Mozaika F1: Ferrari nevěří, že v Monze zvítězí

Button by mohl pořádně promluvit do celkového pořadí v mistrovství světa. - Schumacher potvrdil Autosportu, že hodlá ukončit svoji kariéru u Ferrari. - V italské Monze překonal Montoya hranici 1´20. - Úpravy Interlagosu v Brazílii spolknou 8 mil. dolarů.
Mozaika F1: Ferrari nevěří, že v Monze zvítězí

Tým BAR a hlavně Jenson Button by mohl pořádně promluvit do celkového pořadí v mistrovství světa nepřímo určit, kdo se stane letošním šampiónem. To si myslí šéf technického oddělení Renaultu Pat Symonds, který řekl: "BAR s jeho rostoucím výkonem nesmíme za žádných okolností podcenit. Kdyby se Jenson dostal mezi Räikkönena a Alonsa, bodový rozdíl by se rychleji zmenšil a konec letošní sezóny by se ještě více zdramatizoval."

***

Michael Schumacher znovu potvrdil německému Autosportu, že hodlá ukončit svoji kariéru právě u Ferrari a tím popřel všechny spekulace o přestupu k McLarenu. Na otázku, kdy se ho novináři zeptali, jak by se mu v roce 2007 jezdilo s Räikkönenem, Michael odpověděl s úsměvem: "Jezdit s Kimim v jednom týmu by pro mne nebyl žádný problém, ale sám nevím, zda budu po roce 2006 ještě aktivním pilotem formule 1." Tímto prohlášením nepřímo sdělil, že po následující sezóně ukončí svoji veleslavnou kariéru.

***

Při testování v italské Monze během minulého týdne byl absolutně nejrychlejším jezdcem Juan Pablo Montoya, když svým výkonem vytvořil nový neoficiální traťový rekord 1:19.813 a stal se tak vůbec prvním mužem v historii, komu se podařilo stlačit čas na jedno kolo pod hranici 1 min 20 s. Mark Webber jel v nejrychlejším úseku 372 km/h, jinak během testování nedošlo k žádným převratných změnám, na špici stále dominovaly stroje stájí McLaren a Renault.

***

Ferrari nevěří, že by mohlo na domácí půdě vybojovat první místo, inženýři stále nevyřešili problémy s rychlostí a přilnavostí. Jean Todt vzkázal fanouškům: "Nejlepší auto se skládá z kvalitního a silného motoru, dobrých pneumatik, aerodynamického šasi a kvalitních jezdců. Když chcete vyhrávat, musíte tohle všechno mít a navíc to všechno musí dobře spolupracovat. Nám se to letos zatím nedaří, což je hlavně kvůli změnám v pravidlech a problematikou výběru vhodné směsi pro pneumatiky."

***

Investice v hodnotě cca 8 mil. dolarů poputují na brazilský okruh Interlagos, kde se bude v prostorách příjezdu a výjezdu z boxů pokládat nový asfaltový koberec. Dále bude zkrácena boxová zídka na žádost pilotů, kteří tak budou mít lepší přehled o situaci na dráze při opouštění pitlane.

***

Po boku Davida Coultharda se ve stáji Red Bull snaží hned dvojice jezdců ve snaze ukázat, kdo je lepší a kdo dostane jezdeckou smlouvu na další sezónu. Liuzzi byl velmi zklamán, když vedení týmu dalo v italské GP přednost rakouskému jezdci, Christianu Klienovi. Mezi jezdci panuje prý i nadále kamarádský vztah, rozhodnutí vedení Liuzzi profesionálně akceptoval.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 59 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků