Mozaika z světa F1: Ohlédnutí za GP Maďarska, komentáře jezdců

Ferrari mohutně oslavuje Pohár konstruktérů --- Komentáře Schumachera, Barrichella, Todta, Alonsa, Buttona --- David Richards prý Buttonovi dluží peníze.
Mozaika z světa F1: Ohlédnutí za GP Maďarska, komentáře jezdců

Komentáře ta F1: Ohlédnutí za GP Maďarska

Michael Schumacher (Ferrari / 1.místo): "Způsob, jakým jsme dosáhli letošního titulu, jen podtrhuje sílu našeho týmu. Práce, jakou všichni technici, inženýři, vedení a další, se teď sečetla v Pohár konstruktérů, který jsem získali po šesté v řadě. Tady na Hungaroringu jsem se cítil dobře, skvělou náladu jsem měl už po vyhrané kvalifikaci a s Rubensem v zádech jsem věřil, že titulu dosáhneme již tady. A taky se nám to podařilo. Ještě nás čeká boj o titul Mistra světa, Barrichello má stále ještě šanci mě předběhnout. Do každého dalšího závodu půjdu stejně naplno jako do těch, co už máme za sebou."

Rubens Barrichello (Ferrari / 2.místo): "Mám z titulu obrovskou radost a jsem rád, že jsem svou měrou týmu Ferrari mohl pomoci. V závodě jsem se snažil Michaela držet a čekal jsem na svoji šanci. Díky stoprocentnímu výkonu, který můj stájový kolega podal, se nic na pořadí nezměnilo a já si dojel pro osm světových bodů, ale především také pro Pohár konstruktérů. Vím, že Michael má velký náskok, ale já nic nevzdávám a v každém závodě ho budu chtít porazit."

Jean Todt (Ferrari / šéf stáje): "Jezdci byli vynikající a tým opět slapal jako hodinky. Rád bych dodal, že za úspěchy a dalším Pohárem konstruktérů stojí i naši techničtí dodavatelé, Bridgestone a Shell, a velmi si cením podpory ze strany sponzorů, jako je Vodafone, Phillip Morris, Olympus a AMD. Teď se velmi těším do Maranella, kde nás čekají velké oslavy."

Fernando Alonso (Renault / 3. místo): "Měl jsem výborný start a věděl jsem, že se v Maďarsku nedá moc předjíždět. Nasadil jsem stabilní tempo, které stačilo, abych si udržel Montoyu za zády. Při zastávkách v boxech pobíhalo vše v pořádku a auto vydrželo až do cíle. S třetím místem jsem velmi spokojen, bylo to umístnění podruhé za sebou na bedně."

Juan Pablo Montoya (Williams / 4. místo): "Díky dobrému startu jsem si polepšil o tři příčky. Vůz jel velmi dobře a neměl jsem problémy čtvrté místo udržet až do cíle. Myslím, že celkových sedm bodů je pro náš tým úspěch."

Jenson Button (BAR / 5.místo): "Po dobré kvalifikaci, kdy oba naše vozy stály v druhé řadě, jsme čekali od závodu trochu více. Po startu mě hned předjeli Alonso a Montoya. Kvůli přetáčivosti vozu na začátku závodu mi soupeři poodjeli a já už potom nebyl schopen svoji pozici zlepšit. Důležité pro nás je ale fakt, že jsme se dokázali opět o bodík přiblížit Renaultu v boji o druhé místo v Poháru konstruktérů."

Byly peníze důvodem Buttonova přestupu k Williamsu?

Je docela možné, že ano. David Richard prý na začátku sezony Jensonovi slíbil, že za každý mistrovský bod mu vyplatí prémii ve výši 60 000 USD. Po GP Maďarska jich má Button na kontě již 65 a za prémie nedostal ani cent. Koho by to nenaštvalo, vždyť se jedná o velkou sumu peněz (65x60000 = 3 900 000 USD). Avšak šéf stáje BAR se brání, že celá ta dohoda byla pouze ústní a nebyla přesně formulovaná. To ale pouze prohlubuje již dost napjatou situaci mezi Richardsem a Buttonem.

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků