Mozaika ze světa F1: lístek na GP v Šanghai jen pro VIP

Lístek na GP Číny se dá sehnat jen na černém trhu za minimálně trojnásobek původní ceny - Německý závodník Timo Glock pojede v GP Číny místo Pantana - Hovoří se stále více o nasazení třetích vozů do závodů.
Mozaika ze světa F1: lístek na GP v Šanghai jen pro VIP

Lístek na GP v Šanghai jen pro VIP

Všech 150 000 lístků zmizelo z oficiálních kas v předprodeji již měsíc nazpět. Vstupenky na GP Číny se ale dostaly nejen do rukou sponzorů, investorů, velkých firem, ale i na černý trh.

Lístek, který stál v přepočtu od 45 do 450 dolarů, si většina Číňanů s průměrným platem okolo tisíce dolarů na rok nemůže dovolit. Ti, co si ho koupili, udělali dobře, protože ceny tiketů se nyní u dealerů pohybují za trojnásobek původní ceny.

Zástupce generálního manažera Šanghajského mezinárodního okruhu, Yu Zhifei, médiím sdělil, že výnos z prodeje vstupenek činí okolo 36 miliónů dolarů, což je zhruba desetina z celkových nákladů na stavbu celého okruhu. Ten byl vybudován dle projektanta Hermana Tilkema asi za 325 miliónů dolarů.

Timo Glock pojede za Jordan

V oficiálním prohlášení uvedl mluvčí stáje Jordan fakt, že německý závodník Timo Glock pojede v GP Číny místo Giorgia Pantana. Za celé angažmá se Pantanovi nepodařilo získat ani jeden mistrovský bod, kdežto Timo Glock při svém debutu na GP Kanady dojel hned pro dva body za sedmé místo.

Šéf stáje, Eddie Jordan, celou záležitost komentoval slovy: „Giorgiovi přeji hodně štěstí do budoucna, myslím, že ho ještě někdo rád zaměstná. Pro nás bylo dobré s ním spolupracovat, ale dle smluvních podmínek byl jeho odchod nevyhnutelný. Timo si svoji šanci zasloužil výborným výkonem v Kanadě a dobrou prací testovacího jezdce. Jako třetího jezdce jsme angažovali Roberta Doornbose, jezdce z Formule F3000.“

Krátké zprávy

Začátkem tohoto týdne se v Paříži sešlo sdružení právníků, Contracts Recognition Board, aby vyřešilo spor mezi stájemi Williams a BAR v otázce, kdo má právo na Jensona Buttona na další sezónu. Slyšení bylo odročeno na 16. října pro podrobnější a důkladnější přezkoumání doložených důkazů. Říjnové jednání proběhne v italském Milánu.

***

O problémech stáje Jaguar jsme psali v předchozím článku, ale s odstoupením dodavatele motorů, firmy Cosworth, vznikají další problémy u stájí Minardi a Jordan. Oba tyto týmy (s nejmenším rozpočtem v F1) spoléhaly, že v roce 2005 použijí pohonné jednotky divize Fordu; teď mají poměrně velké trable, kde seženou hnací srdce do monopostů.

Šéf Formule 1, Bernie Ecclestone, se zříká jakékoliv výpomoci: „Nebudu jim platit peníze, aby mohli závodit. Reálně to vypadá, že pro další sezónu přijdeme o další dvě stáje.“ Tím ale jen podpořil variantu, že přední týmy nasadí do závodů třetí vozy.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků