Mozaika ze světa F1: krátce ze zákulisí

Villeneuve popřel smlouvu se Sauberem - FIA rozeslala nová pravidla - BMW ostře protestuje kvůli slabším motorům - Spor o Buttona by měl mít výsledek na konci září -Montoya bude otcem - Pravděpodobně se dočkáme třetího dodavatele pneumatik pro F1
Mozaika ze světa F1: krátce ze zákulisí

Bývalý mistr světa formule 1, Jacques Villeneuve, popřel jakékoliv spekulace o jednání s týmem Sauber. Šéf týmu, Peter Suber, hledá náhradu za odcházejícího Fisichellu, ale médiím sdělil, že to bude někdo mladší, než je Villeneuve. Pro Jacquese se tak šance usednout do kokpitu F1 ještě více zmenšily, protože tým Williams, kam se chtěl Kanaďan vrátit, už angažoval Webbera a Buttona a v BARu to také nevypadá dvakrát nadějně.

***

Začátkem tohoto týdne vypršel čas, který měly týmy Formule 1 na to, aby přišly s alternativním řešením nových pravidel. Jelikož se tak nestalo, technický delegát FIA, Charlie Whiting, rozeslal informace o nových a změněných pravidlech všem technickým ředitelům závodních stájí. Více o chystaných změnách ve starším článku.

***

Proti přechodu z motorů V10 o objemu 3.0 l na 2.4 l V8 ostře protestovala automobilka BMW, která dodává motory pro tým Williams. „Chceme mít silnější stroje v nejprestižnější motoristické soutěži a ne motory výkonem srovnatelné s některými cestovními vozy,“ řekl Burkhard Goeschel z BMW. „Pokud chce FIA snižovat náklady, měla by sáhnout po jiném řešení,“ dodává. Podobné stanovisko zastávají i další výrobci pohonných jednotek, jako je Mercedes-Benz, Toyota a Honda.

***

Do konce září by se měl vyřešit právní spor mezi týmy Williams a BAR o angažmá Jensona Buttona na příští sezónu. Sdružení tří nezávislých právníků Contract Recognition Board bude řešit tento případ. Pokud CRB uzná, že případ spadá do jejich kompetence, bude výsledek brán jako závazný pro obě strany. Je to jedno z pravidel Concordské dohody o všeobecných pravidel závodů formule 1. Sám Jenson Button to komentoval slovy: „BAR není pro mne týmem, se kterým bych chtěl bojovat o titul.“

***

Juan Pablo Montoya se za sedm měsíců stane otcem. Jeho manželka Connie Freydell je v druhém měsíci těhotenství. Zprávu zveřejnila kolumbijská média tento týden.

***

Letošní suverén formule 3000, Vitantonio Liuzzi, si nechal na sebe udělat u týmu Sauber sedačku do monopostu F1. Liuzzi se totiž se zmíněnou stájí zúčastní testování, které začíná 16. září na španělském okruhu v Jerezu.

***

V roce 2007 se možná na scéně Formule 1 objeví třetí výrobce pneumatik, vedle Bridgestone a Michelinu to bude jihokorejská firma Kumho. Zatím se rozběhly předběžné práce s rozpočtem 15 miliónů liber, a pokud celá akce rentabliní, firma hodlá investovat do tohoto projektu až 30 miliónů liber ročně.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků