Mozaika F1: není volant jako volant

Ross Brawn chválil výkon Barrichella - Williams využil zvláštní plochu pro umístnění reklamy - Možná se dočkáme nové Grand Prix, zájem má Řecko - Smlouva o novém dodavateli motorů pro Red Bull Racing je na spadnutí - Ukázka volantů pro monoposty F1 - Výsledky testování v Jerezu.
Mozaika F1: není volant jako volant
Seznam kapitol
  1. Krátké zprávy ze světa F1
  2. Přehled výsledků testování v Jerezu

Krátké zprávy ze světa F1

Ross Brawn, technický ředitel Ferrari, komentoval výkony Rubense Barrichella v nedělní GP Austrálie a rozhodně nešetřil chválou: „Rubens odjel naprosto fantastický závod, snažil se jet rychle a přitom šetřil pneumatiky. Náš monopost F2004M je sice o půl kroku za konkurencí, to uznáváme, ale i tak se nám podařilo ukořistit druhé místo. Jsme konkurenceschopní a to je dobré.“

Plánované nasazení F2005 do pátého závodu, GP Španělska, se možná uskuteční o dva závody dříve, tedy do GP Bahrajnu. To se ale rozhodne až za dva týdny, po odjetí šampionátu v Malajsii. „Máme před sebou ještě hodně práce,“ řekl Brawn.

***

Zvláštní reklamní plochu na své monopostu využila stáj Williams při Grand Prix Austrálie. Logo dodavatele paliva, firmu Petrobras, umístnila na vnitřní stranu víčka od nádrže. Originalita tohoto nápadu oběhla všechna internetová média, což byl možná záměr této chytré reklamy.

***

Dimitris Avramopoulos, řecký ministr turistiky, médiím sdělil, že pokud dostane souhlas Mezinárodní automobilové federace, vznikne v Řecku nový supermoderní závodní okruh. Místo se nachází v oblasti Viotie, zhruba 100 km severně od Athén. Přesnější informace zatím nejsou dostupné, ale tento krok je jasnou reakcí na GP Turecka, která se jede poprvé letos v srpnu. Rivalita mezi oběma státy na pobřeží Egejského moře je známá již od starověku, dnes tomu není jinak.

***

Stáj Red Bull Racing se po vynikajícím vstupu do nové sezóny začíná pořádně rozhlížet, co bude dál. Dieter Mateschitz je prý docela blízko k podpisu smlouvy o dodávce osmiválcových motorů pro rok 2006. A kdo stojí na druhé straně? Japonský automobilkový gigant Honda, která si prý za své špičkové motory bude účtovat zhruba polovinu toho, co bude chtít nynější dodavatel, americká firma Cosworth. Pro Hondu je to momentálně další výzva, jak přilákat další tým ke konkurenčnímu podniku Formule 1, sérii závodů GPWC, která by měla začít v roce 2008 po vypršení stávající Concordské dohody.

***

Na následujících obrázcích se můžete podívat, jak vypadá volant pro řízení Formule 1 dnes (model pro monopost Williamsu) a jak vypadal v roce 1999 (model pro stáj Ferrari).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pro srovnání: volant z Ferrari Enza a z nového BMW řady 3

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Krátké zprávy ze světa F1
  2. Přehled výsledků testování v Jerezu
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků