Mozaika ze světa F1: krátce ze zákulisí

Villeneuve popřel smlouvu se Sauberem - FIA rozeslala nová pravidla - BMW ostře protestuje kvůli slabším motorům - Spor o Buttona by měl mít výsledek na konci září -Montoya bude otcem - Pravděpodobně se dočkáme třetího dodavatele pneumatik pro F1
Mozaika ze světa F1: krátce ze zákulisí

Bývalý mistr světa formule 1, Jacques Villeneuve, popřel jakékoliv spekulace o jednání s týmem Sauber. Šéf týmu, Peter Suber, hledá náhradu za odcházejícího Fisichellu, ale médiím sdělil, že to bude někdo mladší, než je Villeneuve. Pro Jacquese se tak šance usednout do kokpitu F1 ještě více zmenšily, protože tým Williams, kam se chtěl Kanaďan vrátit, už angažoval Webbera a Buttona a v BARu to také nevypadá dvakrát nadějně.

***

Začátkem tohoto týdne vypršel čas, který měly týmy Formule 1 na to, aby přišly s alternativním řešením nových pravidel. Jelikož se tak nestalo, technický delegát FIA, Charlie Whiting, rozeslal informace o nových a změněných pravidlech všem technickým ředitelům závodních stájí. Více o chystaných změnách ve starším článku.

***

Proti přechodu z motorů V10 o objemu 3.0 l na 2.4 l V8 ostře protestovala automobilka BMW, která dodává motory pro tým Williams. „Chceme mít silnější stroje v nejprestižnější motoristické soutěži a ne motory výkonem srovnatelné s některými cestovními vozy,“ řekl Burkhard Goeschel z BMW. „Pokud chce FIA snižovat náklady, měla by sáhnout po jiném řešení,“ dodává. Podobné stanovisko zastávají i další výrobci pohonných jednotek, jako je Mercedes-Benz, Toyota a Honda.

***

Do konce září by se měl vyřešit právní spor mezi týmy Williams a BAR o angažmá Jensona Buttona na příští sezónu. Sdružení tří nezávislých právníků Contract Recognition Board bude řešit tento případ. Pokud CRB uzná, že případ spadá do jejich kompetence, bude výsledek brán jako závazný pro obě strany. Je to jedno z pravidel Concordské dohody o všeobecných pravidel závodů formule 1. Sám Jenson Button to komentoval slovy: „BAR není pro mne týmem, se kterým bych chtěl bojovat o titul.“

***

Juan Pablo Montoya se za sedm měsíců stane otcem. Jeho manželka Connie Freydell je v druhém měsíci těhotenství. Zprávu zveřejnila kolumbijská média tento týden.

***

Letošní suverén formule 3000, Vitantonio Liuzzi, si nechal na sebe udělat u týmu Sauber sedačku do monopostu F1. Liuzzi se totiž se zmíněnou stájí zúčastní testování, které začíná 16. září na španělském okruhu v Jerezu.

***

V roce 2007 se možná na scéně Formule 1 objeví třetí výrobce pneumatik, vedle Bridgestone a Michelinu to bude jihokorejská firma Kumho. Zatím se rozběhly předběžné práce s rozpočtem 15 miliónů liber, a pokud celá akce rentabliní, firma hodlá investovat do tohoto projektu až 30 miliónů liber ročně.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků