Mozaika F1: pod Mosleym hoří židle, týmy chtějí jeho demisi

Coulthard se tvrdě pustil do kritiky současného systému pravidel. - Stoddart řekl otevřeně: "Buď půjde z F1 on nebo já." - Na straně Mosleyho stojí tradičně Ferrari - Coulthard podepsal s Red Bullem smlouvu na další rok.
Mozaika F1: pod Mosleym hoří židle, týmy chtějí jeho demisi

Tlak na Mosleyho nabírá obrátky

David Coulthard se tvrdě pustil do kritiky současného systému pravidel. "Všechny změny pravidel, jako je kvalifikace na jedno kolo, penalizace za výměnu motoru, jedna sada pneumatik na závod a řada dalších vznikla jen proto, že FIA chtěla eliminovat dominanci stáje Ferrari."

V pátek se měli všichni jezdci sejít s prezidentem FIA, Maxem Mosleyem, aby prodiskutovali současný stav formule 1 a projednali případné změny a návrhy, ale Mosley setkání s jezdci zrušil. Důvodem jsou prý příliš horké emoce, které v současné době ve formuli 1 vládnou a Mosley navrhl, že uspořádá meeting později.

Řada jezdců, vyjma dvojice ze stáje Red Bull a tradičně M. Schumachera, se podepsala pod otevřeným dopisem pro Maxe Mosleyho, že jsou velmi zklamáni jeho přístupem k Asociaci jezdců Grand Prix (GPDA) a vytkli mu jeho jednání v řešení otázek týkajících se bezpečnosti v F1.

Situace se natolik přiostřila, že týmy Renault, McLaren, Williams, BAR, Toyota, Sauber a Minardi se tento týden sešly v Mnichově, aby se pokusily dohodnout na protikandidátovi na pozici prezidenta FIA proti Maxi Mosleymu v nadcházejících volbách. Je také docela možné, že plánovaná konkurenční série by se mohla rozjet i dříve, než v roce 2008.

Jak je vidět, s prací prezidenta FIA, Maxe Mosleyho, není spokojena řada šéfů týmů formule 1. Velký kritik Paul Stoddart, majitel stáje Minardi, otevřeně řekl, že pokud Mosley nepodá demisi, stáj Minardi bude na prodej. "FIA se mezitím stala velkým impériem, příliš velkým pro jedinou osobu. Nezáleží na tom, kdo jej ve funkci vystřídá, Mosley je nyní už tak špatný, že tu práci může dělat kdokoliv. Pokud neodejde, prodám svůj tým, protože s ním už nechci nadále spolupracovat," řekl Stoddart deníku News Of The World.

Na stranu Mosleyho se postavil šéf stáje Ferrari, Jean Todt, a na jeho obranu řekl: "Mám ho rád, cením si ho a uznávám jeho práci, má můj respekt. Je skvělým prezidentem FIA, i když některé jeho názory nesdílím stejně, jako ostatní. Ale to k tomu patří, to je prostě tvrdá politika. Mrzí mě, že řada lidí poslední dobou zapomíná, co všechno Max Mosley pro formuli 1 vykonal, za jeho šéfování se svět formule 1 posunul hodně dopředu."

Krátké zprávy

V minulém článku jsme vás informovali, že si Mark Webber stěžoval na velké horko uvnitř vozu. Dle novějších informací Markovi v kabině odpadl malý kousek stěny na pravé straně kokpitu a vytvořenou dírou dovnitř proudil horký vzduch. Mechanici pilota během jeho zastávek v boxech chladili vodou, přesto si Webber z GP Francie odnesl popáleniny pravého boku. "Chtěl jsem si vybojovat co nejlepší pozici pro kvalifikaci v Anglii, proto jsem neodstoupil, i když to horko bylo nesnesitelné. V žádném případě nehodlám zůstat v garáži, bolesti od popálenin nejsou tak velké, abych nemohl nastoupit do Grand Prix Velké Británie."

***

Skotský pilot, David Coulthard, měl před začátkem sezóny velmi nejasnou budoucnost, kde bude letos závodit. Nakonec podepsal jednoletou smlouvu s novým týmem Red Bull Racing a doposud v jeho řadách plní svoji roli pilota formule 1 na výbornou. Získal pro stáj 17 bodů a s jeho výkonem je více než spokojen šéf stáje Christian Horner.

Na základě dobrých výsledků nabídla stáj Red Bull Racing Coulthardovi novou jednoletou smlouvu s natolik výhodnými podmínkami, že ji David podepsal, i když jednal i s týmem BAR, kde se uvolní místo po Buttonovi. Šéf Horner potvrdil, že v sezóně 2006 bude Coulthard stájovou jedničkou a po jeho boku bude jezdit "mladý jezdec". Tím nepřímo naznačil, že příští rok dostane šanci lepší jezdec z dvojice Klien-Liuzzi.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků