Mozaika F1: předzávodní zprávy z Bahrajnu

Představení okruhu Sakhir v Bahrajnu - Zajímavý výsledek setkání FIA - Firma Shell hodlá pro nadcházející víkend použít u Ferrari speciální motorový olej - Zraněného Montoyu nahradí v závodě Pedro de la Rosa.
Mozaika F1: předzávodní zprávy z Bahrajnu

Představení okruhu Sakhir v Bahrajnu

Délka okruhu: 5,417 km
Délka závodu: 57 kol, 308,523 km

Klepněte pro větší obrázek

Program víkendu (vše našeho času):
Pátek: 1. trénink 10:00-11:00, 2. trénink 13:00-14:00
Sobota: 3. trénink 9:00-9:45, 4. trénink 10:15-11:00, 1. kvalifikace 13:00
Neděle: 2. kvalifikace 9:30 a závod začíná v 13:30

Vítězové předchozích let:
2004 - M. Schumacher Ferrari (GP Bahrajnu se loni jela poprvé)

Krátké zprávy

Na středečním sjezdu Světové rady motoristických sportů padlo usnesení, že technické regule se nebudou měnit až do konce roku 2007, tedy do vypršení stávající Concorské dohody.

Dalším usnesením bylo zamítnutí návrhu na jediného dodavatele pneumatik. Tento návrh, který se snažil prosadit prezident FIA, Max Mosley, byl jasným znevýhodněním firmy Michelin; nyní budou mít týmy stále možnost výběru dodavatele pneumatik, jak tomu bylo doposud.

***

Kanadský pilot, Jacques Villeneuve, je jedním z pěti pilotů, kteří pojedou GP Bahrajnu poprvé v životě. Nadcházející zkušenost komentoval slovy: „Zkusím si celou trať několikrát projet na počítačovém simulátoru, abych si zvykl na sled a profil zatáček. Nejvíce informací samozřejmě získám až během měřených tréninků.“

***

Jak jsme informovali před týdnem, Ferrari by mělo nasadit do GP Bahrajnu nový monopost F2005. Rudá stáj z Maranella oslovila všechny své obchodní i technické partnery, aby zmobilizovali své síly a pomohli dostat Ferrari na výsluní. Firma Shell, dodavatel pohonných hmot, hodlá pro nadcházející víkend použít speciální motorový olej. Důvodem je vysoká prašnost v okolí okruhu a po zkušenostech z loňského závodu, kdy se jemná písková zrnka sáním dostávala až k motoru, chce Shell dobrým mazivem zabránit poškození pohonných jednotek.

***

V týdnu jsme psali, že Juan Pablo Montoya možná nenastoupí do závodu z důvodu zraněného ramene z tenisu. McLaren tuto informaci potvrdil a vedle Kimiho Räikkönena usedne do závodního monopostu Španěl Pedro de la Rosa. Třetí auto v dnešních měřených trénincích bude řídit testovací jezdec Alex Wurz.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků