Mozaika F1: podepsal Räikkönen smlouvu s Ferrari?

Kimi Räikkönen má smlouvu s Ferrari, je to pravda? - Ferrari bude ochotno přistoupit v roce 2006 na omezení testovacích dnů během hlavní sezóny. - Williams přiveze na GP Japonska nové aerodynamické prvky.
Mozaika F1: podepsal Räikkönen smlouvu s Ferrari?

Nedávno po internetu běžela zpráva, že Kimi Räikkönen má smlouvu s Ferrari. Obě smluvní strany tento fakt popřely. Dle německého Autosportu Räikkönen podepsal s Ferrari smlouvu, která nabude platnosti v roce 2007. Příští rok je finský pilot vázán k současnému zaměstnavateli, stáji McLaren. K této nové interpretaci smluvního vztahu se jmenovaní doposud nevyjádřili.

***

Ferrari bude ochotno přistoupit v roce 2006 na omezení testovacích dnů během hlavní sezóny. Hlavním motivem je skutečnost, že pneumatiky Bridgestone bude příští rok obouvat i stáj Williams a Toyota. Letos se na vývoji pneumatik podílela pouze stáj Ferrari; stáje Minardi a Jordan neměly tolik finančních prostředků, aby firmě Bridgestone přinesly potřebná data. Jean Todt upozornil, že žádná smlouva nesmí znevýhodnit Ferrari ve využívání testovací tratě ve Fioranu.

***

Williams přiveze na GP Japonska nové aerodynamické prvky, které by měly pomoci k zisku bodů do hodnocení týmů. Williams je na tom letos celkem špatně, za posledních 9 závodů jezdci získali pouhých 12 bodů. Šestý BAR, který naopak bodoval až v druhé polovině šampionátu, se Williamsu nebezpečně blíží: současný rozdíl je 26 bodů.

***

Majitel koncernu Red Bull a dvou stájí ve formuli 1, Dieter Mateschitz, rozhodl, že základna Minardi zůstane v italské Faenze. "Chceme změnit image stáje a dát šanci novým jezdcům okusit atmosféru závodů formule 1. Rádi bychom rozvíjeli jejich talent tak, jak tomu bylo v Minardi doposud," řekl Mateschitz.

***

Ron Dennis, šéf stáje McLaren, sdělil, že nejdůležitějším cílem je zisk titulu mistra světa pro jezdce. "Pohár konstruktérů je důležitý, avšak naším cílem je dostat naše jezdce do boje o individuální titul. Pokud jej nezískáme, tak jsme nesplnili to, co od závodění očekáváme,“ řekl Ron Dennis. Zisk Poháru konstruktérů ovšem přináší řadu výhod: největší garáž v pit lane, vyšší finanční odměny atd.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků