Mozaika ze světa F1: lístek na GP v Šanghai jen pro VIP

Lístek na GP Číny se dá sehnat jen na černém trhu za minimálně trojnásobek původní ceny - Německý závodník Timo Glock pojede v GP Číny místo Pantana - Hovoří se stále více o nasazení třetích vozů do závodů.
Mozaika ze světa F1: lístek na GP v Šanghai jen pro VIP

Lístek na GP v Šanghai jen pro VIP

Všech 150 000 lístků zmizelo z oficiálních kas v předprodeji již měsíc nazpět. Vstupenky na GP Číny se ale dostaly nejen do rukou sponzorů, investorů, velkých firem, ale i na černý trh.

Lístek, který stál v přepočtu od 45 do 450 dolarů, si většina Číňanů s průměrným platem okolo tisíce dolarů na rok nemůže dovolit. Ti, co si ho koupili, udělali dobře, protože ceny tiketů se nyní u dealerů pohybují za trojnásobek původní ceny.

Zástupce generálního manažera Šanghajského mezinárodního okruhu, Yu Zhifei, médiím sdělil, že výnos z prodeje vstupenek činí okolo 36 miliónů dolarů, což je zhruba desetina z celkových nákladů na stavbu celého okruhu. Ten byl vybudován dle projektanta Hermana Tilkema asi za 325 miliónů dolarů.

Timo Glock pojede za Jordan

V oficiálním prohlášení uvedl mluvčí stáje Jordan fakt, že německý závodník Timo Glock pojede v GP Číny místo Giorgia Pantana. Za celé angažmá se Pantanovi nepodařilo získat ani jeden mistrovský bod, kdežto Timo Glock při svém debutu na GP Kanady dojel hned pro dva body za sedmé místo.

Šéf stáje, Eddie Jordan, celou záležitost komentoval slovy: „Giorgiovi přeji hodně štěstí do budoucna, myslím, že ho ještě někdo rád zaměstná. Pro nás bylo dobré s ním spolupracovat, ale dle smluvních podmínek byl jeho odchod nevyhnutelný. Timo si svoji šanci zasloužil výborným výkonem v Kanadě a dobrou prací testovacího jezdce. Jako třetího jezdce jsme angažovali Roberta Doornbose, jezdce z Formule F3000.“

Krátké zprávy

Začátkem tohoto týdne se v Paříži sešlo sdružení právníků, Contracts Recognition Board, aby vyřešilo spor mezi stájemi Williams a BAR v otázce, kdo má právo na Jensona Buttona na další sezónu. Slyšení bylo odročeno na 16. října pro podrobnější a důkladnější přezkoumání doložených důkazů. Říjnové jednání proběhne v italském Milánu.

***

O problémech stáje Jaguar jsme psali v předchozím článku, ale s odstoupením dodavatele motorů, firmy Cosworth, vznikají další problémy u stájí Minardi a Jordan. Oba tyto týmy (s nejmenším rozpočtem v F1) spoléhaly, že v roce 2005 použijí pohonné jednotky divize Fordu; teď mají poměrně velké trable, kde seženou hnací srdce do monopostů.

Šéf Formule 1, Bernie Ecclestone, se zříká jakékoliv výpomoci: „Nebudu jim platit peníze, aby mohli závodit. Reálně to vypadá, že pro další sezónu přijdeme o další dvě stáje.“ Tím ale jen podpořil variantu, že přední týmy nasadí do závodů třetí vozy.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků