Mozaika za světa F1: kdo nahradí Ralfa Schumachera?

Před Grand Prix Německa týmy F1 úpěnlivě testují svoje monoposty; jde o poslední šanci otestovat nové komponenty, aerodynamiku aj. --- Z F1 odchází strategické osoby jako Ron Denis nebo Adrian Newey --- Kdo nahradí Ralfa Schumachera u Williamsu?
Mozaika za světa F1: kdo nahradí Ralfa Schumachera?

Testuje se v Monze, Jerezu a Silverstone

Právě probíhá testování monopostů, pneumatik a technických prvků, včetně aerodynamiky hned na třech okruzích: Silverstone (Velká Británie), Jerez (Španělsko) a Monza (Itálie). Jde o poslední šanci otestovat nové komponenty, protože po GP Německa bude mít svět Formule 1 povinnou třítýdenní pauzu, prostor pro pracovní volno všech členů jednotlivých týmů. Po GP Anglie zůstali na okruhu Silverstone jezdci týmu McLaren a za stáj Jordan jezdil Nick Heidfeld. Nejrychlejší z této trojice byl Kimi Räikkönen, odkroužil také nejvíce kol, celkem 95 a dosahl času 1´17.649.

Na pyrenejský poloostrov zamířily týmy Ferrari, Toyota a McLaren. Nejlépe si vedl testovací jezdec stáje Toyota, R. Zonta, který s časem 1´18.597 porazil týmovou dvojku Ferrari, R. Barrichella. V italské Monze jezdil jen L. Badoer, testovací jezdec Ferrari. Odkroužil 51 kol a testoval nove směsi pneumatik a
některé aerodynamické prvky.

Odchody strategických osob

Technický ředitel týmu McLaren-Mercedes Benz, Adrian Newey, oznámil, že se cítí velmi unaven a přemýšlí o konci kariéry v F1. Tento britský konstruktér patří k absolutní špičce inženýrů F1, za svoji karieru, která začala v roce 1987, postavil již šest monopostů, které vyhrály MS. Sám Newey řekl: „Smlouva s McLarenem mi končí až v červenci příštího roku, takže momentálně se plně soustředím na vývoj vozu MP-19B a na nový model MP-20, auto chystané na další sezónu. O dalších krocích života začnu uvažovat až na jaře.“

Klepněte pro větší obrázek Adrian Newey

Komu rovněž končí smlouva u týmu McLaren v roce 2006, je generální ředitel a předseda představenstva, Ron Denis. Sám uvedl, že letos je mu už 57 let a rád by si ještě splnil některé životní cíle, což však prý nejde dohromady s jeho nynější funkcí a pracovní vytížeností.

Klepněte pro větší obrázek Ron Denis

Další klíčová osoba, sir Frank Williams, zakladatel týmu se nechal slyšet, že uvažuje o předání svého postu někomu mladšímu. Komentoval to se slovy: „Myslim, že v naší firmě máme lidi mnohem schopnější, než jsem já. Už jsem začal hledat někoho, kdo mě nahradí. Může se tak stát, že to bude zítra, za měsíc či za rok. Můj čas odchodu se blíží, doufám, že budu natolik rozumný, že ve správný okamžik předám štafetu dál.“

Klepněte pro větší obrázek Sir Frank Williams

Ralf jde k Toyotě, alekdo ho nahradí u Williamsu?

Ralf Schumacher podepsal smlouvu se stájí Toyota na tři roky, jejíž detaily se pochopitelně přísně tají. Podle některých médii si německý pilot příjde až na 20 mil. USD ročně. Kdo jej ale nahradí do konce sezóny a v příštích letech? A kdo bude druhým jezdcem, když Montoya už má smlouvu u McLarenu? V předchozím článku jsem zmínil jména: Marc Gené, J. Villneuve, Mark Webber a G. Fisichella. Pravě poslední jmenovaný k sobě přitáhl poměrně dost pozornosti, když si z posledního místa na startovním roštu v GP Anglie dojel pro dva mistrovské body. Přesná jména zatím nepadla, ale na schůzce mezi Frankem Williamsem a Eddie Jordanem se také hodně mluvilo o Nicku Heidfeldovi. A aby toho nebylo málo, ze hry prý ještě nevypadl ani A. Pizzonia.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků