Mozaika ze světa F1: Jordan a Jaguar jsou na prodej

Stáje Jordan a Jaguar mají stejný problém: chybí jim hlavní investor pro další sezónu --- Čeho se můžeme dočkat na okruhu Spa při GP Belgie?
Mozaika ze světa F1: Jordan a Jaguar jsou na prodej

Stáj Jaguar a Jordan jsou na prodej

Když Bernie Ecclestone položil otázku Tonymu Purnellovi, jak to vypadá s jeho týmem pro rok 2005, dostal od šéfa stáje Jaguar váhavou odpověď: „Ještě nevím.“

Důvodem jsou samozřejmě vysoké náklady na provoz a chybí dostatečně silný investor. Spekulace o prodeji celé stáje Jaguar pronikly na veřejnost již dříve, teď se často hovoří o Dieteru Mateschitzovi, majiteli firmy Red Bull, jako o možném investorovi.

Tým Jordan řeší podobné problémy. Pro GP Číny Eddie Jordan sehnal exkluzivního sponzora v podobě firmy Shoulu-Huayuan Co., která se pohybuje na trhu s nemovitostmi, ale jeho největší investor se pomalu rozplývá. Smlouva s arabským šejkem Al Maktoumou, který měl do firmy dodat 70 miliónů euro, se pomalu vytratila z podpisového stolu. Zatím se nedaří shodnout se na dobrých podmínkách pro obě strany.

Čeho se dočkáme v GP Belgie

Tým Williams je prozatím nadmíru spokojen s výkony Antonia Pizzonii. Brazilec tak dostane třetí příležitost i ve Spa, protože zranění Ralfovi Schumacherovi stále nedovolí usednout za volant formule. Sám Pizzonia je spokojen a situaci komentuje slovy: „Na Spa mám vynikající vzpomínky a dobré zkušenosti. V Belgii jsem startoval už ve čtyřech různých formulích.“

V letošním čtrnáctém podniku Formule 1 je možné, že Michael Schumacher získá svůj sedmý titul mistra světa, pokud bude mít po závodě o dva body více než jeho stájový kolega Rubens Barrichello. Do konce šampionátu zbývá pět Velkých cen a rozdíl mezi jezdci je nyní 38 bodů (Schumacher: 120 bodů, Barrichello: 82 bodů). Michael k tomu dodává: „Já mám okruh ve Spa moc rád, tady jsem jel svoji první Velkou cenu, tady jsem poprvé vyhrál GP. Také jsem se nedaleko Spa narodil, takže považuji tento okruh téměř za domácí trať.“

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků