Mozaika ze světa F1: Dallara jako nová stáj?

Timo Glock pojede obě zbývající GP - Silverstone vyškrtnuto z kalendáře GP pro rok 2005 - Liuzzi bude testovacím jezdcem u Ferrari - Sato pojede za BAR i v příštím roce - Firma Dallara chce vstoupit do F1 - GP Turecka, bude nejlepší?
Mozaika ze světa F1: Dallara jako nová stáj?

Německý pilot formule 1, Timo Glock, který jel za tým Jordan Grand Prix v Šanghai, dostal angažmá u stejné stáje i na poslední dva závody této sezóny. Uvidíme jej tedy teď v neděli v GP Japonska a v následné GP Brazílie, posledním závodu tohoto roku.

***

Bernie Ecclestone vzkázal, že příští rok se nepojede GP Velké Británie na okruhu v Silverstone. Vedení okruhu prý nepodepsalo kontrakt pro příští rok v termínu do 30. září 2004 a tím Angličané definitivně ztratili možnost pořádat závody v roce 2005. Ecclestone uvažuje o závodech na Silverstone až v roce 2007, ale s podmínkou přepracované infrastruktury a zmodernizováním okruhu.

***

Vitantonio Liuzzi, šampión formule F3000, podepsal smlouvu s týmem Ferrari, kde bude jezdit jako testovací jezdec. V roce 2006 má už jisté angažmá závodního pilota u týmu Sauber.

***

Dle oficiálního prohlášení stáje BAR bude Takuma Sato závodit za tento tým i v roce 2005. David Richards, šéf stáje, o Satovi řekl, že je s jeho výkony spokojen. Kdo ale bude Satův týmový kolega, to se dozvíme až po rozhodnutí právníků v kauze Button-Williams-BAR.

***

Je vysoce pravděpodobné, že během víkendu se dočkáme představení nové stáje. Italská firma Dallara by měla do závodů nastoupit v roce 2006, již teď usilovně pracuje na přípravách. Je tu i možnost, že právě Dallara koupí stáj Jaguar. V tom případě by bylo možné, že nastoupí již na jaře 2005 do závodů formule1.

***

V příští sezóně formule 1 se v kalendáři Velkých cen objevila i GP Turecka. Stavební práce na kolosálním projektu budou dle plánu dokončeny již koncem tohoto roku. Okruh by měl mít kapacitu 125 000 diváků, dobrou infrastrukturu a Turci vzkazují, že bude nejlepší na světě. Máme se tedy na co těšit.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků