Mozaika F1: Heidfeld už letos nebude závodit

Alonso: "Budu více agresivní!" - Red Bull chce pro Minardi příští rok pneumatiky Michelin. - Pizzonia nahradí zraněného Heidfelda po zbývající dvě GP. - Přehled testování v Jerezu.
Mozaika F1: Heidfeld už letos nebude závodit

Portugalec Tiago Montairo držel zajímavý rekord: jako nováček dokončil nejvíce závodů v řadě. Snahou byl dojel celý letošní ročník, ale tento cíl překazila porucha motoru v GP Brazílie. "Jednou to přijít muselo, ale doufal jsem, že uvidím cíl všech Grand Prix letošního ročníku. Je to závodění, ke kterému technické problémy patří."

***

Fernando Alonso, nový šampión formule 1, uvedl, že ve zbývajících dvou závodech pojede zcela odlišně než tomu bylo např. v GP Brazílie. "V okamžiku, kdy mě Montoya předjížděl, jsem neriskoval a nechal mu tam místo. Teď mám titul v kapse a budu bojovat o každý metr dráhy a o každý bod do Poháru konstruktérů. Budu více agresivní na brzdy a nebudu šetřit motor ani pneumatiky."

***

Nápojový koncern Red Bull po odkoupení stáje Jaguar zaplatil i za vlastnická práva Minardi. Aby nedošlo k úniku informací o obutí (Red Bull má pneumatiky Michelin, Minardi využívá služeb firmy Bridgestone), zažádal Red Bull pro svou druhou stáj také pneumatiky francouzské firmy Michelin. Oslovený dodavatel se k návrhu zatím nevyjádřil.

***

Antonio Pizzonia dokončí letošní sezónu ve Williamsu místo zraněného Heidfelda. Heidfeld odstoupil po těžké havárii v Monze před GP Itálie a poté jej srazil motocykl, když vyjel na kole na kondiční trénink. Heidfeld má ale od příští sezóny nastoupit na tři roky k nové stáji BMW, současný Sauber. Pizzonia v Itálii vybojoval za sedmé místo 2 body, v Belgii kolidoval s Montoyou těsně před koncem závodu a v Brazílii odstoupil v prvním kole po havárii s Coulthardem.

Výsledky testovaní ve španělském Jerezu

1. den - v úterý se po okruhu proháněly pouze bílomodré monoposty stáje Willimas a své první zkušenosti za volantem sbíral Němec Sebastian Vettel. Z trojice jezdců nejpilněji trénoval Mark Webber, na trati během dne odkroužil 123 kol.

  Jezdec Tým Pneu Čas Ztráta
1. M.Webber Williams M 1:17.917  
2. N.Rosberg Williams M 1:19.265 + 1.348
3. S.Vettel Williams M 1:21.364 + 3.447

2. den - ve středu se přidaly k Williamsu stáje McLaren, Toyota a Red Bull. Nejrychlejší byl Pedro de la Rosa, Jerez zajel v čase 1:16.410.

  Jezdec Tým Pneu Čas Ztráta
1. P.de la Rosa McLaren M 1:16.410  
2. M.Webber Williams M 1:16.734 + 0.324
3. A.Pizzonia Williams M 1:16.790 + 0.380
4. A.Wurz McLaren M 1:16.834 + 0.424
5. V.Liuzzi Red Bull M 1:17.019 + 0.609
6. R.Schumacher Toyota M 1:17.652 + 1.242
7. R.Zonta Toyota M 1:20.762 + 4.352

3. den - McLaren nenechal nikoho na pochybách, kdo je nejžhavějším kandidátem na zisk Poháru konstruktérů. V kokpitu formule stáje BAR se svezl i šampión série IRL, Tony Kaanan, ale zřejmě mu volant nepadl do ruky, protože během testovacího dne dostal několikrát hodiny.

  Jezdec Tým Pneu Čas Ztráta
1. P.de la Rosa McLaren M 1:15.737  
2. A.Wurz McLaren M 1:16.419 + 0.682
3. F.Montagny Renault M 1:16.543 + 0.806
4. C.Klien Red Bull M 1:16.791 + 1.054
5. A.Davidson BAR M 1:17.535 + 1.798
6. J.Trulli Toyota M 1:18.836 + 3.099
7. T.Kanaan BAR M 1:19.114 + 3.377
8. R.Zonta Toyota M 1:20.111 + 4.374
9. L.di Grassi Renault M 1:21.501 + 5.764

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků