Mozaika ze světa F1: krátce ze zákulisí

Villeneuve popřel smlouvu se Sauberem - FIA rozeslala nová pravidla - BMW ostře protestuje kvůli slabším motorům - Spor o Buttona by měl mít výsledek na konci září -Montoya bude otcem - Pravděpodobně se dočkáme třetího dodavatele pneumatik pro F1
Mozaika ze světa F1: krátce ze zákulisí

Bývalý mistr světa formule 1, Jacques Villeneuve, popřel jakékoliv spekulace o jednání s týmem Sauber. Šéf týmu, Peter Suber, hledá náhradu za odcházejícího Fisichellu, ale médiím sdělil, že to bude někdo mladší, než je Villeneuve. Pro Jacquese se tak šance usednout do kokpitu F1 ještě více zmenšily, protože tým Williams, kam se chtěl Kanaďan vrátit, už angažoval Webbera a Buttona a v BARu to také nevypadá dvakrát nadějně.

***

Začátkem tohoto týdne vypršel čas, který měly týmy Formule 1 na to, aby přišly s alternativním řešením nových pravidel. Jelikož se tak nestalo, technický delegát FIA, Charlie Whiting, rozeslal informace o nových a změněných pravidlech všem technickým ředitelům závodních stájí. Více o chystaných změnách ve starším článku.

***

Proti přechodu z motorů V10 o objemu 3.0 l na 2.4 l V8 ostře protestovala automobilka BMW, která dodává motory pro tým Williams. „Chceme mít silnější stroje v nejprestižnější motoristické soutěži a ne motory výkonem srovnatelné s některými cestovními vozy,“ řekl Burkhard Goeschel z BMW. „Pokud chce FIA snižovat náklady, měla by sáhnout po jiném řešení,“ dodává. Podobné stanovisko zastávají i další výrobci pohonných jednotek, jako je Mercedes-Benz, Toyota a Honda.

***

Do konce září by se měl vyřešit právní spor mezi týmy Williams a BAR o angažmá Jensona Buttona na příští sezónu. Sdružení tří nezávislých právníků Contract Recognition Board bude řešit tento případ. Pokud CRB uzná, že případ spadá do jejich kompetence, bude výsledek brán jako závazný pro obě strany. Je to jedno z pravidel Concordské dohody o všeobecných pravidel závodů formule 1. Sám Jenson Button to komentoval slovy: „BAR není pro mne týmem, se kterým bych chtěl bojovat o titul.“

***

Juan Pablo Montoya se za sedm měsíců stane otcem. Jeho manželka Connie Freydell je v druhém měsíci těhotenství. Zprávu zveřejnila kolumbijská média tento týden.

***

Letošní suverén formule 3000, Vitantonio Liuzzi, si nechal na sebe udělat u týmu Sauber sedačku do monopostu F1. Liuzzi se totiž se zmíněnou stájí zúčastní testování, které začíná 16. září na španělském okruhu v Jerezu.

***

V roce 2007 se možná na scéně Formule 1 objeví třetí výrobce pneumatik, vedle Bridgestone a Michelinu to bude jihokorejská firma Kumho. Zatím se rozběhly předběžné práce s rozpočtem 15 miliónů liber, a pokud celá akce rentabliní, firma hodlá investovat do tohoto projektu až 30 miliónů liber ročně.

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 16 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků