Mozaika F1: podepsal Räikkönen smlouvu s Ferrari?

Kimi Räikkönen má smlouvu s Ferrari, je to pravda? - Ferrari bude ochotno přistoupit v roce 2006 na omezení testovacích dnů během hlavní sezóny. - Williams přiveze na GP Japonska nové aerodynamické prvky.
Mozaika F1: podepsal Räikkönen smlouvu s Ferrari?

Nedávno po internetu běžela zpráva, že Kimi Räikkönen má smlouvu s Ferrari. Obě smluvní strany tento fakt popřely. Dle německého Autosportu Räikkönen podepsal s Ferrari smlouvu, která nabude platnosti v roce 2007. Příští rok je finský pilot vázán k současnému zaměstnavateli, stáji McLaren. K této nové interpretaci smluvního vztahu se jmenovaní doposud nevyjádřili.

***

Ferrari bude ochotno přistoupit v roce 2006 na omezení testovacích dnů během hlavní sezóny. Hlavním motivem je skutečnost, že pneumatiky Bridgestone bude příští rok obouvat i stáj Williams a Toyota. Letos se na vývoji pneumatik podílela pouze stáj Ferrari; stáje Minardi a Jordan neměly tolik finančních prostředků, aby firmě Bridgestone přinesly potřebná data. Jean Todt upozornil, že žádná smlouva nesmí znevýhodnit Ferrari ve využívání testovací tratě ve Fioranu.

***

Williams přiveze na GP Japonska nové aerodynamické prvky, které by měly pomoci k zisku bodů do hodnocení týmů. Williams je na tom letos celkem špatně, za posledních 9 závodů jezdci získali pouhých 12 bodů. Šestý BAR, který naopak bodoval až v druhé polovině šampionátu, se Williamsu nebezpečně blíží: současný rozdíl je 26 bodů.

***

Majitel koncernu Red Bull a dvou stájí ve formuli 1, Dieter Mateschitz, rozhodl, že základna Minardi zůstane v italské Faenze. "Chceme změnit image stáje a dát šanci novým jezdcům okusit atmosféru závodů formule 1. Rádi bychom rozvíjeli jejich talent tak, jak tomu bylo v Minardi doposud," řekl Mateschitz.

***

Ron Dennis, šéf stáje McLaren, sdělil, že nejdůležitějším cílem je zisk titulu mistra světa pro jezdce. "Pohár konstruktérů je důležitý, avšak naším cílem je dostat naše jezdce do boje o individuální titul. Pokud jej nezískáme, tak jsme nesplnili to, co od závodění očekáváme,“ řekl Ron Dennis. Zisk Poháru konstruktérů ovšem přináší řadu výhod: největší garáž v pit lane, vyšší finanční odměny atd.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků