se rozhodli poprat a musím řici, že druhé místo v GP Anglie je pro mne jistou prohrou."

"Je to sice velký krok dopředu, kde jsme ukázali, že McLarany jsou opět konkurenceschopné, ale my stále musíme velmi usilovně pracovat na dalším zlepšení a neusnout na vavřínech. Na Hockenheimu bychom chtěli zvítězit." Pilot F1 Kimi Räikkonen k tomu dodal: "Náš cíl do konce sezóny je pomýšlet na vítěztví v každém závodě. Jsem s novým McLarenem velmi spokojený, je rychlý a má výbornou aerodynamiku." Důkazem toho bylo jeho Pole Position v GP Anglie, kde záleží opravdu na detailech. Perličkou zůstává výrok jednoho z britských novinářů, který jako velký fanoušek stáje McLaren prohlásil, že pokud tým vyhraje alespoň jediný závod, tak se svlékne do naha a oběhne celý okruh Silverstone jak ho Bůh stvořil.

Renault: do Německa se silnějším motorem

Tým Renault jako výsledek testování a vývoje doveze na Hockenheim vylepšený a silnější motor. Parametry a výkon zůstávají samozřejmě utajeny, vedení se ale nechalo slyšet, že je prý motor postaven přesně pro německý okruh. Ferrari se za jistých podmínek může stát vítězem Poháru konstruktérů. Jejich suverenitu podtrhuje zisk 174 bodů, zatímco druhý tým Renault má pouhých 79 bodů. Kdyby Ferrari dokázalo zajet double (což není nic nemožného) a Renault by si připsal pouhých 5 bodů, mohla by stáj z Maranella slavit ještě před třítýdenní letní přestávkou.

M. Schumacher na tyto počty odpovídá s úsměvem: "Vše je možné, buď se nám to vyjde už v Německu nebo později. Teď už je velmi těžké pro ostatní týmy, aby nás někdo v Poháru kostrukérů ohrozil."

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků