Mozaika F1: ohlédnutí za GP Japonska očima jezdců

Vybrané komentáře jezdců na závod v Suzuce. - Změny ve výsledcích: Sato byl diskvalifikován a Villeneuve penalizován. - Krátké zprávy ze zákulisí.
Mozaika F1: ohlédnutí za GP Japonska očima jezdců

Ohlédnutí za GP Japonska

Kimi Räikkönen (McLaren/1. místo): "Bylo to jedno nejobtížnějších vítězství mé kariéry, ale o to bylo sladší. V pátek jsem měl problémy s motorem, sobotní kvalifikaci překazil déšť a v neděli jsem dokázal triumfovat. Teď máme vynikající pozici pro poslední závod, kde máme jediný cíl: porazit Renault o tři body a získat Pohár konstruktérů. Během závodu se vůz neustále zlepšoval a před poslední zastávkou jsem měl možnost jezdit rychlá kola. Když jsem po návratu zjistil, že Fisichella není tak daleko, jak jsem myslel, zkusil jsem ho dojet. Při nájezdu do posledního kola jsem viděl, že si Fisichella hlídá vnitřní stranu, tak jsem to zkusil vnějškem a vyšlo to.

Ron Dennis (šéf stáje McLaren): "Pro Kimiho to byl nejlepší závod jeho kariéry. Jsem hrdý na něj a jsem hrdý na celý tým, který se o vítězství zasloužil. Je to pro mne trochu emotivní."

Giancarlo Fisichella (Renault/2. místo): "Na začátku jsem měl za úkol dostat se před monopost Jensona Buttona, což se podařilo. Před závodem se k nám donesla spekulace, že Toyota pojede na tři zastávky, ale s čím jsme až tak nepočítali, že McLaren bude tak rychlý. Ke konci závodu jsem věděl, že Kimi je za mnou a dotahuje se. Proto jsem jel na 100 procent, ale jeho vůz byl mnohem rychlejší. Je to škoda, ale za druhé místo jsem nadmíru spokojen."

Fernando Alonso (Renault/3. místo): "Za celou sezónu jsem na trati předjel 2 nebo 3 vozy a v Japonsku jsem předjel asi 14 aut. Byl to vynikající závod, kde jsem už nemusel jet opatrně, a já si ho užíval. Měli jsme velmi rychlý vůz, ale bohužel na vítězství jsme nedosáhli. Těším se na poslední závod, kde budeme bojovat do posledního kola."

Kosmetické úpravy výsledků závodu v Japonsku

Domácí jezdec, Takuma Sato, byl po závodě uznán vinným za kolizi s Trullim a na základě toho rozhodnutí byl dodatečně diskvalifikován. Pro Sata to znamená, že v Číně bude do kvalifikace vyjíždět jako první. V této sezóně to není poprvé, co "Kamikadze" Sato někoho sestřelil, vzpomeňme na GP Belgie, kde se kvůli bláznivému Japonci do cíle nepodíval Michael Schumacher. Tehdy dostal Takuma Sato přísnější trest: penalizaci 10 míst na startovním roštu v následujícím závodě.

Jacques Villeneuve byl uznán vinným, že na konci prvního kola vytlačil z trati Montoyu, který pak narazil tvrdě do bariéry a zcela zdemoloval svůj vůz. Villeneuve za tento incident dostal od komisařů trest v podobě přečtení 25 sekund k jeho času v cíli. Kanaďan tak klesl z 11. na 12. místo. Na bodovaných místech se v GP Japonska nic nezměnilo.

Krátké zprávy

Hlavní sponzor Sauberu, švýcarská banka Credit Suisse, se dohodl na tříleté spolupráci i s novým majitelem, automobilkou BMW. Kontrakt byl oznámen před rozlučkovou párty Petera Saubera, která proběhne tento čtvrtek v Šanghaji.

***

Sir Frank Williams, šéf stejnojmenné stáje, věří tomu, že nový dodavatel pneumatik, japonský gigant Bridgestone, bude pro celý tým impulsem vpřed. Jak už jsme vás informovali dříve, od příští sezóny bude britská stáj Williams využívat americké motory Cosworth a od Michelinu přechází ke zmiňované konkurenci.

***

Mezinárodní automobilová federace se dohodla se zástupci stájí o snížení přítaku monopostů pro rok 2008. Dle připravovaných regulí bude přitlak maximálně 6 000 N, což je dle současných pravidel snížení zhruba na polovinu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků