Mozaika F1: názory jezdců na závod v Monze

Montoya: "Podařilo se mi dobře odstartovat, první šikanu jsem projel bez kolize a udržel si Alonsa za zády. - Fisichella: "Dojel jsem před domácím publikem na stupních vítězů a mám fantastický pocit." - M. Schumacher: "V Monze se nám vůbec nedařilo" - McLaren vzal problémy s pneumatikami na sebe.
Mozaika F1: názory jezdců na závod v Monze

Názory jezdců na GP Itálie

Juan Pablo Montoya (McLaren/1. místo): "Podařilo se mi dobře odstartovat, první šikanu jsem projel bez kolize a udržel si Alonsa za zády. Začal jsem jezdit naplno a snažil jsem se vybudovat si co největší náskok, ale vůz začal být nedotáčivý a řízení vyžadovalo naprosté soustředění. Pár kol před cílem jsem měl problémy s přilnavostí a levá zadní pneumatika taky nevypadala dobře, ale naštěstí do všechno do cíle vydrželo. Vítězství v Monze si velice vážím."

Ron Dennis (šéf týmu McLaren): "Byl to velice náročný závod, ale Juan Pablo Montoya předvedl stoprocentní výkon, kdy jel celou dobu na vítězství. Triumf v Monze mu po právu patří. Kimi měl velkou smůlu s levou zadní pneumatikou, jinak by se nám strategie vydařila a mohli jsme mít double.

Fernando Alonso (Renault/2. místo): "S druhým místem jsem maximálně spokojen, vůz byl dobře připraven. Cíl strategie ke konci šampionátu je nastaven tak, abych dojížděl na stupních vítězů, což se v Monze povedlo. A navíc Kimi Räikkönen dojel až za mnou, což je ještě lepší. Ke konci závodu mi dali z boxů informaci, že Juan Pablo Montoya má nějaké drobné technické problémy a já se snažil jet poslední kola na maximum. Chybělo málo a mohl jsem ho předjet."

Giancarlo Fisichella (Renault/3. místo): "Dojel jsem před domácím publikem na stupních vítězů a mám fantastický pocit. Vývoj závodu byl dle očekávání, Ferrari i BAR zajeli do boxů dříve než my, a klíčový okamžik nastal zřejmě v momentě, kdy Trulli jel pro palivo o kolo dříve. Mohl jsem zajet rychlejší kolo a ve výjezdu z boxů jsem se dostal před něj. Z osmého místa se posunout na třetí ukazuje, že jsme měli dobrou strategii a konkurenceschopný vůz."

Jarno Trulli (Toyota/5. místo): "na začátku závodu jsem měl více paliva než ostatní a kvůli tomu jsem ztratil pár míst. Před domácím publikem jsem dojel pátý, což mě nesmírně těší, a s Ralfem jsme ukrojili 7 bodů z náskoku Ferrari v poháru konstruktérů. Uděláme vše, aby jsme je na konci sezóny porazili."

Jenson Button (BAR/8. místo): "Kromě slušné kvalifikace se nám o víkendu vůbec nedařilo. Ve vysokých rychlostech jsem měl problémy s přilnavostí a vůz byl těžko ovladatelný. Kvůli problémům při tankování jsem musel pro palivo o 4 kola dříve než bylo původně v plánu a to mělo vliv na konečné pořadí v cíli."

Michael Schumacher (Ferrari/10. místo): "V Monze se nám vůbec nedařilo, hlavní příčinou neúspěchu byla malá rychlost. Ke konci jsem jezdil na 9. místě a snažil jsem se trochu zariskovat, abych získal pro tým alespoň bod, ale přehnal jsem to a dostal se mimo trať. Nemá smysl se kvůli stávající situaci rozčilovat, taková je holt realita a my musíme zapracovat na zlepšení. Je mi líto všech tifosi a děkuji jim za jejich podporu, přestože jsme dnes nebyli schopni podat výkon, na který byli celá léta zvyklí."

Krátké zprávy

McLaren po analýze příčiny problémů s levými zadními pneumatikami vzal vinu na sebe. Ron Dennis řekl, že Michelin dodal dobré obutí, chyba byla v nastavení vozu, kdy se nadměrně opotřebovávalo levé zadní kolo. "Räikkönen hlásil do rádia nestandardní vibrace a my jasně spočítali, že kvůli neplánované zastávce bude čtvrtý. Juana Pabla ten problém nastal až před cílem a guma naštěstí vydržela," komentoval situaci Dennis.

***

Luca di Montezemolo, prezident automobilky Ferrari, je velmi nespokojen s malou návštěvností během GP Itálie. Podle něj jsou viníkem absurdní pravidla, vysoké ceny lístků a současná slabší forma stáje Ferrari. Luca otevřeně vystoupil proti současným pravidlům, kde mu vadí, že formule musí jezdit celý závod na stejných pneumatikách. "O tom všem jsem již hovořil s Mosleym a s Ecclestonem. Snižovat náklady je užitečné, ale je užitečné také ve formuli 1 předjíždět, vyvíjet špičkové technologie, mít skvělou kvalifikaci a podívanou."

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků