Mozaika F1: žhavé zprávy před GP Malajsie

Představení okruhu Sepang a závodního víkendu v Malajsii - Stáji Jordan svítá na lepší časy - Ředitel firmy Michelin: „Pneumatiky rozhodnou o vítězi.“ - Red Bull: v GP Malajsie se objeví po boku Coultharda italský závodník Liuzzi - Minardi pojede s novými motory.
Mozaika F1: žhavé zprávy před GP Malajsie

Malajsie - Sepang

Délka okruhu: 5,543 km
Délka závodu: 56 kol, 310,408 km

Klepněte pro větší obrázek

Program víkendu (vše našeho času):
Pátek: 1. trénink 4:00-5:00, 2. trénink 7:00-8:00
Sobota: 3. trénink 2:00-2:45, 4. trénink 3:15-4:00, 1. kvalifikace 6:00
Neděle: 2. kvalifikace 4:00 a závod začíná v 8:00

Vítězové předchozích let:
2004 M.Schumacher Ferrari,
2003 K.Räikkönen McLaren,
2002 R.Schumacher Williams,
2000 a 2001 M.Schumacher Ferrari

Krátké zprávy

Stáji Jordan svítá na lepší časy. Je totiž na spadnutí podpis nové sponzorské smlouvy s výrobcem automobilů, firmou Magna Steyr. A aby toho nebylo málo, dlouhodobý obchodní partner, firma Benson & Hedges, se zřejmě vrátí a přinese sebou balík peněz. O údajném kontraktu mezi Benson & Hedges a Jordanem by mohlo dojít po GP Malajsie.

***

Jak jsme psali dříve, BMW zřejmě od příští sezóny bude dodávat motory stáji Sauber. Vedení německé automobilky totiž není spokojeno s postojem Williamsu a celá věc nabrala ještě větší otáčky poté, co Williams odmítl prodat část svých akcií bavorské automobilce. Šéf stáje, Sir Frank Williams, celou situaci řešil tím, že už prý kontaktoval Toyotu a Cosworth.

***

Pierre Dupasquier, sportovní ředitel firmy Michelin, sdělil svůj názor, co bude klíčem k úspěchu v Malajsii: „Sepang představuje jeden z nejobtížnějších okruhů v celém seriálu pro volbu pneumatik. Střídá se tu řada pomalých a rychlých zatáček, kde je důležitá přilnavost, ale nejdůležitější bude určitě teplota na trati. V letošním šampionátu se v boxech nesmějí měnit opotřebované pneumatiky a bude záležet na každé stáji, jakou směs zvolí a také na každém jezdci, jak bude dané pneumatiky šetřit.“

***

Christian Horner, sportovní ředitel stáje Red Bull, potvrdil, že v GP Malajsie se objeví po boku Davida Coultharda italský závodník Vitantonio Liuzzi. Tím se potvrzují spekulace, že Red Bull bude zpočátku šampionátu střídat druhého jezdce a ke konci dá příležitost tomu lepšímu.

***

FIA celkem brzy odpověděla na tah stáje BAR z GP Austrálie, kdy BAR stáhl těsně před koncem závodu oba své jezdce, aby mohli mít do GP Malajsie nové motory. Direktivum v novém znění říká, že stáj může stáhnout vůz, ale poté musí dokázat technickým komisařům, že na voze byla závada. Pokud se ukáže, že by šlo jen o taktiku týmu, bude následovat penalizace.

***

Spekuluje se, že Sauber považuje dvouleté angažmá Jacquese Villeneuva za krok mimo. Je tu i varianta, že Sauber uvažuje o Anthonym Davidsonovi, který testuje pro BAR a je velmi rychlým a zkušeným pilotem. Sauber i BAR spekulace popírají, ale známe pravidlo, že na každém šprochu je pravdy trochu...

***

Minardi využije stávajících pravidel a zcela beztrestně vymění v obou monopostech motory. Do GP Malajsie vyjede Christian Albers a Patrick Friesacher s novou verzí pohonné jednotky Cosworth a prý by už jejich vozy neměli tolik ztrácet oproti konkurenci.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 24 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků